وبلاگ مشرق

چون آب کم است نباید صنعت اتمی داشته باشیم! / "کار خیر" برای تبلیغ علیه نظام

"مصطفی تاجزاده" که در زمان دلار ۱۰ هزار تومانی ابراز گرسنگی می‌کرد؛ پس از ۸ سال سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و تقلا برای ناامیدسازی مردم به تازگی مدعی شد که "حسین صفارهرندی" به دنبال ناامیدسازی مردم است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"کار خیر" برای تبلیغ علیه نظام!

چون آب کم است نباید صنعت اتمی داشته باشیم! / "کار خیر" برای تبلیغ علیه نظام

محسن بیات‌زنجانی، از فعالان اصلاح‌طلب که در فضای مجازی تبلیغ کار خیر می‌کند، به تازگی در یک توییت نوشته است:

"پدر محترمی که در جریان زلزله‌ی سرپل‌ذهاب‌ وسیله‌ی امرار معاشش را از داده، جهت راه‌اندازی یک مغازه‌ی کوچک‌ خیاطی تقاضای کمک کرده که با حدود 20 تومن یحتمل می‌شود مشکل را حل کرد. پیش از اجرای طرح صیانت باید بتوانیم مشکل این هم‌میهن‌ گرامی را نیز حل کنیم. بسم‌ا..."!

*ترویج کار خیر و کمک به نیازمندان، امری پسندیده است و هرگز شامل قیاسات سیاسی نیست.

اما همین امر پسندیده هنگامی که به ابزاری برای ترویج بهانه‌جویی علیه نظام اسلامی مبدل شود؛ به مصداق "کلمة حق یراد بها باطل" تبدیل به یک مستمسک سوء می‌گردد.

بعید است آقای بیات زنجانی واقعا در این تصور باشند که قرار است با طرح صیانت از فضای مجازی؛ اینترنت ایران و شبکه‌های اجتماعی قطع شود و دیگر کسی نتواند کار خیر کند!

اینکه چرا جامعه ایرانی به جایی رسیده است که برخی خواص و تریبون‌داران آن در لوای سیاست و کار خیر و دلسوزی برای مردم اما غیر عقلانی‌ترین حرف‌های ممکن را بیان می‌دارند، تندترین هجمه‌ها را علیه نظام اسلامی روا می‌دارند و به مصداق "یکی بر سر شاخه بنشسته بُن می‌بُرید! " از عاقبت این کار برای خود و مردم که بارزترین وجه آن "ناامنی" است نمی‌هراسند؛ سؤالات و تأملات زیادی را به ذهن متبادر می‌کند.

***

تقاضای تاجزاده برای تغییر نقش از جلاد به شهید

چون آب کم است نباید صنعت اتمی داشته باشیم! / "کار خیر" برای تبلیغ علیه نظام

مصطفی تاجزاده، از دستگیرشدگان فتنه 88 و از حامیان تحریم انتخابات به تازگی در یک توییت با اشاره به صحبت‌های حسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر بلوغ فکری کسانی که رأی نداده‌اند، نوشت:

"نخستین بار است که سخنگویان حزب پادگانی به‌جای هتاکی به شهروندانی که در انتخابات شرکت نکردند، آنها را می‌ستایند و رای‌ندادنشان را نشانه بلوغ ایشان می‌خوانند. گویا تحقق اهداف گام دوم انقلاب را در گرو ناامید کردن اکثریت مردم می‌دانند. "

تاجزاده در این توییت از هشتگ "کودتا علیه جمهوریت" نیز استفاده کرده است.

*منظور تاجزاده اینست که جناح اصولگرا از شرکت نکردن مردم در انتخابات استقبال می‌کند و قصد دارد اکثریت را ناامید کند!

در این باره اولا بایستی یادآوری کرد که تحلیل عقلانی شرکت‌کنندگان در انتخابات، ‌ افزایش 7 درصدی شرکت‌کنندگان نسبت به انتخابات مجلس یازدهم و شرایط بیماری کرونا اثبات می‌کند که اکثریت مردم اتفاقا در انتخابات شرکت کرده و خواهند کرد.

ثانیا هر کس در این کشور حق دارد از ناامیدی حرف بزند الّا آقای تاجزاده و دوستان ایشان که طی 8 سال گذشته تا رمق داشتند بر "آتش سیاه‌نمایی و ناامیدسازی" دمیدند.

این تاجزاده بود که در زمان دلار 10 هزار تومانی ابراز گرسنگی می‌کرد! این او بود که به جامعه ایرانی صفت "لجن" داده بود. [1]

مگر تاجزاده نبود که گفته بود انقلابیون از مردم فاصله گرفته‌اند!

و مگر هم‌او نبود که اظهار کرد اغتشاشات آبان با خشونتی بیشتر تکرار می‌شود!؟ [2]

از "تحریم انتخابات" توسط تاجزاده و یاران گرمابه و گلستان او نیز بگذریم که در تمام ادبیات‌های سیاسی جهان، یک رفتار مساوی با خیانت و در راستای نومیدسازی مردم به شمار می‌رود.

اکنون مردم باید قضاوت کنند که چه کسی به دنبال ناامیدسازی آنان بوده است!؟

و آیا صفارهرندی و امثال او نبودند که بارها و بارها مردم را به حضور در انتخابات تشویق کردند و از این گفتند که راه حل کشور از مسیر صندوق‌های رأی می‌گذرد؟

پس جای شهید و جلّاد نباید عوض شود و آقای تاجزاده اگر هم دسیسه‌ای برای نظام و انقلاب دارد اما خوبست که این شهامت را داشته باشد که به مردم بگوید عاملان ناامیدسازی و سیاه‌نمایی در ذهن مردم ایران چه کسانی بوده‌اند!؟

گفتنیست، حسین صفارهرندی، قبل از انتخابات، طی سخنانی در اشاره به داوطلبی تاجزاده برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری (که البته بعدها به تحریم انتخابات منجر شد!) گفته بود: کجای دنیا به کسی که با اصل نظام درگیر است اجازه می‌دهند بیاید و مدیریت کشور را به عهده بگیرد؟

***

آخرین تقلا در روزهای پایانی دولت روحانی

چون آب کم است نباید صنعت اتمی داشته باشیم!

چون آب کم است نباید صنعت اتمی داشته باشیم! / "کار خیر" برای تبلیغ علیه نظام

محمد درویش، از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان که در بحث محیط زیست فعال است، به تازگی در مصاحبه با شفقنا پیرامون بحث آب در ایران گفته است:

بارندگی در ایران به طور متوسط یک سوم میانگین جهانی است و تبخیر آن دو تا سه برابر بیشتر از میانگین جهانی است. ما در عرض 25 تا 40 درجه نیمکره شمالی قرار گرفته ایم و این عرض کمربند خشک جهان است، بنابراین باید نوعی از سیاست توسعه را اعلام می کردیم که کمترین وابستگی به آب وجود داشت و اقتصاد کشور به آب وابسته نبود؛ مثل کاری که امارات انجام داد. در این کشور چه بارندگی باشد و چه نباشد تغییری در اقتصاد این کشور بوجود نمی آید چون روی بارندگی حسابی باز نکرده اند و خردمندی این بود که با توجه به آگاهی از واقعیت به این سمت می‌رفتیم و اجازه نمی‌دادیم کار به اینجا بکشد. اما ما به بهانه افزایش صادرات غیرنفتی به سمت وابستگی به آب و خاک رفتیم. اراضی کشاورزی را افزایش دادیم و این نه تنها به معنی تامین مایحتاج کشور بود بلکه ادعای صادرات آب مجازی کردیم. محصولات کشاورزی چون پسته و سیب و… صادر شد این یک خطای راهبردی بود که مرتبا مرتکب شدیم.

او می‌افزاید:

"اشتباه دیگر احداث صنایع آب بر بود؛ یعنی صنعت سیمان و پتروشیمی و فولاد و اتم. صنعت فولاد هفت برابر سایر صنایع آب می برد. اتم هفت برابر فولاد آب می برد و ما به سراغ صنایعی رفتیم که با واقعیت های اقلیمی کشور ما در تضاد بود. خطای دیگر این بود که چنین صنایعی را به جای احداث در حاشیه دریا در قلب کشور و در مناطق کویری مستقر کردیم. حتی نیروگاه نطنز و فوردو به جای احداث در صنایع جنوبی به جایی رفت که فکر می کردیم امنیت دارد. در حالیکه در دنیای امروز هر نقطه ای را می توانند بزنند. در طول 14 سال گذشته تنها 74 میلیارد متر مکعب یعنی به اندازه سه دریاچه ارومیه بیش از آنچه آب ورودی داشته باشیم از سفره های زیرزمینی آب برداشت کرده ایم و این سبب شده ایران رکورد فرو نشست زمین را از آن خود کند و بالاترین نرخ فرسایش خاک را داشته باشیم. امروز ایران یکی از 5 کشور اول دنیا در شتاب بیابان‌زایی است."[3]

*ما قضاوت درباره صحبت‌های درویش مبنی بر اینکه چون دچار کم‌آبی هستیم پس نباید صنعت هسته‌ای و ایضا فولاد و پتروشیمی و سیمان داشته باشیم! را به قضاوت مردم واگذار می‌کنیم.

درویش که از حامیان خانم معصومه ابتکار است؛ سوابقی در اظهارات سیاه‌نمایانه نیز دارد. [4]

***

1_ mshrgh.ir/1130569

2_ mshrgh.ir/1018114

3_ https://fa.shafaqna.com/news/1195144/

4_ http://zistboom.ir/fa/news/29075

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان