نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران اظهار داشت: با اجرای طرح ترافیک بسیاری از خودروهایی که شامل معاینه فنی نمیشدند، برای بهرهمندی از 20 درصد تخفیف معاینه فنی به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند. وی ادامه داد: 110 هزار خودرو که سن تولیدشان کمتر از 4 سال بود به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند که فقط 42 هزار خودرو و به عبارتی فقط 38 درصد از این خودروها توانستند تستهای معاینه فنی را با موفقیت پشت سر بگذارند.
به گزارش
خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران در ادامه افزود: نزدیک به 62 درصد از خودروهایی که سن تولیدشان کمتر از 4 سال بود نتوانستند تستهای آلایندگی را پاس کنند، متاسفانه تولیدکنندگان کاتالیست فاقد استاندارد ملی بر روی خودروها نصب میکنند که همین موضوع باعث این میزان درصد از عدم پاس شدن تستهای آلایندگی توسط این خودروها شده است.
حسینی منش در مورد کاتالیستهای فاقد استاندارد، گفت: سازمان محیطزیست در مورد کاتالیستها با وزارت صنعت و معدن مکاتبه داشته و مدارک خود را نیز در اختیار وزارتخانه صمت قرار داده است، اما جواب قانع کنندهای داده نشده و خودروسازان نیز برای رفع این مشکل و عیب اقدامی نمیکنند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران در پایان بیان داشت: در شرایطی که خودروسازان توجهی به آلایندگی قطعات خود ندارند، شهروندان باید هوشیار باشد و تا به اتمام نرسیدن گارانتی کاتالیست به صورت داوطلبانه به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و در صورت معیوب بودن کاتالیست برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کنند، اما اگر بعد از اتمام گارانتی اقدام کنند باید حدود 700 تا 800 هزار تومان برای خرید کاتالیست پرداخت کنند.