سرویس فرهنگ و هنر مشرق - شنیده شده است برخی تهیه کنندگان و کنسرت گذاران مشخص و مرتبط با جریان سیال موسیقی کشور؛ مدیرکل جدید دفتر موسیقی ارشاد را در هفتهها و ماه نخست شروع به کارش به مرزهای چالشهای جدی و خطرناک سوق دهند، پس از ابطال بلیط خانم مدل - رهبر ارکستر به دلیل گرمای نیمه تیرماه و انصراف «بئاتریچه ونیزی» از رهبری ارکستر سمفونیک تهران در همراهی با شهرداد روحانی، کنسرت گذاران قصد دارند یک نوازنده پیانوی ایتالیایی که دست بر قضا او نیز در مدلینگ فعالیت داشته و سرآمد است را به ایران بیاورند.
بیشتر بخوانید:
روحانی، یک مدل موسیقی را با خودش به ایران میآورد؟
ونسا بنیلی موسل ( Vanessa Benelli Mosell ) متولد 1978 در پراتوی ایتالیا، نوازنده پیانوست. دعوتی که مشرق پیش از این بدان اشاره کرد که به صورت هدفمند، برای اجرای کنسرت برندهای برجسته مدلینگ که در حوزه موسیقی فعالیت میکنند را در قالب موزیسن و اجرای برنامه به ایران دعوت میکنند و جالب اینجاست که بنیلی با شرکت و نمایندگی خاص «پیانو» در کشور قرار داد امضا کرده و به قصد تبلیغ یک برند پیانو و لباس به ایران میآید. به این ترتیب باید سال 1398 را سال دعوت از هنرمندان زن موسیقی با تخصص مدلینگ و ارتباطات هنری ویژه توصیف کنیم.
و بازهم این سئوال قابل طرح است که ارزش افزوده و مزیت رقابتی این عناصر را با کدامین سنجه سنجیده و بر چه مبنایی وی باید به سبد دیداری و شنیداری جوانان و جامعه مخاطب تحمیل شود؟ سئوالی که دقیقتر باید آنرا مطرح کرد"مسئولیت تحمیل و القای «سبک زندگی غربی» ناشی از ایجاد احساس نیاز کاذب این گروه از اتباع بیگانه به نسل جوان و عزیز ایران با کیست؟
این نوازنده پیانو احساسات ویژه و هدایت شدهاش از سفرهایش به سرزمینهای اشغالی را به صورت زایدالوصفی بیان میکند و شنونده فهیم و تحلیلگر به خاطر میآورد که در یکسال گذشته چه تلاشهایی برای میدان دادن به عناصر صهیونیستی یا مرتبط با رژیم کودککش به صورت آشکار و پنهان از مسیر فرهنگ و هنر برنامهریزی شده است، از ساختن فیلم مامور مخفی تا حضور یوسی لمل غیرقابل اغماض و انکار هستند.
بنیلی موسل در ویدئویی میگوید: در نخستین نگاه عاشق «اسرائیل» شدم، احساس امنیت شدیدی داشتم برخلاف آنچه در تلویزیون می بینیم، در تل آویو فکر میکردم در وطنم هستم....، جایی که اگر میتوانستم تصمیم میگرفتم در آنجا زندگی کنم.
از سوی دیگر عناصری که به دنبال منفعت اندوزی از مسیرهای سراسر تهدید هنر موسیقی هستند، به موازات این پیانو نواز ایتالیایی و شیفته رژیم صهیونیستی، در پی دعوت و اخذ مجوز برای حضور مجدد ریچارد کلایدرمن در ایران هستند.
شایسته است مدیر جدید دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت ارشاد، در بدو استقرار با نهایت دقت به این رخدادهای مشکوک و طراحی شده بپردازد و از وقوع آنها به صورت عاجل و جدی پیشگیری کند و از اجرای این برنامه ها موجد و مولد که به تعارض دوقطبی دامن میزند، پرهیز کند و یا در برابر مافیای موسیقی از مسیرهای قانونی و قضایی پیشگیری و اقدام لازم را به عمل آورند.