درمان خانگی تبخال لب کودکان

تبخال لب در کودکان به شکل زخم های کوچک و در اطراف دهان هستند که معمولا عوارض جدی ایجاد نمی کند. اما با درمان های طبیعی و خانگی می توان علائم تبخال را کاهش داد و روند بهبود را سرعت بخشید.

تبخال لب در کودکان به شکل زخم های کوچک و در اطراف دهان هستند که معمولا عوارض جدی ایجاد نمی کند. علت آن ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 است که از بزاق، تماس پوست به پوست و یا لمس یک شیء آلوده منتقل می شود. گاهی اوقات ویروس هرپس سیمپلکس نوع 2 آن را ایجاد می کند، اما معمولا بر ناحیه تناسلی تاثیر می گذارد. متاسفانه درمان قطعی برای ویروس وجود ندارد. اما با درمان های طبیعی و خانگی تبخال لب در کودکان می توان علائم آن را کاهش داد و روند بهبود را سرعت بخشید.

درمان تبخال کودکان

1. تکه های یخ

پوستی که بر روی آن تبخال زده می شود دچار افزایش دما خواهد شد. این افزایش دما همراه با احساس ناراحتی خواهد بود. چون خارش و سوزش را ایجاد خواهد کرد. چند تکاه یخ را در پارچه کتان قرار داده و بر روی لب های کودک خود قرار دهید. اجازه دهید 10 دقیقه بر روی ناحیه آسیب دیده بماند. در صورت لزوم این روند را چند بار در روز تکرار کنید.

 

2. برگ های کلم

با توجه به خارش و سوزش پوست به علت وجود تبخال، می توانید برای سرعت بخشیدن به روند بهبود از برگ های کلم استفاده کنید. کلم به دلیل خواص خود می تواند از قسمت آسیب دیده پوست محافظت کند. چندین برگ کلم را له کنید و آنها را بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بماند و سپس پوست خود را بشویید. این فرآیند را دو بار در روز تکرار کنید.

 

3. شیر

کمی شیر تازه می تواند از ناراحتی کودک شما به علت وجود تبخال بکاهد. مواد مغذی موجود در شیر کمک می کند تا بافت منطقه آسیب دیده پوست ترمیم شود و از شدت خارش و سوزش آن کاسته خواهد شد. یک تکه پنبه را در شیر تازه فرو کنید. سپس آن را بر روی قسمت آسیب دیده پوست اعمال کنید. کمی فشار داده و اجازه دهید تا 10 دقیقه بماند. سرانجام با آب سرد شستشو دهید. این روند را سه بار در روز تکرار کنید.

 

4. خاک رس

خواص دارویی خاک رس می تواند درمان خوبی برای تبخال در کودکان باشد. از آنجا که آن به عنوان عامل ضد التهاب عمل می کند و بسیار آرام بخش است، برای از بین بردن زخم ها بسیار عالی است. همچنین احساس سوختگی را که باعث عفونت می شود، کاهش می دهد. خاک رس سفید یا سبز را با آب گرم خیس کنید. سپس یک لایه ضخیم از آن را بر روی پوست قرار دهید. اجازه دهید کمی بماند تا اثر آن را حس کنید. سرانجام آن را با مقدار زیادی آب بشویید. اگر فکر می کنید لازم است، فرآیند را تکرار کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان