بیش از سه هزار و ۴۰۰ مددجوی خراسان شمالی صاحب شغل شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از ایجاد شغل برای سه هزار و ۴۶۲ مددجوی این نهاد در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۶۸ مددجو توسط بنگاه‌های کاریابی و سه هزار و ۷۶ نفر از طریق دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال صاحب شغل شده‌اند.

بیش از سه هزار و 400 مددجوی خراسان شمالی صاحب شغل شدند

 مجید الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اشتغال‌زایی این افراد بیش از هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه از محل منابع بانک‌ها، صندوق امداد ولایت و توسعه طرح‌های اشتغال روستایی هزینه شده است.
وی اظهار داشت: از مجموع طرح‌های اشتغال سال گذشته 2 هزار و 382 طرح، معادل 78 درصد ویژه مددجویان روستایی و حدود 700 طرح نیز برای مددجویان شهری اجرا شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: همچنین از مجموع طرح های اشتغال  حدود 2 هزار طرح ویژه مددجویان و فرزندان آن‌ها و حدود هزار و 100 طرح نیز برای اقشار آسیب‌پذیر اجرا شده است.
الهی راد، طرح‌های اشتغال ایجاد شده را در بخش‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی عنوان کرد و گفت: 261 طرح با اعتبار بیش سه میلیارد ریال در بخش کارانگیزی، 33 طرح با  اعتبار سه میلیارد و 800 میلیون ریال در بخش توان‌افزایی و 2 هزار و 782 طرح با اعتبار حدود هزار و 290 میلیارد ریال در قالب خودکفایی اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس 368 نفر از مددجویان زیر حمایت نیز از طریق کاریابی صاحب شغل شده اند که حدود 100 نفر آنان در مناطق محروم با ضریب 6 و 7 و 8 ساکن هستند که از این افراد 113 نفر زن و 255 نفر مرد بوده اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در  مجموع بیش از 991 نفر از زنان سرپرست خانوار زیر حمایت این نهاد در سال گذشته با دریافت تسهیلات اشتغال و بنگاه‌های کاریابی صاحب شغل شده اند.
الهی راد، مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد را ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه درآمدزایی برای خانواده‌ها و توانمندسازی آن‌ها دانست و گفت: طرح‌های اشتغال این نهاد در زمینه‌های مختلف دامداری، کشاورزی و باغداری، صنایع‌دستی، صنفی، صنعتی و حمل‌ونقل بوده است.
وی بر اهمیت موضوع نظارت بر طرح‌های اشتغال این نهاد تأکید کرد و افزود: به‌منظور پایداری طرح‌های اشتغال و ارائه راهنمایی و مشاوره به مجریان طرح‌های اشتغال، نظارت‌های فنی متعددی بر طرح‌های کمیته امداد انجام‌ شده است.
حدود 55 هزار خانوار در قالب بیش از 100 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان