گوترش : خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد و زمان پایان دادن به این چرخه انتقام خونین فرا رسیده است. پایان دادن به خصومت‌ها در غزه تنش‌های گسترده در خاورمیانه را خنثی خواهد کرد. عملیات نظامی اسرائیل در غزه که ۷ ماه است ادامه دارد، جهنمی ایجاد کرده است.

گوترش : خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

به گزارش خبرآنلاین، دبیرکل سازمان ملل امروز (پنج‌شنبه) در سخنانی تاکید کرد که زمان پایان دادن به این چرخه انتقام خونین فرا رسیده است و پایان دادن به خصومت‌ها در غزه، تنش‌های گسترده در «خاورمیانه» را خنثی خواهد کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد و زمان پایان دادن به این چرخه انتقام خونین فرا رسیده است. پایان دادن به خصومت‌ها در غزه تنش‌های گسترده در خاورمیانه را خنثی خواهد کرد. عملیات نظامی اسرائیل در غزه که 7 ماه است ادامه دارد، جهنمی ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، گوترش افزود: یونیسف از کشته شدن 13900 کودک فلسطینی در حملات هولناک و کورکورانه در غزه خبر داده است. محدودیت‌های اسرائیل ارائه و تامین خدمات و کمک‌ها به نیازمندان در نوار غزه را پیچیده می‌کند. اسرائیل اخیرا بیش از 40 درصد درخواست‌های سازمان ملل برای ارسال کمک به نوار غزه را رد کرده است.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: امدادگران به طرز وحشتناکی در نوار غزه کشته می‌شوند و من خواستار تحقیق درباره این رویدادها هستم. تیم‌های بشردوستانه به تنهایی نمی‌توانند به بحران در نوار غزه رسیدگی کنند.

گوترش همچنین با اشاره به کرانه باختری گفت: یک رویکرد جامع برای آرامش باید اتخاذ شود که شامل کرانه باختری اشغالی شود. سال گذشته شاهد بالاترین میزان حملات شهرک‌نشینان به فلسطینیان در کرانه باختری بودیم. از اسرائیل می‌خواهم به این سطح بی‌سابقه خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها پایان دهد.

گوترش تاکید کرد که رژیم صهیونیستی و جامعه بین‌المللی باید محیطی را برای ایجاد یک دولت فلسطینی که قادر به کارکرد موثر باشد، فراهم کنند.

گوترش در ادامه سخنانش گفت که تلاش‌هایی در راستای تنش‌زدایی باید شامل وضعیت ملتهب جنوب لبنان هم باشد. او ادامه داد: تلاش‌هایی در راستای تنش‌زدایی باید ایمنی دریانوردی در دریای سرخ را هم تضمین کند.
آنتونیو گوترش حملات در دریای سرخ را «تهدیدی برای امنیت ناوبری و زنجیره تامین» دانست و گفت این «تهدیدی برای وقوع یک درگیری بین‌المللی است.»

دبیرکل سازمان ملل متحده همچنین تاکید کرد که «ناکامی در پیشرفت به سوی راه‌حل 2دولتی، هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها را مجبور می‌کند که در معرض خطر دائمی خشونت زندگی کنند.»

او با اشاره به اینکه نزدیک به 250 امدادگر از 7 اکتبر 2023 در غزه کشته شده اند، خواستار تحقیقات کامل در مورد این مرگ های غم انگیز شد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان