مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم:

بازارسازی محصولات دانش بنیان در اولویت است

بازارسازی محصولات دانش بنیان در اولویت است
به گزارش روز یکشنبه گروه دانشگاه ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، مهدی کشمیری اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یکی از شرکت‌های زیربخشی فعال و تولیدکننده محصولات پیش نیاز صنایع بالادستی‌اند و یکی از بحث‌های جدی در این حوزه، بازاریابی است.
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت علوم افزود:استفاده از مجموعه‌های فعال بازاریابی، می‌تواند به رشد و توسعه محصولات دانش‌بنیان کمک شایانی کند.
وی تصریح کرد: برخی مشکلات مربوط به بازار نیز به خود شرکت‌های تولید‌کننده برمی‌گردد، مدیران شرکت‌های فناور باید با مطالعات اولیه، بازار را آنالیز و تحلیل کنند که محصولات تولیدی آنها چه تأثیری در بازار و به طور کلی در جامعه دارد.
وی ادامه داد: دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه مشاوره‌ها در زمینه تبدیل ایده به اجرا و عملی کردن ایده‌ها سعی کرده تا مشکلاتی که در بازار و همچنین ایجاد بازار‌های نوظهور وجود دارد تا حد قابل قبولی کاهش دهد.
کشمیری خاطرنشان کرد: علاوه بر این باید نگاهی هم به چرخه اقتصادی داشته باشیم تا بتوانیم در بخش‌ها و شاخه‌های اقتصادی نیز حضور پُر رنگ شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کنیم.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت علوم، افزود: بخش قابل توجهی از شرکت‌هایی که در پارک‌های علم و فناوری حضور دارند به مرحله تجاری‌‌سازی رسیده‌اند اما متأسفانه در فروش محصولات مشکل دارند که امیدواریم در یک برنامه پنج ساله زیرساخت‌های لازم برای توسعه بازار این شرکت‌ها فراهم شود.
وی افزود: هم اکنون حدود 10 هزار شرکت در حوزه فناوری و نوآوری در کشور فعال هستند که از این تعداد 6 هزار و 500 شرکت، واحد و مؤسسه دانش‌بنیان در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناری مستقر هستند و از این تعداد یک هزار و 350 شرکت مجوز دانش‌بنیانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را دارند.
9187**1601**
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان