پاییز ترکیه در این عکس ها نمایان است!

فصل پاییز یکی از بهترین زمان ها برای بازدید از ترکیه و استانبول است. پاییز ترکیه پر از رنگ های گرم و آب و هوایی خنک است که زیبایی شهرهای استانبول و دیگر مناطق آن را دو چندان می کند

پاییز ترکیه در این عکس ها نمایان است!

پاییز ترکیه

فصل پاییز یکی از بهترین زمان ها برای بازدید از ترکیه و استانبول است. پاییز ترکیه پر از رنگ های گرم و آب و هوایی خنک است که زیبایی شهرهای استانبول و دیگر مناطق آن را دو چندان می کند. چه برای دیدن بناهای تاریخی همانند ایاصوفیه و مسجد آبی به استانبول بیایید و چه برای لذت بردن در سواحل آبی آن، پاییز ترکیه یکی از بهترین فصل ها برای سفر به ترکیه است. در این مطلب الی گشت مناظری زیبا از ترکیه را به همراه توضیحی از مناطق جذاب ترکیه برایتان آماده کرده ایم که می توانید برای این فصل برنامه سفر خود را بریزید.

پاییز ترکیه

شهر آنکارا در پاییز ؛ Ankara’s Altınpark

اگر به سمت شهر آنکارا سفر می کنید، در پاییز ترکیه می توانید یکی از بهترین و طلایی ترین مکان ها را در این شهر ببینید. آنکارا از یک سمت، پایتخت ترکیه بوده و از طرفی دارای جاذبه های گردشگری متعددی است که گردشکرن بسیاری را به خود جلب می کند. در مسیری که از فرودگاه آنکارا به سمت شهر قرار دارد، پارک آلتینداگ قرار گرفته است.

چه در مسیر رفتن به سمت هتل هستید و چه سفر شما تمام شده و می خواهید که به فرودگاه آنکارا برگردید، قبل از آن وارد این پارک شوید. در طول پاییز ترکیه تمام مساحت این پارک 160 هکتاری از رنگ های زرد، قرمز و نارنجی پر می شود. شما با منظره ای طلایی از پاییز روبرو می شوید. می توانید در کنار دریاچه و بر روی برگ های خشک آن قدم بزنید. زمانی حداقل به اندازه یک ساعت را برای گشتن در این پارک در نظر بگیرید. در این پارک تفریحات متعددی از قبیل قایق سواری بر روی دریاچه، لم دادن بر روی چمن ها و بازی رامی توانید انجام دهید. عکس های زیبایی هم حتما در این پارک خواهید گرفت.

پاییز ترکیه-آنکارا

استانبول و پاییز ترکیه

استانبول نیاز به معرفی ندارد. با این وجود پاییز آن حال و هوای دیگری دارد. در فصل پاییز در استانبول سوار کروز بسفر شوید. از قایق مناظر زیبای پاییزی شهر را ببینید. عمارت مشهور اسکله را که غرق در رنگ های پاییزی است، تماشا کنید. بسفر شهر استانبول را به 2 قسمت تقسیم کرده است: قسمت آسیایی و قسمت اروپایی. حدود 32 کیلومتر طول دارد و دریای مرمره را به دریای سیاه متصل می کند. به همین خاطر شبیه به رودخانه به نظر می رسد، در صورتی که تنگه است. قایق های تفریحی که بر روی تنگه بسفر کروز دارند، تورهای خود را به مدت 2 ساعت در این محل می گردانند. هر چند که کروزهایی با زمان کوتاه تر نیز وجود دارد اما اگر می خواهید که پاییز استانبول را از لبه آب تماشا کنید، این پیشنهاد عالیست. چرا که هم می توانید به تماشای درختان رنگارنگ پاییزی در میان کاخ ها، ویلاها و سواحل زیبا بنشینید و هم زمان ناهار خود را بر روی کشتی سفارش دهید.

پاییز ترکیه در استانبول

پاییز در شهرهای ساحلی

بسیاری از شهرهای ساحلی که گردشگران را به خود جذب می کنند، همچنان تا اواخر مهرماه، آب و هوایی عالی دارند و می توانید با سفر به آن ها در آب های نیلگون این نواحی شنا کنید و در عین حال از رنگ های زرد و نارنجی درختان نزدیک ساحل لذت ببرید. تلفیق دو رنگ آبی و نارنجی در شهرهایی مانند بدروم، کوش آداسی و آنتالیا قابل تعمل است. حتما پاییز ترکیه را برای تفریحات ساحلی اما در اول پاییز از دست ندهید. چرا که تجربه ای متفاوت از ترکیه برای شما به ارمغان خواهد آورد. یکی از مزیت های این زمان در ترکیه و شهرهای ساحلی کم شدن تعداد گردشگران و در نتیجه دوری شما از ازدحام افراد در ساحل است.

پاییز ترکیه در آلانیا

پارک های ملی ترکیه

همانند ایران عزیزمان، ترکیه نیز پر از جنگل ها و پارک های ملی فراوان است که در پاییز ترکیه از رنگ های مدهوش کننده غنی می شود. بیشتر درختان غرق در رنگ های زرد، نارنجی، قرمز می شوند. در عین حال که رنگ سبز را همچنان می توانید ببینید. یکی از بهترین پارک های ملی ترکیه برای بازدید و برای عاشقان طبیعت، پارک ملی یدیگولر Yedigöller National Park است. این پارک ملی در میان آنکارا و استانبول قرار گرفته و 7 دریاچه، آبشارهایی کوچک، کلبه های جنگلی، مسیرهای پیاده روی و چشمه های آبگرم فراوان به همراه انواع گیاهان و درختان دارد. می توانید یک روز از سفر خود را برای شناخت طبیعت وحشی و پاییز ترکیه در این پارک برنامه ریزی کنید. تورهای این پارک ملی را از شهر استانبول یا آنکارا می توانید خریداری کنید. همچنین اگر ماشین کرایه کرده اید، خودتان می توانید به راحتی به این پارک ملی طبیعی وارد شوید.

قلعه روملی در استانبول ؛ Rumelihisarı

روملیهیساری یا قلعه روملی یکی از بهترین مکان ها برای گشت و گذار در استانبول آن هم در فصل پاییز ترکیه است. این قلعه در فصل پاییز حال و هوای دیگری پیدا می کند و چهره ای متفاوت به خود می گیرد. این دژ 3 طبقه ای پر از درخت بوده و در سال 1452 روبروی تنگه بسفر ساخته شده است تا از آبراهه باریک در مقابل کشتی های بزرگ که ممکن بود به این محل آسیب برسانند، محافظت کند. در کروز بسفر می توانید به دیدن این دژ نیز بروید. رنگ تمام قلعه در طول پاییز ترکیه به رنگ های زرد، نارنجی و قرمز تغییر می کند و در عین حال، همزمان نمایی زیبا از تنگه بسفر را در روبروی خود خواهید داشت. این قلعه توسط سلطان محمت فاتح در عرض تنها 4 ماه ساخته شده و همانطور که گفته شد هدف آن محاصره تنگه بسفر بود. در زمان سقوط قسطنطنیه، این قلعه نقش بسیار مهمی را ایفا کرد. برای ورود به قلعه اگر کارت موزه دارید می توانید از آن استفاده کنید.

پاییز ترکیه-قلعه

آلانیا

حتی پاییز ترکیه در شهری مانند آلانیا نیز خودنمایی می کند. زمانی که برگ های درختان شروع به افتادن نموده و دمای هوا پایین می آید. رنگ ها پاییزی خودنمایی می کنند. با این وجود این شهر ساحلی از گردشگران بی شمارش کاسته می شود و زمانی عالی برای سفر به ترکیه و شهر آلانیا فرا می رسد. اگر می خواهید که از ازدحام جمعیت فرار کنید، در این فصل به آلانیا بروید. خوردن چای داغ و یا قهوه ترکی در کنار ساحل و با آب و هوای پاییزی را از دست ندهید.

پاییز ترکیه و آلانیا

کاپادوسیا و حالت عجیب پاییزش

یکی از مشهورترین سایت های میراث جهانی در ترکیه کاپادوسیا بوده که برای بسیاری از گردشگران مکانی جذاب است. بیشتر توریست های ترکیه از این ناحیه، شهرهای زیرزمینی و کوه های دودکشی اش دیدن می کنند. این مکان در پاییز ترکیه همچنان یکی از پربازدیدترین جاذبه ها است و یکی از دلایل این بازدید، ترکیب بی نظیر رنگ ها در آنجاست. زیباترین عکس های پاییزی و عجیب ترین آن ها را می توانید در این منطقه توریستی عکاسی کنید. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر از منطقه کاپادوسیا و تورهای مسیر سبز و مسیر قرمز در این ناحیه هستید می توانید به مطلب زیر که در مجله الی گشت تهیه شده مراجعه کنید. برای رفتن به این شهر نیز از طریق شهرهای کوش آداسی و استانبول نیز می توانید اقدام به خرید تور کاپادوسیا کنید.

چطور سفری 10 روزه به ترکیه را با پروازهای الی گشت برنامه ریزی کنیم؟

افسوس پاییزی ؛ Ephesus

حتی یکی از باستانی ترین سایت ها و مناطق ترکیه یعنی شهر باستانی افسوس نیز در پاییز غرق زیبایی می شود. افسوس یک شهر تاریخی و باستانی یونانی است که در ساحل لونیا و در 3 کیلومتری جنوب غربی منطقه سلچوک در استان ازمیر قرار گرفته است. بیشتر تورهای ترکیه پس از بازدید از کاپادوسیا گردشگران خود را برای بازدید افسوس به این ناحیه می آورند. افسوس در قرن 10 ام پیش از میلاد توسط گروه یونانی ساکن در این ناحیه ساخته شده است. از بناهای متعدد این شهر باستانی مانند آمفی تئاتر آن دیدن کنید. اشیا باستانی موزه افسوس را ببینید. در سفر به آنتالیا نیز در نزدیکی این شهر باستانی قرار دارید و با تاکسی می توانید به راحتی خود را به این منطقه برسانید.

پاییز ترکیه-افسوس

و باز هم استانبول

هیچ فصلی زیباتر از پاییز ترکیه برای بازدید از بناهای تاریخی استانبول نیست. در این فصل رنگ های گرم می تواند به شما اجازه دهد که عکس های بی نظیری از این جاذبه های توریستی گرفته و برای دوستانتان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در میان شهر و بر روی ساختمان ها گیاهان و پیچک های زیبا با رنگ های نارنجی را خواهید دید که رنگ شهر را عوض نموده اند. بارن های پاییزی حال و هوایی عاشقانه به خیابان های استانبول می دهد. مناطق شهری استانبول از بهترین مناظر سفر به ترکیه در پاییز است.

دیگر جاذبه های پاییزی ترکیه

یکی از مشهورترین پارک های ترکیه در آنکارا قرا داشته و گنچلیک پارک Gençlik Parkı نام دارد. از این پارک به عنوان بهشتی طبیعی پوشیده از رنگ های پاییزی نام می برند. دیدن این پارک را به شما پیشنهاد می دهیم.

منظره دریای سیاه در پاییز بسیار دیدنی تر شده و جذابیتی بی نظیر دارد، مخصوصا اگر از جنگل هایی همانند شاوشات Şavşat به این منظره نگاه کنید. شاوشات در واقع شهری کوچک و جنگلی در کنار دریای سیاه است که به مرزهای گرجستان نزدیک است. در این شهر نه تنها مناظری متفاوت و اروپایی خواهید دید بلکه فرهنگ مردم نیز متفاوت از فرهنگ مردم استانبول است.

می توانید با خرید بلیط هواپیما استانبول از سایت الی گشت ترانسفر رایگان دریافت کنید. همچنین انواع هتل را رزرو کنید. مشاوران ما با شماره تلفن 8540021 آمادگی پاسخگویی به شما مسافران استانبول در پاییز ترکیه هستند.

منبع: theculturetrip.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان