انتشار چند کتاب از «دانشنامه استنفورد» همراه یک کتاب دیگر

پنج کتاب از «دانشنامه استنفورد» با عنوان‌های «دین و اخلاق»،«کواین»، «شواهد»، «فلسفه دین» و «ایدئالیسم» همراه کتاب «تفسیرها و تأویل‌ها: در انتظار گودو» منتشر شد.

انتشار چند کتاب از «دانشنامه استنفورد» همراه یک کتاب دیگر

به گزارش ایسنا، کتاب «تفسیرها و تأویل‌ها: در انتظار گودو» نوشته هارولد بلوم با ترجمه بهروز حاجی محمدی در 247 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 18 هزار تومان در نشر ققنوس عرضه شده است.

این کتاب با این مقالات همراه است: «زمان بسیاری در گودو هست» نوشته ریچارد شکنر، «بکت «گودو» را کارگردانی می‌کند» نوشته والتر.آسموس، «مقدمه: پوچی امر پوچ» نوشته مارتین اسلین، «گودویی که نمی‌آید: مناسک تشرف به پوچ مقدس» نوشته کاترین اچ. برکمن، «لذت تراژیک در انتظار گودو» نوشته رابی کوهن، «حاصل کار؟» نوشته کریستوفر دِونی، «در انتظار گودو: بُعد وجودی» لوئیس گوردون، «پدیده گودو» از گری دوکز و «در انتظار گودو» از رونن مک‌دونالد.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: کتاب حاضر ترجمه مقالاتی انتقادی از برخی بکت‌شناسان برجسته در باب مشهورترین نمایش‌نامه اوست: «در انتظار گودو».

این اثر اساسا تراژدی تمام‌عیاری است که در آن، دو شخصیت اصلی‌اش، ولادیمیر و استراگون در لامکان و لازمانی ابدی گم شده‌اند و در همان حال، چشم‌انتظار ورود کسی یا چیزی‌اند که هر گز نمی‌آید.

آن‌ها از گذشته و آینده خود تصویر مبهمی دارند و زمان حالشان نیز در بهت و رنجی برزخی سپری می‌شود. «در انتظار گودو» چنین برزخ هول‌انگیزی است، اما هنر ارجمند بکت آن است که خواننده یا تماشگر اثرش در عین احساس آن‌ها می‌خندد.

همچنین پنج جلد دیگر از مجموعه‌ «دانشنامه استنفورد» با شمارگان 1100 نسخه در نشر یادشده منتشر شده است.

کتاب‌های منتشر شده در این مجموعه عبارتند از: «دین و اخلاق» از جان هِر با ترجمه  مهدی محمدی اصل در 119 صفحه و با قیمت 8000 تومان، «شواهد» نوشته تامس کِلی با ترجمه امیرحسین خداپرست در 104 صفحه و قیمت 7000 تومان، «فلسفه دین» نوشته چارلز تالیافرو با ترجمه یاسر میردامادی در 132 صفحه و بهای 9000 تومان، «کواین» از پیتر هیلتون با ترجمه یاسر پوراسماعیل در 101 صفحه و قیمت 7000 تومان و «ایدئالیسم» نوشته پل گایر با ترجمه داود میرزایی در 202 صفحه و بهای 13 هزار تومان.

در معرفی این کتاب‌ها عنوان شده است: بسیاری از کسانی که در ایران به نحوی از انحا کار فلسفی می‌کنند و با فضای مجازی اینترنت نیز بیگانه نیستند نام «دانشنامه‌ فلسفه‌ استنفورد» را شنیده‌اند و چه بسا از این مجموعه‌ کم‌نظیر بهره نیز برده باشند. کتابی که در دست دارید حاصل طرحی برای ترجمه و انتشار گزیده‌ای از مدخل‌های این دانشنامه است با هدف گستردن دامنه‌ تأثیر آن و فراهم کردن امکان دسترسی هرچه بیشتر خوانندگان فارسی‌زبان به مقالات راهگشایی که در این مجموعه آمده است. با توجه به ویژگی‌های دانشنامه‌ فلسفه‌ استنفورد، شاید بیراه نباشد که بگوییم برای کسی که می‌خواهد اولین‌بار با مسئله یا مبحثی در فلسفه آشنا شود یا شناخت بهتری از آن حاصل کند، یکی از گزینه‌های مناسب این است که کار را با خواندن مدخل یا مدخل‌های مربوط به آن در این دانشنامه آغاز کند.
مسعود علیا دبیر مجموعه «دانشنامه فلسفه استنفورد» است و این مجموعه با کسب اجازه از گردانندگان «دانشنامه فلسفه استنفورد «(SEP) منتشر می‌شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان