آخرین پیام صوتی مهشاد کریمی خبرنگار قربانی سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران

فایلی در فضای مجازی منتشر شده که گفته می شود آخرین پیام صوتی مرحومه مهشاد کریمی ، خبرنگار، پیش از سفرش به سوی دریاچه ارومیه است، سفری که به مرگ او و یک بانوی جوان خبرنگار دیگر انجامید.

آخرین پیام صوتی مهشاد کریمی خبرنگار قربانی سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران

فایلی در فضای مجازی منتشر شده که گفته می شود آخرین پیام صوتی مرحومه مهشاد کریمی ، خبرنگار، پیش از سفرش به سوی دریاچه ارومیه است، سفری که به مرگ او و یک بانوی جوان خبرنگار دیگر انجامید.

غروب چهارشنبه دوم تیر ماه مهشاد کریمی، خبرنگار محیط زیست ایسنا و ریحانه یاسینی، خبرنگار ایرنا که هر دو متولد دهه 70 بودند، در حادثه ی واژگونی اتوبوس حامل خبرنگارانی که برای تهیه ی گزارش از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه اعزام شده بودند، جان خود را از دست دادند، حادثه ای که چندین مصدوم نیز برجای گذاشت و به دلیل ترمز نداشتن اتوبوس رخ داده بود.

مهشاد کریمی قرار بود همین روزها ازدواج کند و ریحانه یاسینی هم چند سالی از زندگی مشترکش می گذشت.

بهراد مهرجو، همسر ریحانه یاسینی، روز گذشته در توییتی نوشت: «پس از رفتن ریحانه خیلی‌ ها با نهایت محبت به من تسلیت گفتند. از مقامات دولتی تا رفقا و همکاران عزیزمان. فقط یک نفر و نهاد حتی زحمت یک تماس تلفنی را به خودش نداد: سازمان محیط زیست و عیسی کلانتری!»

عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست روز شنبه در پاسخ به انتقادات وارده به این نهاد درباره ی معیوب بودن اتوبوس خبرنگاران، گفت «متأسفانه اتفاق است دیگر، می‌افتد.» این در حالی است که بر اساس روایت شاهدان عینی، استفاده از اتوبوس نامناسب یکی از دلایل وقوع این حادثه ی تلخ بوده است.

به گفته ی عیسی کلانتری، این اتوبوس تحت اجاره ی یک کارخانه ی سیمان بوده که در اختیار سازمان محیط زیست قرار گرفته بود، با این حال کلانتری مدعی است اتوبوس استاندارد بوده و معاینه فنی نیز داشته و حتی در سفر اسحاق جهانگیری هم از همین وسیله استفاده شده بود.

رئیس سازمان محیط زیست حتی حاضر به عذرخواهی در مورد نحوه نشستنش در برابر مصدومان داغ دیده نشد، رفتاری که انتقادات زیادی به او در شبکه‌ های اجتماعی وارد کرده بود. کلانتری در پاسخ، همه ی انتقادات را «مزخرف» خواند و مدعی شد همیشه اینگونه می‌ نشیند، ادعایی که البته از سوی کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویر نشستن مؤدبانه ی او، رد شد.

او در پاسخ به سؤال خبرنگاری که به او گفت انتظار می رود عذرخواهی کند، گفت: «چه عذرخواهی؟ برای چه؟ چه اتفاقی افتاده که عذرخواهی کنم؟»

این حادثه ی تلخ اما تنها اتفاقی نیست که کلانتری حاضر به پذیرفتن مسئولیت آن نشده است. کلانتری به خاطر عملکرد خود در زمینه ی جنگلداری نیز عذرخواهی نکرده است. تنها در سال 96، 240 فقره آتش سوزی در جنگل‌های ایران رخ داد. در سال 96، جنگل‌ های زاگرس خوزستان در صدر فهرست سیاه قرار گرفت به طوری که در 3 ماهه ی ابتدایی آن سال 250 هکتار از جنگل‌ های تحت مدیریت سازمان محیط زیست دچار حریق شد. وسعت آتش‌سوزی‌ های جنگل‌ های شمالی کشور در فروردین 97 در 10 سال گذشته بی‌ سابقه بود و در 4 ماهه ی نخست آن سال اعلام شد که 600 فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ ها و مراتع کشور رخ داده که 2000 هکتار از جنگل‌ های کشور را سوزانده است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست همچنین در مورد عملکردش در خصوص آب و هوای ناسالم کلانشهرها و مخصوصاً تهران بزرگ در زمستان 97 و 98، مظلومیت محیط‌بان‌ها مثل شهادت اخیر دو محیط‌بان زنجانی، حفاظت از گونه‌ های نادر حیوانی، پروژه‌ های ابهام آمیز و پرمخاطره ی انتقال آب و … نیز مسئولیتی قبول نکرده است.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد رای: 1

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان