ماهان شبکه ایرانیان

۸ روش برای رها کردن کنجکاوی خود - قسمت دوم

کنجکاوی یکی از ارزشمندترین حس‌های بشری است. چیزهایی که می‌توانید با نگاه کردن درک کنید که معمولا اکثر افراد به آن توجه نمی‌کنند، شگفت‌انگیز است‌

مدیریت شخصی - 8 روش برای رها کردن کنجکاوی خود  - قسمت دوم
8 روش برای رها کردن کنجکاوی خود - قسمت دوم

کنجکاوی یکی از ارزشمندترین حس‌های بشری است. چیزهایی که می‌توانید با نگاه کردن درک کنید که معمولا اکثر افراد به آن توجه نمی‌کنند، شگفت‌انگیز است‌. توجه کردن به مسائلی که دیگران به آن توجه ندارند می‌تواند نتایج حیرت‌آوری را به همراه داشته باشد. برای آشنایی با روش‌های تقویت کنجکاوی خود در ادامه با یوکن همراه باشید.

3. از خود بپرسید که چگونه می‌توانم این مشکل را حل کنم؟

تغییراتی را که در زندگی افراد بعد از قبول راه‌حل ارائه‌ داده‌شده توسط شما ایجاد می‌شود را توصیف ‌کنید. مشکل چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟ این شانس شما برای حل یک مشکل بزرگ‌تر در اجتماع است که نیاز به راه‌حلی خلاقانه دارد.

  1. یکی از مشکلات بزرگی که می‌خواهید حل کنید را یادداشت کنید.
  2. اکنون چگونکی تلاش دیگران برای حل آن مشکل را توصیف کنید.
  3. سپس راه‌حل خلاقانه خود را شرح ‌دهید.

راه‌حل خود را  همانگونه توصیف کنید  که برای شخصی که در پیاده‌سازی آن به شما کمک ‌می‌کند شرح‌‌ می‌دهید.

  1. مشکل چیست؟
  2. راه‌حل چیست؟
  3. چگونه این راه‌حل از راه‌حل قبلی متفاوت و بهتر است؟
  4. آیا این راه‌حل موفق خواهد بود؟ بزرگ‌ترین سد موفقیت آن چیست؟

4. احتمالات را از خود بپرسید.

چیزهایی مانند آیفون، جاروبرقی و خیلی چیزهای دیگر با سوال "چه می‌شد اگر..؟" به وجود آمدند. چه می‌شد اگر از دست کیبرد خلاص می‌شدیم؟ نگاهی به محصولات و خدماتی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنید انداخته و این سوال را در مورد آن محصول یا خدمات بپرسید.

  1. به سوال‌هایی که به ذهنتان می‌آید پاسخ‌ دهید. چه می‌شد اگر آن را بزرگ‌تر، کوچک‌تر، سریع‌تر، قوی‌تر، یکبار مصرف، قابل‌ بازیافت، چسبنده، پاک ‌نشدنی و... می‌ساختیم؟
  2. بهترین ایده‌های خود را یادداشت کنید.
  3. از خود بپرسید
  • با تغییرات ایجاد شده چه مشکلاتی را حل کردید؟
  • این تغییرات چگونه می‌تواند برای محصولات، خدمات و یا شرکتتان ارزش ایجاد کند؟

5. آن را از هم جدا کنید.

ابزار را تکه تکه کنید. من دوست دارم اینکار را بر روی تجربیات خود انجام‌ دهم. برای مثال کارهایی را که به صورت روزمره انجام می‌دهید را در ذهن خود قطعه قطعه کنید. برای مثال مراجعه به دندان‌پزشک را درنظر بگیرید.

  1. در این تجربه برای هر مرحله یک جعبه رسم‌ کنید
  2. ورود. انتظار. ارتباط با دیگران. درمان. پرداخت هزینه. مراقبت بعد از درمان.
  3. درنظر بگیرید که در کجا این تجربه خوب پیش‌ رفت و در کجا همانند انتظارات شما نبود.
  4. یک لیست از مواردی که با انتظارات شما مطابقت نداشت تهیه کنید.
  5. از خود بپرسید:
  • چه جنبه‌هایی از محصول یا این تجربه ناامید کننده بود؟
  • مهمترین تغییری که برای بهبود آن می‌توانستید اعمال کنید چه می‌توانست باشد؟
  • چرا آن محصول یا تجربه را انتخاب کردید؟
  • چه درسی از این محصول یا تجربه یاد گرفتید؟

6. از خود بپرسید که چرا این‌گونه است؟

وقت بگذارید و از یک کسب و کار موفق بازدید کنید. (به صورت اینترنتی یا غیراینترنتی) همانند یک بازدیدکننده یا مشتری آن برنامه در وبسایت یا فروشگاه رفتار کنید. هدف این است که با دیدگاهی جدید به آن نگاه‌ کنید.

1. از آنچه که در این تجربه خاص بوده‌است یادداشت برداری‌ کنید. سوال‌هایی بپرسید که با تجربه انتخابی شما هم‌خوانی داشته‌باشد.

2. از خود بپرسید:

  • چرا این فروشگاه در این مکان واقع شده‌است؟
  • چرا جای بازی کودکان و رستوران در آن مکان وجود دارد؟
  • اتاق‌ها به چه دلیلی طراحی شده‌اند؟
  • چرا سالن اصلی فروشگاه در آخر فروشگاه قراردارد؟

3. جواب بعضی از سوال‌ها مشخص‌اند و جواب بعضی شما را شگفت‌زده می‌کند.

7. از خود بپرسید آیا انجام شدنی ‌است؟

از سایت‌های مختلف یک ایده، محصول و یا خدماتی را که خودتان ترجیحا استفاده نمی‌کنید انتخاب کنید.

  1. لیستی از دلیل‌هایی برای موفقیت این ایده تهیه کنید
  2. به لیست خود را نگاه کنید. منطق شما برای طراحی این نتیجه‌گیری چه بود؟
  3. از این ایده چه درسی می‌توانید بگیرید و به اعمال ابتکاری خود اضافه‌ کنید؟

8. از خود بپرسید که چگونه این ایده به موفقیت رسید؟

یک ایده که به تازگی و به صورت غیرمنتظره‌ای به موفقیت رسیده را در نظر بگیرید. برای مثال دو انتشارات به ذهن می‌رسند. هردو کتاب "منظم بودن یک تغییر جادویی در زندگی" از ماری کوندو و کتاب رنگ‌آمیزی بزرگسابان باغ مخفی  از نظر بین‌المللی پرفروش بوده‌اند.

1. یک ایده موفق را برای در نظر گرفتن و کاوش کردن در آن انتخاب‌ کنید. به بررسی آنلاین محصول یا مقالات خبری در مورد داستان این ایده و خالقان آن نگاه‌ کنید.

2. از خود بپرسید:

  • به نظر شما چه چیزی باعث موفقیت این ایده شده‌است؟
  • این ایده به دنبال چه موجی از تفکرات فرهنگی در زمان حال راه خود را پیش گرفته است؟
  • این محصول یا خدمات چه نیاز عمیقی از انسان را برآورده کرده‌است؟
  • چرا کسی تابحال این کار را انجام نداده‌است؟

3. برآوردهای کلیدی شما چه بوده‌است؟

4. چگونه می‌توانید با استفاده از روند فرهنگی فعلی آینده را پیش‌بینی کنید؟

5. آیا این ایده‌ها هیچ بینش جدیدی را برای به کار گیری در زندگیتان ایجاد کرده‌است؟

 برای مشاهده قسمت اول اینجا کلیک کنید

 

مترجم: نگار بخش‌زاده

منبع: Success

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان