توسط نشر افق منتشر شد؛

نهمین کتاب از ماجراهای تام گیتس/توصیه هایی برای شاگرد اول شدن

کتاب «شاگرد اول کلاس (بگی نگی)» نوشته لیز پیشون با ترجمه آتوسا صالحی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

نهمین کتاب از ماجراهای تام گیتس/توصیه هایی برای شاگرد اول شدن

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «شاگرد اول کلاس (بگی نگی)» نوشته لیز پیشون به تازگی با ترجمه آتوسا صالحی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است.

هشتمین کتاب این مجموعه «بعله! شاید هم نه» نام داشت که مهرماه امسال منتشر شد. ترجمه اولین کتاب تام گیتس در سال 94 توسط نشر افق چاپ شد و پیش از «بعله! شاید هم نه»، کتاب های «دنیای معرکه تام گیتس»، «بهانه‌های باحال و ماجراهای جالب دیگر»، «همه چیز عالی است (یک جورهایی)»، «ایده‌های بیست (حالا بگو نوزده)»، «تام گیتس لنگه ندارد(البته بعضی وقت ها)» و«یک کوچولو خوش شانسی» چاپ شده اند.

لیز پیشون نویسنده این مجموعه، متولد سال 1936 در انگلستان است و به دلیل علاقه ای که از کودکی به نقاشی داشته، مجموعه تام گیتس را به صورت تلفیقی از نقاشی و داستان نوشته است. او از این مجموعه 10 کتاب نوشته که به 36 زبان ترجمه شده و بین بچه های کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد.

شخصیت اصلی این مجموعه پسربچه‌ای  به نام تام است که متن کتاب‌های مربوط به او، تلفیقی از نوشته و نقاشی است. به عبارت دیگر کتاب‌های مربوط به تام گیتس به صورت گرافیک رمان به چاپ می‌رسند. نویسنده این مجموعه، برنده جایزه واترستونز و جایزه ردهاوس شده و این جوایز را در کارنامه کاری خود برای نوجوانان دارد.

در نهمین کتاب این مجموعه، تام گیتس، توصیه هایی برای شاگرد اول شدن ارائه می کند که خودش به هیچ کدامشان عمل نمی کند. بعضی از این توصیه ها به این ترتیب اند: موقع درس بیدار بمانید (وگرنه ضرر می کنید)، از معلم هایتان نقاشی های مسخره و خنده دار نکشید، از بچه های قلدر کلاس فاصله بگیرید تا توی دردسر نیافتید، به مامان و بابای تان اجازه ندهید چیزی در روزنگار مدرسه تان بنویسند و به خواهر اخمویتان اجازه ندهید برای تان رئیس بازی در بیاورد (این یکی هیچ ربطی به مدرسه ندارد اما خیلی مهم است.)

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

«خیلی بامزه ای، تام.»

می گویم: «ممنون.» و دوباره ازش می پرسم چی توی پیراشکی است. دلیا جوابم را نمی دهد. (بهم بی محلی می کند.)

چون خیلی گرسنه ام، هرچه باشد می خورم...

و

دلیا قبل از اینکه برود می گوید:

«خوشت اومد، تام؟»

دوباره با دهان پر ازش می پرسم: «اووووم م... نگفتی با چی پُرش کردی؟»

«اِ، بهت نگفتم؟ با حلزون و قورباغه سرخ شده. نوش جون!»

می دانم که شوخی می کند، اما انگار دیگر مزه اش مثل قبل نیست.

هر جوری هست آن را می خورم. لوبیا سبز را توی بشقابم پخش و پلا می کنم انگار که تمام غذایم را خورده ام. من در مخفی کردن غذا مهارت فوق العاده ای دارم و توی مدرسه و خانه مامانی میویس از آن استفاده می کنم.

این کتاب با 240 صفحه مصور، شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 17 هزار تومان منتشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر