چهارده تیم آسیایی در دو روز به میدان رفتند

جمع همه آسیا جمع بود به جز ایران و قطر!

روزهای یکشنبه و دوشنبه را می توان روزهایی پرکار برای تیم های آسیایی دانست. در حالی که تیم ملی ایران هنوز به دنبال گشت و گذار برای یافتن سرمربی مورد نظر است ۱۴ تیم آسیایی در فیفادی اخیر به میدان رفتند.

به گزارش "ورزش سه"، دو روز یکشنبه و دوشنبه گذشته مصادف با روزهای 26 و 27 مارچ، تیم های مختلف دنیا به بهانه فرا رسیدن فیفا دی به برگزاری دیدارهای تدارکاتی مبادرت ورزیدند. در میان بازی هایی که در این دو روز برگزار شد باید حساب آسیایی ها را جدا دانست چرا که آنها با حضور حداکثری در بازی های هماهنگ شده تدارکاتی، قسمت اعظمی از بازی های برگزار شده در این دو روز را به خود اختصاص دادند.

دیدارهای تدارکاتی اسیایی در حالی برگزار شد که تیم ملی ایران به دلیل ندانستن نام سرمربی این دو روز و بازی های احتمالی خود را از دست داد. البته ذکر این نکته نیز در این باره ضروری به نظر می رسد و آن هم اینکه برای اولین بار نیست که مسئولان فدراسیون فوتبال بدون برنامه ریزی و به هر دلیلی، فیفا دی را از دست دادند.

اما در دو روز اخیر فوتبال اسیا کاملا واضح بود که روزهای پرکاری را پشت سر گذاشته است چرا که 14 تیم آسیایی در این دو روز برابر رقبای هم قاره ای و البته خارج از آسیا به میدان رفتند و برای آماده سازی خود فعالیت های جدیدی را از سر گرفتند. حالا با هم نگاهی می اندازیم به تیم های آسیا در دو روز  اخیر.

1. کره جنوبی 2  کلمبیا 1

یکی از مهمترین بازی های برگزار شده در روزهای اخیر در سئول و ورزشگاه جام جهانی برگزار شد. این بازی را می توان به دلایل مختلفی که مهم ترین آن را می توان رویارویی کی روش و کره ای ها دانست. مرد پرتغالی در دوران حضور خود در ایران 5 بار روبروی کره ای ها ایستاد و توانست به 4 پیروزی و 1 تساوی دست پیدا کند تا نشان دهد راه پیروزی بر چشم بادامی ها را به خوبی می داند اما او در دومین دیدار خود در تیم ملی کلمبیا با ناکامی در دیدار برابر کره ای ها کار خود را به پایان رساند. یکی از جالب ترین اتفاقات این دیدار نیز به رویارویی کی روش و پائولو بنتو بر می گشت. سرمربی کنونی کره ای ها سال ها پیش به عنوان شاگرد کی روش فعالیت می کرد و همین موضوع باعث شده تا این دو مربی مطرح از رابطه ای حسنه برخوردار باشند.

2. ژاپن 1  بولیوی 0

دیگر بازی مهم آسیا در فیفادی اخیر به مصاف تیم بولیوی ارتباط داشت. ژاپنی ها که در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا موفق به حذف ایران شده بودند در نهایت به توفیقی دست نیافتند تا این روزها بیشتر از قبل به آماده سازی و اهداف دراز مدت خود فکر کنند. آنها روز پیش برابر تیم بولیوی با تنها گل ناکاجیما در پانزده دقیقه پایانی توانستند از پس حریف آمریکایی خود بربیایند.

3. عربستان 3  گینه استوایی 2

یکی از جالبترین بازی های چند روز اخیر را می توان همین بازی دانست. عربستانی ها که پیش از برگزاری بازی های خود در جام ملت های آسیا و جام جهانی با تیم های بزرگی همچون برزیل، ایتالیا و ... بازی کردند مشخص نیست چرا تیمی مانند گینه استوایی را برای دیدار تدارکاتی خود انتخاب کردند که در رنکینگ فیفا حداقل 100 پله از آنها پایین تر هستند. البته در این باره احتمال این موضوع می رود که به دلیل ناکامی های متعدد عربستانی ها آنها تصمیم گرفتند تا برای بالا رفتن روحیه خود حریفی را فرابخوانند اما این موضوع نیز برای این تیم و بازیکنانش محلی از اعراب نداشت چرا که آنها توانستند به سختی برابر این حریف ناشناخته به برتری برسند. آن هم در دیداری که پنج گل داشت و البته چهار گل آن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

4. عراق 3  اردن 2

عراق در دیداری که حتی در دقیقه پنجم بازی به اشتباه دروازه خود را باز کرد هم توانست به عنوان تیم برنده زمین را ترک کند.آنها در این بازی نفس گیر توانستند با سه گل ایمن حسین، بشار رسن و محمد علی به برتری برسند و در این دیدار تدارکاتی هر آنچه می خواستند را به دست اوردند. آنها پس از جدایی کاتانج این روزها در دوره پسا جام ملت ها! قرار  دارند تا بتوانند خود را آماده رقابت های مختلفی که پیش رو دارند کنند.  

5. تایلند 0  اروگوئه 4

یکی از مهمترین رقبایی که در روزهای اخیر برابر تیم های آسیایی قرار گرفت همین تیم ملی اروگوئه بود حتی اگر با تیم اول خود نیامده باشد. آنها در بازی مورد نظر توانستند با تایلندی مچ بیندازند که در آسیا حرفی برای گفتن ندارد اما هر آنچه که بود پیشنهاد خوب تایلندی ها آنها را مجبور به برگزاری این بازی و در نهایت یک برد چهار گله کردند.

6. امارات 0  سوریه 0

دو تیم حاضر در جام ملت های آسیا که روزهای خوبی را در یکی دو سال اخیر داشتند در این بازی روبروی یکدیگر قرار گرفتند اما در پایان به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیافتند. اماراتی‌ها  که به عنوان میزبان جام ملت ها تا فینال بازی ها پیش رفته بودند حالا به دنبال این هستند تا با آمادگی خود نشان دهند تنها به دلیل میزبانی، نایب قهرمان جام ملت ها نشدند!

7. چین 0  ازبکستان 1

چینی ها که در یکی دو سال اخیر سکان هدایت خود را به مربی کارکشته و مطرحی مانند لیپی سپردند  پس از حذف از جام ملت های آسیا به دنبال این هستند تا بتوانند ادامه فعالیت های لیپی و اهدافش را در تیم ملی به انجام برسانند. آنها پس از خروج لیپی به سراغ یکی از مهمترین شاگردان وی رفتند یعنی فابیو کاناوارو تا بتوانند با وی به خوشبختی برسند. اتفاقی که حداقل در دیدار روز گذشته نیفتاد و ازبک ها با مربی خوشنامی مانند هکتور کوپر توانستند بر تیم چین فائق بیایند.  

8. کویت 1  نپال 0

کویتی‌ها  که روزگاری به عنوان یکی از قدرت های آسیا محسوب می شدند در سال های اخیر حرفی برای گفتن در سطح اول فوتبال آسیا ندارند. آنها در دیدار تدارکاتی خود برابر نپال توانستند  با یک گل به برتری برسند و از کیفیت بازی دو تیم کاملا پیدا بود که نپالی ها نتوانستند خود را به عنوان یکی از تیم های درجه دو آسیا مطرح کنند بلکه این کویتی ها بودند که تا حد تیم درجه سه آسیا خود را معرفی کنند.

9. میانمار 0  اندونزی 2

حتی دو تیم درجه nام آسیا نیز سعی کردند تا فیفا دی را از دست ندهند ولو اگر قرار باشد حریف درخوری را روبروی خود نبینند. میانماری ها در دیدار مورد نظر از اندونزی پذیرایی کردند و البته در نهایت بازی را با دو گل از دست دادند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان