یادواره شهدای عرصه سوادآموزی شهرستان دنا برگزار شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: یادواره سه شهید عرصه سوادآموزی شهرستان دنا امروز سه شنبه در روستای بنستان بخش پاتاوه برگزار شد.

یادواره شهدای عرصه سوادآموزی شهرستان دنا برگزار شد

هادی زارع پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمعی از خانواده شهدا، معلمان، دانش آموزان، سوادآموزان و قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد به همراه مسؤولان اداره کل آموزش و پرورش و متولیان سوادآموزی استان در این یادواره یک روزه حضور داشتند.

وی افزود: هدف از برگزاری این یادواره ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد بین قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد شهدای عرصه سوادآموزی این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس 11 نفر است که سه نفر آنها مربوط به شهرستان دناست.

زارع پور عنوان کرد: هر سه شهید عرصه سوادآموزی شهرستان دنا مربوط به روستای بنستان بخش پاتاوه است که افتخاری مهم برای اهالی آن محسوب می شود.

وی ابراز داشت: شهدای عرصه سوادآموزی کشور و کهگیلویه و بویراحمد از سنگر مبارزه با جهل به سنگر مبارزه با دشمن عزیمت کردند.

خانواده سه شهید عرصه سوادآموزی شهرستان دنا به نام های سید شکرالله راه آور، محمد روزستان و علی ضامن راه آور در این یادواره با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، 317 آزاده و افزون بر 9 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

تعداد شهدای قرهنگی و دانش آموز کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس نیز به ترتیب 102 و 446 نفر است.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 نرخ باسوادی گروه سنی 10 تا 49 سال کهگیلویه و بویراحمد 92.7 درصد است.

شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت جزو شهرستان های سردسیری کهگیلویه و بویراحمد است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر