فلاپی امضا شده توسط "استیو جایز" چوب حراج خورد

یک فلاپی دیسک قدیمی که توسط "استیو جابز"( Steve Jobs) بنیانگذار فقید اپل امضاء شده بود، در یک حراجی به فروش رسید.

فلاپی امضا شده توسط "استیو جایز" چوب حراج خورد

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، اخیرا در یک حراجی یک فلاپی دیسک شرکت اپل که متعلق به سال 1988 میلادی است و امضای "استیو جابز" روی آن حک شده است، به قیمت 84 هزار دلار فروخته شد.

در این فلاپی ابزارهای سیستم مکینتاش با نرم افزار نسخه 6 وجود دارد که در ابتدا قیمت آن 7 هزار و 500 دلار تخمین زده شده بود که تقریبا کمتر از 10 درصد مبلغی است که درنهایت فروخته شد.

حداقل پیشنهاد خرید این فلاپی "ابزارهای سیستم مکینتاش نسخه 6 " هزار دلار بود و هم‌اکنون در وضعیت سالمی به سر می‌برد و اندکی جوهر روی آن دیده می‌شود.

البته باید گفت استیو جابز اصولا به امضا اشیاء علاقه‌ای نداشت و غالبا درخواست کلکسیونرها برای امضا را رد می‌کرد.

این فلاپی دیسک یک قطعه ارزشمند برای تاریخ رایانه ‌ها به حساب می‌آید.

4 روز پیش هم یک محصول دیگر از شرکت اپل در حراجی به فروش رفته بود.

این محصول یک مکینتاش اصل شرکت اپل بود و با قیمت 150 هزار و 75 دلار فروخته شد. محصول فروخته شده یکی از دو مکیناشی است که امروزه وجود دارد.

مکینتاش یک خانواده از رایانه های شخصی ساخت شرکت اپل است که برای اولین بار در سال 1984 میلادی تولید شد.

پروژه مکینتاش از اوایل سال 1979 به وسیله "جف راسکین"، کارمند اپل آغاز شد. در سپتامبر 1979 راسکین مجاز شد تا روی پروژه کار کند و در آغاز به دنبال یک مهندس کامپیوتر رفت که بتواند یک شکل اولیه برای پروژه خود داشته باشند تا اینکه بعد از چند سال راسکین توانست یک تیم برای ساخت اولین مکینتاش درست کند. کمی بعد راسکین برکنار شد و استیو جابز سرپرست این پروژه شد.

در سال 1984 میلادی 70 هزار نسخه از مکینتاش فروخته شد و محدودیت‌های اولین مک به زودی مرتفع شد و فروشی بسیار زیاد را برای اپل به دنبال داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان