مسئول تیم روبوکاپ دانشگاه خواجه نصیر طوسی:

کلاس های رباتیک به اشتغال زایی کمک می کند

کلاس های رباتیک به اشتغال زایی کمک می کند
حمیدرضا تقی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روند پیوسته ای از جذب دانشجویان به رشته روباتیک در دانشگاه برقرار است که در کارگاه های آموزشی مهارت کسب کرده و برای ایجاد شغل آماده می شوند. این فرآیند آموزشی در نهایت توسط دانشجویان تبدیل به کسب تجربه و تولید محصول می شود.
مسئول تیم روبوکاپ دانشگاه خواجه نصیر طوسی توضیح داد: هرساله پس از نیم سال تحصیلی خرداد ماه و در فصل تابستان، برای دانشجویان علاقمند به رشته رباتیک در دانشگاه کلاس های آموزشی و عملی برگزار می شود.
تقی راد افزود: کلاس های آموزشی با استقبال زیادی رو به رو می شود و حدود 100 نفر دانشجو شرکت می کنند. تیم دانشگاه خواجه نصیر 12 سال است که در زمینه رباتیک و مسابقات روبوکاپ فعالیت می کند.
مسئول تیم روبوکاپ دانشگاه خواجه نصیر طوسی در خصوص روند جذب دانشجویان به تیم، گفت: برای دانشجویان سال اولی در ترم دوم تحصیلی جلسه معرفی رشته رباتیک برگزار می شود و علاقمندان در کلاس ها ثبت نام می کنند.
تقی راد افزود: در کارگاه های آموزشی از افراد شرکت کننده استعداد یابی می شود و دانشجویان علاقمند که زمان زیادی در زمینه روبوکاپ صرف می کنند، به تیم دانشگاه دعوت می شوند.
وی اظهار کرد: دانشجویان با بررسی و ساخت چند پروژه کوچک مهارت و تجربه کسب کرده تا جایگزین افراد فارغ التحصیل شوند.

** کسب مقام توسط دانشگاه خواجه نصیر
تقی راد در خصوص مسابقات بین المللی روبوکاپ آسیا و اقیانوسیه نیز اظهار کرد: این مسابقات در ایران و توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و با حضور 800 تیم در 22 لیگ برگزار شد.
وی با بیان اینکه مسابقات به مدت سه روز بوده و در چهاردهم آذر ماه آغاز شده است، ادامه داد: 12 تیم خارجی اعم از کشورهای ژاپن، استرالیا، روسیه، چین، کره جنوبی و امارات در رقابت ها حاضر بودند، که انتظار می رفت تیم های بیشتری از خارج کشور شرکت کنند.
مسئول تیم روبوکاپ دانشگاه خواجه نصیر تصریح کرد: به دلیل عدم برگزاری مسابقات در شهر تهران، تیم های داخلی نیز تعداد کمی داشتند اما سطح رقابت ها از نظر کیفی بسیار بالا و مطلوب بود.
تقی راد گفت: تیم دانشگاه خواجه نصیر در مسابقات دانشجویان رشته های کارشناسی مهندسی برق، کامپیوتر، مکانیک ومواد حضور داشتند.
وی خاطر نشان کرد: در این رقابت های بین المللی تیم امدادگر دانشگاه خواجه نصیر مقام سوم را کسب و همچنین تیم شبیه ساز دوبعدی نیز جایزه بهترین ارایه را به خود اختصاص داد.
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر همچنین گفت: دانشگاه در خصوص تجهیزات، مسائل آموزشی اعم از شرکت نکردن در امتحانات میان دوره دانشگاه و غیبت در کلاس های درسی به دلیل حضور در مسابقات، از اعضای تیم حمایت می کند.
9465 ** 1200
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان