با تلاش پژوهشگران کانادایی صورت گرفت

ابداع حسگری برای نجات جان کودکان جا مانده در خودرو

پژوهشگران کانادایی، نوعی حسگر کوچک ابداع کرده‌اند تا جان کودکان و حیواناتی که در خودرو جا می‌مانند، نجات دهند.

ابداع حسگری برای نجات جان کودکان جا مانده در خودرو

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینمگ، پژوهشگران "دانشگاه واترلو"(UWaterloo) کانادا، یک حسگر کوچک و کم‌هزینه ابداع کرده‌اند که می‌تواند با ارسال هشدارهایی، جان کودکان یا حیواناتی که در وسایل نقلیه تنها هستند را نجات دهد.

پژوهشگران در ساخت این ابزار جدید، فناوری رادار را با هوش مصنوعی در هم آمیخته‌اند تا توانایی شناسایی کودکان یا حیوانات را با 100 درصد دقت برای آن فراهم کنند.

این حسگر آنقدر کوچک است که در کف دست جا می‌گیرد و طوری طراحی شده که به آینه مقابل خودرو و یا سقف آن متصل می‌شود. این ابزار می‌تواند سیگنال‌هایی را برای هشدار ارسال کند که از افراد اشیا و اجسام داخل خودرو منعکس می‌شوند و هوش مصنوعی وظیفه تحلیل آنها را بر عهده دارد.

"جرج شیکر"(George Shaker)، استاد مهندسی دانشگاه واترلو گفت: این حسگر می‌تواند یک مشکل جدی را حل کند و به ابزار استانداردی برای همه وسایل نقلیه تبدیل شود.

پژوهشگران امیدوار هستند این حسگر بی‌سیم که قطر آن فقط سه سانتی‌متر است، تا پایان سال 2020 به بازار وارد شود.

تحلیل‌هایی که توسط این ابزار انجام می‌شوند، تعداد سرنشینان و جایگاه آنها را در وسیله نقلیه مشخص می‌کنند. هدف اصلی و ابتدایی پژوهشگران از ابداع این حسگر، با خبر شدن از زمانی بود که یک کودک یا حیوان خانگی به صورت تصادفی یا عمدی در خودرو گذاشته می‌شوند و در برخی شرایط مانند هوای بیش از حد گرم یا سرد می‌تواند به آسیب جدی و یا حتی مرگ بیانجامد.

این ابزار در برخی موارد می‌تواند به پیشگیری از قفل شدن درهای خودرو نیز منجر شود و با ارسال هشدارهایی، راننده، مسافران و افراد دیگر را از بروز مشکل باخبر کند.

شیکر افزود: این حسگر بر خلاف دوربین‌ می‌تواند حریم خصوصی را حفظ کند و نقطه کور هم ندارد زیرا رادار آن می‌تواند به صندلی‌ها نفوذ کند و وجود نوزاد را روی صندلی خودرو تشخیص دهد.

این حسگر، نیروی خود را از باتری خودرو به دست می‌آورد و می‌تواند با بررسی حرکات ناشی از تنفس، موجودات زنده اجسام را تشخیص دهد.

پژوهشگران در حال حاضر، قابلیت کاربرد این حسگر را برای بررسی نشانه‌های حیاتی راننده بررسی می‌کنند تا این ابزار بتواند نشانه‌های خستگی، حواس‌پرتی، بیماری یا موارد دیگر را شناسایی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان