سایه کرونا بر قاره سبز؛ محدودیت سفر در اروپا بررسی می‌شود

تهران-ایرنا- کمیسیون اروپا روز دوشنبه ضمن اعلام اینکه اتحادیه اروپا هنوز در مورد اعمال محدودیت‌های سفر در حوزه شینگن بخاطر شیوع کرونا تصمیم‌گیری نکرده، تصرح کرد که آماده است تدابیر لازم در این زمینه را اتخاذ کند.

سایه کرونا بر قاره سبز؛ محدودیت سفر در اروپا بررسی می‌شود

رسانه های غربی گزارش دادند که "یانس لنارکیک" کمیسیونر مدیریت بحران اتحادیه اروپا طی کنفرانس خبری عنوان کرد: تا این لحظه تصمیمی در مورد اعمال محدودیت های سفری در حوزه شینگن اتخاذ نشده است اما در حال بررسی طرح های آینده هستیم.

اظهارات این مقام اتحادیه اروپا در مورد شیوع ویروس کرونا در اروپا در حالی مطرح شده است که اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا نیز در توییتی نوشت: موارد مربوط به ابتلا به ویروس کرونا همچنان رو به افزایش و مسئله بهداشت عمومی اولویت شماره یک است. در کنار افزایش آمادگی ها در اروپا، چین و مناطق دیگر، کشورهای جهان باید با یکدیگر همکاری کنند. اروپا آماده است نقش پیشتازی در این مسیر ایفا کند.

در این میان شیوع ویروس کرونا در ایتالیا نگرانی هایی را در اروپا ایجاد کرده است تا کنون سه نفر در ایتالیا بر اثر کرونا جان باخته و بیش از 150 نفر دیگر مبتلا هستند. "اولیور وران" وزیر بهداشت فرانسه بامداد دوشنبه گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا در ایتالیا، اتحادیه اروپا به زودی راهکارهای مهار این ویروس را بررسی خواهد کرد.  وی در کنفرانس خبری گفت: در فرانسه با اپیدمی این ویروس مواجه نیستیم، اما در ایتالیا وضعیت مشکل سازی وجود دارد. 

وران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح جهان گفت: با همتایان ایتالیایی و آلمانی‌ در این خصوص گفت‌وگویی صورت گرفته و احتمالاً هفته آینده با چندین وزیر بهداشت اروپا ضمن ارزیابی اوضاع، راههای مقابله با این بیماری بررسی خواهد شد. 

"پائولو جنتییلونی" کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا نیز پس از شرکت در نشست گروه 20 در عربستان در جمع خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا به مقامات ایتالیا و تصمیماتی که اتخاذ می‌کند، اعتماد کامل دارد. 

جنتییلونی افزود: ما نگران آلودگی احتمالی هستیم اما نیازی به وحشت نیست. 

طبق آخرین اخبار رسمی تا روز یکشنبه در مجموع 78 هزار و 724 نفر در سطح جهان مبتلا به ویروس کرونا شدند که 76 هزار و 936 نفرشان در چین هستند. 

از این مجموع 2 هزار و 462 نفر فوت کرده‌اند که دو هزار و 442 نفر آن چینی هستند. کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش کرد که 23 هزار و 92 نفر از مبتلایان درمان شده‌اند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر