ماهان شبکه ایرانیان

ویدئو: طرز تهیه کیک رژیمی کاتلا

دولسه دِ لِچه (Dulce de Leche) نوعی دسر است که از طریق حرارت ملایم شیر و شکر به دست می‌آید. طعم آن یادآور شکلات‌های تافی است

ویدئو: طرز تهیه کیک رژیمی کاتلا

دولسه دِ لِچه (Dulce de Leche) نوعی دسر است که از طریق حرارت ملایم شیر و شکر به دست می‌آید. طعم آن یادآور شکلات‌های تافی است. این دسر از دسرهای بسیار مشهور کشورهای آمریکای لاتین است و در مکزیک از شیر بز تهیه می‌شود، نوع فرانسوی آن دارای بافتی نرم است که با نان تست سرو می شود، در فیلیپین در تهیه کیک‌ها و صبحانه نقش مهمی دارد. نام دیگر این محصول مربای شیر است. این دسر با نام تجاری کاتلا تنها از حرارت دادن شیر بدست می‌آید و هیچ گونه شکر افزوده ندارد، شیرینی این محصول ناشی از قند شیر است. به همین دلیل کاتلا جایگزین خوبی برای شکلات صبحانه است و به دلیل استفاده از مقدار زیادی شیر در آن، پروتئین و کلسیم بیشتری هم نسبت به شکلات صبحانه دارد و می‌تواند برای ورزشکارانی که قصد ماهیچه‌سازی دارند هم یک کیک مفید باشد.

خب، کاتلا علاوه بر این که میتواند جایگزین شکلات صبحانه شود قابلیت تبدیل شدن به یک کیک خوشمزه را هم دارد. برای این که بدانید چطور، این مطلب را بخوانید.

مواد لازم برای تهیه کیک رژیمی کاتلا:

  • 250 گرم دسر کاتلا 
  • 3 عدد تخم مرغ
  • 2 قاشق غذاخوری روغن
  • 30 گرم شکر
  • 1 پیمانه آرد

طرز تهیه کیک رژیمی کاتلا

طرز تهیه کیک رژیمی

ابتدا 250 گرم از دسر کاتلا را داخل ظرف بریزید و هم بزنید. سپس تخم مرغها را به آن اضافه کنید، روغن و شکر را به آن اضافه کنید و با هم‌زن برقی هم بزنید. حالا آرد را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. 

یک قالب کیک سیلیکونی بردارید و سطح داخلی آن را خوب با روغن چرب کنید. مخلوط را داخل آن بریزید و با دمای 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 20 دقیقه داخل فر بگذارید.

کیک شما آماده است. رژیمی بودن این کیک به این علت است که شیرینی محصول کاتلا ناشی از قند خود شیر (لاکتوز) است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان