آخرین وضعیت مهدی فخیم زاده در بیمارستان

حادثه و اتفاقاتی که برای چهره‌ها و هنرمندان اتفاق می‌افتد، به دلیل جایگاهی که در ذهن مردم دارند، اغلب مورد توجه قرار گرفته و با حس کنجکاوی آن‌ها همراه می‌شود، فضایی که البته گاه بستری را برای شایعات و خبرسازی‌های کاذب فراهم می‌کند

روزنامه صبح نو: حادثه و اتفاقاتی که برای چهره‌ها و هنرمندان اتفاق می‌افتد، به دلیل جایگاهی که در ذهن مردم دارند، اغلب مورد توجه قرار گرفته و با حس کنجکاوی آنها همراه می‌شود، فضایی که البته گاه بستری را برای شایعات و خبرسازی‌های کاذب فراهم می‌کند. به تازگی هم تصادف آقای مهدی فخیم زاده باعث شده تا هر روز در یکی از خبرگزاری‌ها گزارشی از آخرین وضعیت او را ببینیم، حادثه‌ای که ما را هم برای پیگیری اخبار موثق به بیمارستان کشاند.

رو به بهبودی!

فخیم زاده که در کارنامه کاری او آثاری چون «تنهاترین سردار»، «ولایت عشق»، «خواب و بیدار»، «مختارنامه»، «اشباح» و... به چشم می‌خورد و حدود 50 سال است که در مقام بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس فعالیت می‌کند، چند روز پیش دچار سانحه‌ای شد که او را راهی بیمارستان کرد.

چهارشنبه هفته گذشته، ششم تیرماه، هنگامی که این بازیگر مشغول فیلمبرداری آخرین سکانس‌های فیلم سینمایی جدیدش با نام «مشت آخر» بود، در سکانسی با موتورسیکلتی که سوار آن بود، دچار تصادف شدیدی شد که به دلیل ضربه وارده به سرش در بیمارستان بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت. بعد از این اتفاق و انتشار آن، در این چند روز اخبار ضد و نقیضی درباره وضعیت او منتشر و پخش شد، اما طبق آخرین خبر، این هنرمند که در روزهای اول هوشیاری خود را به دست آورده بود، روند روبه بهبودی را طی می‌کند. همچنین او به تازگی در اولین گفت‌وگوی رسانه‌ای خود، با چهره‌ای که البته با ورم همراه بود و در این بین بیشتر صدای او نشانی از فخیم زاده داشت، عنوان کرد: من فکر می‌کنم که حالم خوب است و هوش و حواسم هم سرجایش است، به همین دلیل به زودی مرخص می‌شوم. بعد از این صحبت‌ها اخباری مبنی بر ترخیص او از آی سی یو منتشر شد که البته بعد هم با تکذیب همراه گشت. با این وجود روز گذشته به بهانه این اتفاق راهی بیمارستان شدم، قرار بود فخیم زاده از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش عمومی منتقل شود.

ساعت حدود سه و زمان آغاز ملاقات بود. افراد گروه گروه برای ملاقات از بیمارهایشان می‌آمدند. عده‌ای از آشنایان او هم منتظر شروع زمان ملاقات بودند.

بعد از پرس و جو مشخص شد که به دلیل تشخیص پزشک و درنظر گرفتن جوانب احتیاط فخیم زاده قرار است تا شب باز هم در ICU (مراقبت‌های ویژه) بماند و انتقال او به بخش منتفی شده است.

یکی از نیروهای این بخش در پاسخ به علت این موضوع، حال این بازیگر را مساعد خواند و گفت: در حال حاضر هوشیاری و حال او رو به بهبودی است، اما با توجه به اینکه پزشکان به دنبال آن هستند که مراقبت بیشتری از این هنرمند داشته باشند، اجازه خروج از« آی سی یو» را هنوز نداده‌اند، اما به زودی تصمیم‌گیری نهایی در این باره اعلام می‌شود.

اخباری که ناراحت کننده‌اند

همچنین طبق صحبت‌های مطرح شده و به گفته آقای خسرو امیرصادقی دوست و همکار او که در این چند روز با رسانه‌ها تعامل داشت، در کنار روند روبه بهبودی وی، با توجه به ضربه‌ای که بر اثر تصادف به او وارد شده، بخشی از بدنش ملتهب است ولی با تجویز پزشک هر روز چند قدم راه می‌رود.

امیرصادقی درباره اخبار مختلفی که از اوضاع فخیم زاده به گوش می‌رسد هم می‌گوید: متأسفانه برخی از اخبار کذب در فضای مجازی منتشر می‌شود که باعث دلخوری پزشکان و هنرمندان می‌شود در حالی که باید فضایی ایجاد شود که جامعه هنرمندان و پزشکان دوباره به هم نزدیک شوند. من هم امیدوارم مردم برای در جریان قرار گرفتن از شرایط جسمی این هنرمند، تنها به اخباری که در خبرگزاری‌ها منتشر می‌شوند، توجه کنند.

رو به بهبودی!

ترس از پذیرش چهره‌ها

اما جدا از حال این روزهای فخیم زاده که به لطف خدا روند مثبتی را طی می‌کند، در سوی دیگر این ماجرا، چند روز بعد از وقوع حادثه، صحبت‌های جالب و البته ناراحت‌کننده‌ای از تهیه‌کننده این فیلم منتشر شد، حرف‌هایی که نشان از سرباز زدن بیمارستان‌ها برای گریز از بستری یک سلبریتی داشت. در این باره آقای سید حامد حسینی، تهیه‌کننده «مشت آخر» با طرح مسأله‌ای تازه درباره پرونده فخیم زاده به میزان گفت: معضل بزرگی که تاکنون در مورد آن صحبتی نکرده‌ام مسأله پذیرش مهدی فخیم زاده در بیمارستان‌هاست. متأسفانه بعد از مشکلاتی که برای پرونده یکی از هنرمندان مشهور پیش آمد، بیمارستان‌ها آدم‌های مشهور را دیگر نمی‌پذیرند و می‌گویند به همان بیمارستانی برود که در ابتدا اورژانس تحویل داده است. وی با تأکید بر مشکل پذیرش فخیم زاده در تهران اذعان کرد: من برای پذیرش مهدی فخیم زاده در تهران با چهار بیمارستان مذاکره کردم و در آخر با قلدری و داشتن چندین آشنا توانستم وی را در بیمارستان ایرانمهر بستری کنم. حتی مشکل از این هم بزرگتر است و بیمارستان اولی که فخیم زاده در آن بستری بود هر لحظه می‌خواست تا ما سریعتر وی را از آنجا ببریم.

همه پزشکان را مقصر می‌دانند!

این تهیه‌کننده حاشیه‌ها و درگیری‌های به‌وجود آمده بین پزشکان و هنرمندان را دلیلی بر اتفاقات اخیر خواند و افزود: پذیرش بازیگران و هنرمندان توسط بیمارستان‌ها این روزها تبدیل به تهدیدی بزرگ شده است. البته نمی‌خواهم یک طرفه قضاوت کنم. واقعیت امر اینکه جامعه هنری طی سالیان اخیر برخورد و رفتار مناسبی با جامعه پزشکان نداشته‌اند. افراد فرهیخته و با اخلاق در جامعه پزشکی بسیار زیاد هستند و حال می گویند که اگر کسی اشتباهی را انجام داد نباید به همه پزشکان تعمیم داده شود. به همین خاطر ترجیح می‌دهند برای جلوگیری از حواشی، بیمار هنرمند را قبول نکنند. آن شب اگر من با جدیت تلاش نمی‌کردم مهدی فخیم زاده را در هیچ جا بستری نمی‌کردند. البته باز هم می‌گویند آن قدر فشار بر جامعه پزشکی بالاست که گاهی حق دارند از پذیرش هنرمندان بترسند. این اتفاق نشان از آن دارد که گویی بعد از درگذشت زنده یاد آقای عباس کیارستمی هنوز برای مراکز درمانی، پذیرش و بستری کردن چهره‌ها با نگرانی‌هایی از سوی آ‌نها همراه است، نگاهی که شاید لازم است به قول این تهیه‌کننده از سوی هنرمندان هم مقداری تغییر کند و به سمتی پیش برود که یک اشتباه دردآور و البته جبران‌ناپذیر به همه پزشکان نسبت داده نشود. با آرزوی بهبودی کامل برای مهدی فخیم زاده .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان