به گزارش ایسنا، علی امام با بیان اینکه در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر «برنامه عملیاتی مدیریت بحران و برنامه واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیر سطحی» این کمیته آغاز به کار کرده است،گفت: مدیریت ریسک و مدیریت جامع بحران، کسب آمادگیهای لازم در ابعاد سازماندهی، تأمین و تجهیز منابع همچنین افزایش آستانه مقاومت و استمرار ارائه خدمات در شرایط اضطراری، مهمترین رویکردهای این کمیته محسوب میشود.
وی به ضرورت تصویب استانداردها، سطحبندی خطرات و ضوابط مدیریتی بحران و پدافند غیرعامل درخطوط مترو اشاره و خاطرنشان کرد: اعمال ضوابط و مقررات پدافند غیرعامل در پروژههای زیرساخت شهری و لحاظ کردن آن در همه جوانب مطالعاتی، طراحی و اجرا بسیار حائز اهمیت است چرا که خطوط مترو از زیرساختهای بزرگ شهر به شمار میآید که روزانه جمعیت قابل توجهی از شهروندان را در نقاط مختلف جا به جا و خدمترسانی میکند.
به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، مدیریت بحران در برگیرنده یک سری عملیات و اقدامات پیوسته و پویا جهت ایجاد هماهنگی در مراحل چهارگانه مدیریت بحران شامل پیشبینی و پیشگیری،آمادگی ،مقابله، بازسازی و بازتوانی درحوادث است.
وی به تشکیل کارگروههای فنی و تخصصی زیرمجموعه این کمیته اشاره و تصریح کرد: این کارگروهها در راستای تدوین برنامههای مدون، برآورد بودجه سالانه را برعهده دارند.
بنا براعلام روابط عمومی مترو، امام با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل صرفا با تجهیزات و امکانات موجود از وارد شدن خسارات و صدمات به مردم جلوگیری می کند، گفت: کاهش پتانسیل خطر، ارائه کمکهای درخور هنگام ضرورت و بازگشت به وضعیت مناسب در راستای مدیریت بحران صورت میگیرد.