جواهرهای پنهان؛ معرفی سه کانسپت بوگاتی پس از چند سال مخفی کاری

خودروسازان معمولا پیش از عرضه نهایی و افزودن محصولات جدید به خطوط تولید، اقدام به توسعه مدل های آزمایشی و ساخت پروتوتایپ (نمونه اولیه) می کنند. هدف از این کار این است که عملکرد مدل های جدید در شرایط مختلف ارزیابی شده و در صورت لزوم قبل از تولید انبوه تغییراتی در طراحی یا بخش های فنی آنها اعمال شود.

جواهرهای پنهان؛ معرفی سه کانسپت بوگاتی پس از چند سال مخفی کاری

خودروسازان معمولا پیش از عرضه نهایی و افزودن محصولات جدید به خطوط تولید، اقدام به توسعه مدل های آزمایشی و ساخت پروتوتایپ (نمونه اولیه) می کنند. هدف از این کار این است که عملکرد مدل های جدید در شرایط مختلف ارزیابی شده و در صورت لزوم قبل از تولید انبوه تغییراتی در طراحی یا بخش های فنی آنها اعمال شود.

در کنار این موضوع برخی کمپانی ها برای توسعه مدل های آزمایشی دلایل دیگری داشته و اهداف سری دیگری را دنبال می کنند. این مدل ها اکثرا در لابلای برگ های تاریخ مدفون شده و کسی غیر از مدیران و مهندسین رده بالا از وجود آنها خبردار نمی شود.

اما گاهی هم خودروسازان تصمیم می گیرند با انتقال پروتوتایپ ها به موزه یا انتشار تصاویر و اطلاعات مربوطه پس از چند سال بخشی از تلاش ها و اهداف خود در برهه ای از زمان را به نمایش بگذارند. در تازه ترین اقدام این چنینی، کمپانی بوگاتی اخیرا از سه مدل اولیه که تابحال خبری از آنها نبوده، رونمایی کرده است.

کانسپت بوگاتی

پروتوتایپ های مذکور برداشت طراحان بوگاتی از محصولات آتی این شرکت را نشان می دهند. این کانسپت ها قرار بوده به عنوان مدل ثانویه بوگاتی (در کنار ویرون یا شیرون) تولید شوند، اما بنا به دلایلی نتوانسته اند نظر مثبت مدیران بوگاتی را جلب کنند.

کانسپت بدون سقف بوگاتی ویرون بارکتا (Barchetta)

ویرون بارکتا یکی از پروتوتایپ هایی است که در حد ایده باقی مانده؛ این خودرو در سال 2008 و توسط مدیر دپارتمان طراحی وقت بوگاتی یعنی Achim Anscheidt خلق شده است. بارکتا بر مبنای ویرون گرند اسپرت ویتس شکل گرفته، ولی بدنه آن بازطراحی شده و می توان آن را یک اتومبیل اسپیدستر نامید. نگاهی دقیق تر به بارکتا و دقت در شکل چراغ های اصلی حکایت از آن دارد بوگاتی در طراحی مدل تولید محدود Divo نیم نگاهی به این پروتوتایپ جذاب داشته است.

آنطور که آقای Anscheidt در مصاحبه با سایت اتوبلاگ گفته، مدیران رده بالای بوگاتی در آن زمان تمایلی نسبت به اتخاذ مدل تجاری مشابه با لامبورگینی و عرضه محصولاتی با تیراژ بسیار محدود نداشتند؛ از این رو ویرون بارکتا برای عرضه نتوانسته چراغ سبز دریافت کند.

کانسپت بوگاتی آتلانتیک

پس از معرفی شیرون، در مقطعی از زمان بوگاتی به فکر افزایش تعداد محصولات تولیدی خود به سه مدل مختلف افتاده بود. به منظور هموار کردن راه برای پیاده سازی این تفکر، خودروساز فرانسوی دو کانسپت را طراحی کرد که یکی از آنها در رده ای بالاتر از شیرون و دیگری در رده ای پایین تر از این ابر اتومبیل رکوردشکن جای می گرفت.

کانسپت بوگاتی

اولین مدل از دو مفهومی فوق، آتلانتیک (Atlantic) نام داشت که در سال 2015 به عنوان برداشتی نوین از خودروی کلاسیک 1963 Type 57 Atlantic ساخته شد. طبق برنامه ریزی ها قرار بود کانسپت آتلانتیک در همایش پبل بیچ همان سال رونمایی شود، اما رسوایی دیزلگیت (تقلب در اعلام میزان آلایندگی خودروهای دیزلی فولکس واگن) باعث لغو این موضوع شد.

آنطور که اعلام شده، توسعه کانسپت آتلانتیک 18 ماه زمان برد. در تولید این کانسپت از برخی از تکنولوژی هایی که اکنون در پورشه تایکان موجود هستند، استفاده شده بود. به گزارش نشریه تاپ گیر انگلستان، آتلانتیک در صورت عرضه با موتور V8 توئین توربو یا پیشرانه تمام الکتریکی و همچنین در اتاق های کوپه و رودستر به فروش می رسید.

بوگاتی W16 کوپه رمبرانت (Rembrandt)

حتما می دانید در ویرون و شیرون موتور در پشت کابین قرار دارد؛ اما کانسپت W16 کوپه رمبرانت پیش نمایشی از یک بوگاتی جی تی با موتور نصب شده در قسمت جلو را ارایه می کند. موتور در نظر گرفته شده برای این مفهومی همان نمونه 8 لیتری 16 سیلندر معروف بوگاتی با قدرت تقریبی 1500 اسب بخار است.

رمبرانت به عنوان پرچمدار بوگاتی توسعه یافته بود و خریداران می توانستند آن را تا حد زیادی سفارشی سازی کنند. این کانسپت برخی از المان های ظاهری خود را از ویرون بارکتا امانت گرفته بود. درست است که رمبرانت هیچگاه رونمایی نشد، ولی مشخصه های ظاهری آن بعدا در ابرخودروی افسانه ای La Voiture Noire نمود پیدا کردند. بر اساس پیش بینی ها چنانچه رمبرانت تولید می شد، ممکن بود حامل برچسب قیمتی برابر با 20 میلیون دلار یا حتی بیشتر باشد.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان