این نویسنده در گفتوگو با ایسنا، درباره ارزیابیاش از برگزاری جشن امضا و مراسم رونمایی کتاب اظهار کرد: اگر جشنهای امضا در فروش کتاب تأثیر داشته باشد بسیار خوب است، و اگر نداشته باشد و هزینهاش بیشتر از خرجش باشد، جواب من طبیعی و واضح است.
او افزود: هدف اول این جشنهای امضا معرفی و فروش کتاب است، و هدف دوم این است که خوانندگان میتوانند با نویسنده ارتباط برقرار کنند. در صورتی که مخاطبان زیادی در اینگونه مراسم حضور داشته باشند هدف اول که معرفی و فروش کتاب است نیز محقق میشود.
شهسواری با بیان اینکه سالهاست در مراسم رونمایی و جشن امضا شرکت نمیکند، گفت: در آخرین رونمایی که شرکت کردم هیچکدام از این دو هدف محقق نبود. خوانندگان در جلسات شرکت نمیکردند و فقط دوستان نزدیک نویسندهها میآمدند که عملا این جشنها بیمعنی میشد. به طور مثال دوستان نزدیک من کتاب را دارند و چه بسا قبل از انتشار کتاب آن را خوانده باشند. بنابراین جشنهای امضا اینطور کارکرد ندارند؛ یعنی نه مخاطبان را با کتاب و نویسنده آشنا میکنند و نه بازتاب رسانهای گستردهای دارند که کتاب را به مخاطبان دیگری معرفی کنند.
او تأکید کرد: با اصل برگزاری رونمایی و جشن امضا مخالفتی ندارم، اما برآوردی ندارم که این مراسم میتواند به فروش کتاب کمک کند یا خیر؟
این نویسنده و مدرس داستاننویسی افزود: من با توجه به اینکه به تأثیر جشنهای رونمایی مطمئن نیستم، راه دیگری برای معرفی کتابهایی که منتشر میکنم انتخاب کردهام، مثلا کتابم را در اختیار کسانی میگذارم که فکر میکنم نظر آنها درباره کتاب من میتواند بر روی خوانندگان تأثیر بگذارد. در واقع انرژی و هزینه را بر روی این کار میگذارم.