شواهد بیشتر از ارتباط چاقی با مرگ زودرس

کارشناسان در مطالعه‌ای تازه شواهد بیشتری در مورد اثرات چاقی بر کوتاه شدن عمر ارائه کرده‌اند

شواهد بیشتر از ارتباط چاقی با مرگ زودرس

کارشناسان در مطالعه‌ای تازه شواهد بیشتری در مورد اثرات چاقی بر کوتاه شدن عمر ارائه کرده‌اند.

به گزارش به نقل از ایسنا، متخصصان در این مطالعه با ارزیابی وزن و طول عمر بیش از 6000 نفر از مردم آمریکا در مدت زمان 24 سال بر این نکته تاکید کردند که داشتن اضافه وزن به کوتاه‌تر شدن عمر منجر می‌شود.

به گفته متخصصان آمریکایی چاق بودن با افزایش 27 درصدی احتمال فوت شرکت‌کنندگان در مدت زمان انجام این مطالعه همراه بوده‌ است. در افرادی که در گروه مبتلایان به چاقی قرار داشتند شاخص توده بدنی بین 30 تا 34 بوده‌ است.

همچنین خطر مرگ زودهنگام برای افراد بسیار چاق که شاخص توده بدنی آنان 35 تا 39 بوده بسیار بالاست. احتمال مرگ افرادی که در این گروه قرار داشتند در طول انجام این مطالعه نسبت با افرادی با میزان وزن طبیعی تقریبا دو برابر بوده‌ است.

مطالعاتی که پیش از این انجام شده به وضوح نشان داده که کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها از طریق بهبود کیفیت رژیم غذایی و افزایش تحرک در میان افراد چاق و مبتلا به اضافه وزن صرف نظر از آنکه به کاهش وزن مطلوب خود دست پیدا کنند، امکانپذیر است.

به گزارش هلث‌دی نیوز، محققان آمریکایی اظهار داشتند: در مجموع بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در این مطالعه تا پایان سال 2014 فوت کردند که چاق بودن یا ابتلا به چاقی مفرط تاثیر حائز اهمیتی بر مرگ زودهنگام دارد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان