چشم و هم چشمی فضایی اتحادیه اروپا با آمریکا و چین!

اتحادیه اروپا در پی پرتاب‌های موفق فضایی اخیر آمریکا و چین به صرافت افتاده است تا برنامه‌های فضایی خود را سرعت ببخشد و ماهواره‌های خود را حتی سه سال جلوتر از زمان مقرر پرتاب خواهد کرد.

چشم و هم چشمی فضایی اتحادیه اروپا با آمریکا و چین!

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، تنور مسابقه فضایی مدرن در حال گرم شدن است و اتحادیه اروپا کاملاً بر این مسئله واقف است که باید سرعت بیشتری بگیرد.

"تیری برتون" رئیس بخش فضایی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: اتحادیه اروپا با توجه به پیشرفت سریع شرکت‌های خصوصی فضایی مانند اسپیس‌ایکس(SpaceX) و همچنین موفقیت‌های فضایی چین، اجرای برنامه‌های خود را تسریع می‌کند.

این تصمیم می‌تواند به پرتاب ماهواره‌های ناوبری موسوم به "گالیله"(Galileo) سه سال پیش از موعد یعنی سال 2024 بیانجامد.

همچنین این اتحادیه بودجه خود را برای اولین بار به پشتیبانی از ساخت موشک‌های قابل استفاده مجدد و سایر فناوری‌های جدید پرتاب فضایی اختصاص خواهد داد.

اتحادیه اروپا همچنین برای ترغیب به نوآوری، یک قرارداد یک میلیارد یورویی با شرکت فضایی آریان‌اسپیس"(Arianespace) منعقد می‌کند و یک میلیارد یورو هم به صندوق فضایی اروپا برای پرورش استارتاپ‌های فضایی اختصاص خواهد داد.

"برتون" همچنین ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا یک شبکه پهنای باند ماهواره‌ای اروپایی و همچنین سیستمی برای جلوگیری از برخورد با دیگر ماهواره‌ها و سایر موارد در مدار پرتاب کند.

ممکن است دلیل خوبی برای این عجله وجود داشته باشد، چرا که اتحادیه اروپا برای استقلال از سازمان‌های فضایی کشورهای دیگر تحت فشار قرار گرفته است و تحقق این هدف با موشک‌های کند و غیرقابل استفاده مجدد و اتکا به مجموعه ماهواره‌های GPS متعلق به ایالات متحده کار دشواری است.

اینکه اتحادیه اروپا بتواند به اهداف خود برسد یا نه، موضوع دیگری است. این اتحادیه هم اکنون با بیماری همه‌گیر کووید-19 دست و پنجه نرم می‌کند و در حالی که بسیاری از موارد ضروری و نیاز به توجه فوری وجود دارد، هیچ ضمانتی وجود ندارد که بودجه کافی به پیشرفت فضایی برسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان