در بسته اخبار اجتماعی بخوانید

از برخورد با کشف حجاب در فرودگاه تا واکنش وزارت بهداشت به ادعای "لیدا کاوه"

برخورد با کشف حجاب در فرودگاه، آب پاکی سردار کمالی روی دست مشمولان غایب، پرونده الکترونیک سلامت در بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مطب‌ها، زنان در مناطق ۱، ۳ و ۲۱ احساس امنیت بیشتری دارند، واکنش وزارت بهداشت به ادعای "لیدا کاوه" و حبس و مجازات نقدی برای آتش‌افروزان در جنگل تیتر برخی از اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.

از برخورد با کشف حجاب در فرودگاه تا واکنش وزارت بهداشت به ادعای "لیدا کاوه"

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی امروز (10 تیرماه) 60 خبر، مصاحبه و گزارش روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها همراه لینک خبر در زیر آمده است:

راه اندازی تالار معاملات شهرداری تا پایان شهریور

عبدالحمید امامی - معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران- از راه اندازی تالار معاملات شهرداری تهران تا پایان شهریور خبر داد.

وی در مورد سرانجام شکل گیری تالار معاملات شهرداری تهران که قرار است در جهت شفاف‌سازی مناقصات و مزایدات شهرداری تهران فعالیت خود را آغاز کنند، گفت: کارگروهی متشکل از سه اداره کل املاک، مالی و پشتیبانی تشکیلب شده تا نسبت به ایجاد ساختارهای تالار معاملات اقدام کنند.

پوشش بیمه‌ای بیش از 92 هزار نفر از اتباع خارجی در کشور

مهدی محمودی -مدیر کل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور- با تشریح اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای اتباع خارجی در عرصه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و ... از بیمه 92 هزار نفر از اتباع خارجی در کشور خبر داد.

مناطق دارای بیشترین و کمترین تعداد «متکدیان»/ زنان در مناطق 1، 3 و 21 احساس امنیت بیشتری دارند

 آرش نصر اصفهانی - رئیس دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران- بر لزوم مکلف کردن دستگاه‌ها به انتشار داده‌های پیمایش‌ها تاکید کرد.

وی در مراسم آئین انتشار داده‌های خام پیمایش‌های شهری با بیان اینکه دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی از سال 75 تشکیل شده است، گفت: از سال 88 انجام نظرسنجی یکی از اقداماتی بود که به این دفتر مطالعات واگذار شد و نظرسنجی‌هایی را در مورد مسائل شهر تهران از مردم انجام می‌داد.

حریم‌ها و جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، موانعی در اجرای اقدامات بشر دوستانه

عبدالرضا رحمانی فضلی - وزیر کشور- با تاکید بر اینکه جامعه بین‌المللی به تعهدات خود در قبال کشورهای مهاجرپذیر عمل کند، گفت: تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران موانع عدیده‌ای در اجرای برنامه‌های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است و موجب اخلال در خدمت رسانی به پناهندگان می‌شود.

نحوه اجرای پرونده الکترونیک سلامت در بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مطب‌ها

دسترسی به اطلاعات یکپارچه سلامت ایرانیان، آرزویی بود که سال‌ها در قوانین کشوری تکرار می‌شد و وزارت بهداشتی‌ها هم به دنبال اجرایش بودند؛ آرزویی که تحقق آن از برنامه چهارم توسعه تا کنون با اما و اگرهایی روبرو بود.

به گزارش ایسنا، طبق ماده 88 قانون برنامه چهارم توسعه، وزارت بهداشت موظف شده بود تا به منظور ارتقای مستمر کیفیت خدمات سلامت و تعالی عملکرد خدمات بالینی، افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از امکانات بهداشتی و درمانی کشور نسبت به طراحی و استقرار نظام جامع اطلاعات سلامت شهروندان ایرانی اقدام کند؛ تکلیف قانونی که از اواسط دهه 80 بر عهده وزارت بهداشتی‌ها قرار گرفت اما طی این سال‌ها چالش‌های متعددی هم در اجرایش وجود داشت.

واکنش وزارت بهداشت به ادعای "لیدا کاوه"؛ "پیوند قلب" در خانه ممکن نیست

به دنبال انتشار اظهاراتی از "لیدا کاوه" درباره علت دزدیده شدنش برای پیوند قلبش به فردی دیگر، ‌دکتر مهدی شادنوش -رییس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت- ضمن گلایه از رسانه‌هایی که این اظهارات را منتشر کرده‌اند، ‌گفت: انجام کار حساسی چون پیوند عضو در خانه از نظر علمی به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

ممنوعیت جمع‌آوری «پول» توسط خیریه‌ها در خیابان‌ها

جهان حیدری - مدیرکل دفتر توسعه و نظارت بر مراکز و موسسات غیردولتی سازمان بهزیستی کشور- با اشاره به اینکه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در خیابان با ادعای داشتن مجوز از سوی سازمان بهزیستی کشورخلاف قانون است، گفت: از نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های نظارتی درخواست کرده‌ایم که هر جا چنین مواردی را مشاهده کردند، بلافاصله شماره ثبت خیریه را به ما اطلاع دهند.

درخواست مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان از سخنگوی دولت

علی‌همت محمودنژاد - مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران- از علی ربیعی - سخنگوی دولت - خواست تا به رسالت خود در قبال معلولان عمل کند.

وی اظهار کرد: در زمان وزارت دکتر ربیعی لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به دو صورت مصوبه هیئت وزیران و لایحه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. مصوبه شهریور سال 96 هیئت دولت در این زمینه نه تنها اجرا نمی‌شود بلکه به دست فراموشی سپرده شده است و حتی اسمی از آن نیز در محافل برده نمی‌شود این درحالیست که این مصوبه بخشی از لایحه حمایت از حقوق معلولان بود که به جای تصویب در مجلس در هیئت دولت مصوب شد. به همین دلیل با توجه به عدم اجرای آن حقوق معلولان تضییع می‌شود.

سرگردانی 8000 دانش‌آموز تهرانی با پلمب احتمالی 11مدرسه

مسعود ثقفی - رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران - از سرگردانی 8000 دانش آموز تهرانی در صورت پلمب 11 مدرسه دارای مالک حقیقی خبر داد.

وی در این باره توضیحات بیشتری ارائه و اظهار کرد: مدتی است یکی از نهادها که مالکیت حقوقی 11 مدرسه را دارد حکم قلع و قمع آنها را گرفته است.

حبس و مجازات نقدی برای آتش‌افروزان در جنگل

سرهنگ علی عباس‌نژاد - فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها- ضمن اشاره به وقوع 60 مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور طی بهار امسال گفت: بر اساس قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، آتش روشن کردن در جنگل و آتش‌سوزی در آن جرم است و مجازات نقدی و حبس به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه ابتدایی سال 60 مورد آتش‌سوزی در عرصه جنگل‌ها و مراتع کشور رخ داد، اظهار کرد: در پی این آتش‌سوزی‌ها 270 هکتار از اراضی جنگلی آسیب دید.

هوای تهران در شرایط «ناسالم» قرار گرفت

آلاینده ازن سبب شد که هوای تهران برای نخستین بار در سال جدید در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار گیرد.

آب پاکی سردار کمالی روی دست مشمولان غایب / برخورد با غایبان سربازی

به‌دنبال انتشار برخی شایعات در مورد احتمال از سرگیری طرح فروش سربازی، بخشش اضافه‌خدمت غایبان و معافیت‌های جدید سنی، سردار موسی کمالی - رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح - اعلام کرد که نه‌تنها هیچ تصمیمی در مورد ارائه تسهیلات به سربازان غایب اتخاذ نشده است بلکه به‌زودی برخورد با این افراد تشدید نیز خواهد شد.

برخورد با کشف حجاب در فرودگاه

سردار حسن مهری - فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور- از برخورد با کشف حجاب در محیط فرودگاه‌ها خبر داد.

وی در این باره گفت: در مورد برخورد با کشف حجاب ما دستورالعمل سازمانی داریم و مقامات قضائی هم از پلیس حمایت خوبی کرده‌اند.

خطر سلبریتی‌ها برای مدیریت بحران

حبیب جباری - جامعه شناس - تاکید کرد که قرار گرفتن سرمایه نمادین در خدمت سرمایه اجتماعی در مدیریت بحران می‌تواند به خطری جدی و آسیب‌زا بدل شود.

وی در نشست «در جستجوی مدیریت مردمی بحران» که با موضوع «بررسی ابعاد جامعه شناسانه سیل» در خانه گفتمان شهر برگزار شد، با تاکید بر اینکه هر چه فاصله جغرافیایی کمتر باشد، فاصله اجتماعی نیز کمتر شده و مشارکت بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: باید سیاست‌های ما در راستای افزایش مشارکت مردم و دخیل کردن آنان در تصمیم‌گیری‌ها باشد و از این منظر حتی در مورد بحران‌ها و حوادث طبیعی نیز قطعاً نتایج خوبی خواهیم گرفت.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:

برخورد با کشف حجاب در فرودگاه

آب پاکی سردار کمالی روی دست مشمولان غایب / برخورد با غایبان سربازی

نکاتی درباره نوشیدنی‌های قبل از خواب

میزان آب مورد نیاز بدن هر فرد چقدر است؟

نحوه اجرای پرونده الکترونیک سلامت در بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مطب‌ها

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان