اطلاعات دارویی ژل استراتادرم و موارد هشدار استفاده از آن

ژل استرادرم که در درمان اسکار های جدید و قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد، به دلیل اثربخشی مطلوبی که نشان داده است، به شدت مورد استقبال قرار گرفته است، در صورتی که به درستی از این محصول استفاده شود، می تواند تاثیرات چشمگیری داشته باشد.

اطلاعات دارویی ژل استراتادرم و موارد هشدار استفاده از آن

ژل استرادرم یک ترمیم کننده سیلیکونی می باشد، که به صورت یک لایه نازک و شفاف بر روی زخم مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از این ژل در ترمیم زخم های جدید و قدیمی و یا دارای برجستگی و فرورفتگی موثر می باشد. لایه ای غیر چسبنده از این کرم کمک می کند، تا زخم های کهنه و تازه به سرعت بهبود یابند.

معمولا استفاده از این ژل توسط پزشک تجویز می شود و برای رفع هرگونه زخم ناشی از جراحی، سوختگی، بریدگی، آکنه یا سایر بیماری های پوستی موثر می باشد.

ژل استرادرم

از این محصول درمانی می توان برای رفع جای هرگونه زخم در تمامی نواحی پوست حتی بخش های در معرض دید مانند صورت، گردن و حتی مفاصل و نواحی دارای مو بدون نیاز به تراشیدن مو استفاده کرد. این ژل در زمان بسیار کوتاهی خشک می شود و باید دقیقا مطابق با توصیه پزشک معالج مورد استفاده قرار بگیرد.

به محض خشک شدن کرم یک لایه محافظ بر روی زخم ایجاد می شود، این لایه اسکار را به شکلی هیدراته نگه می دارد، جالب است بدانید، این لایه در مقابل هوا نفوذ پذیر و در مقابل آب نفوذ ناپذیر می باشد. همچنین این توانای را دارد، که زخم را مرطوب نگه داشته و از نفوذ عوامل میکروبی و شیمیایی محافظت می کند.

بررسی هشدار های مصرف استرادرم

ویژگی ها

استفاده از این دارو کمک می کند، تا بهبودی سریعتر حاصل شود و رد زخم های کهنه و جدید باقی نماند، علاوه بر این می توانید، از راهکار های رفع ناهمواری پوست با توصیه های کلیدی استفاده نمایید، تا درمان به بهترین روش ادامه داشته باشد. در ادامه مهم ترین ویژگی های استفاده از این دارو ذکر شده است.

  • کمک به روند بهبود اسکار های کهنه و جدید
  • کاهش قرمزی و تغییر رنگ محل زخم
  • مانع شدن از ایجاد زخم های غیر نرمال
  • رفع خارش و تسکین ناراحتی های ناشی از زخم
  • رفع ناهمواری ناشی از زخم
  • پیشگیری و درمان اسکار های کلوئیدی و هیپرتروفیک

درمان اسکار

استرادرم در پروسه نرم کردن و مسطح کردن اسکارها، تسکین خارش و احساس ناراحتی در محل اسکار و کاهش قرمزی و هرگونه تغییر رنگ در محل اسکار مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند، به تسکین خارش و احساس ناراحتی در محل اسکار کمک کند.

این دارو علاوه بر این که برای درمان بیشتر اسکار ها کاربرد دارد، عمدتا برای مواردی چون جراحی های عمومی و زیبایی، آسیب زخم های مزمن، سوختگی، گزیدگی، آکنه و سایر آسیب های پوستی طراحی و تولید شده است. ژل استرادرم این توانایی را دارد، که در راستای بهبود نتایج بدست آمده، همراه با سایر روش های تهاجمی  کنترل اسکار مانند جراحی و بخیه مجدد، تزریق های داخل ضایعه و پانسمان های فشار مورد استفاده قرار گیرد.

از دیگر ویژگی های این دارو باید به تاثیر آن در کاهش ایجاد زخم های غیر نرمال اشاره کرد، این ژل به بهبود زخم ها به ویژه زخم های کلوئیدی و هایپرتروفی کمک می کند. نکته دیگر اینکه می توان از استارادرم بر روی زخم های  ایجاد شده به دلیل برش های جراحی، زخم های باز و پوست تحریک شده در نتیجه لیزر درمانی، استفاده از مواد شیمیایی، dermabrasion و سوختگی های درمان با امواج رادیویی نیز استفاده کرد.

هشدار

در نظر داشتن موارد هشدار در هنگام استفاده از این محصول امری ضروری می باشد، در ادامه موارد مورد احتیاط ذکر شده است.

آشنایی با فواید ژل استرادرم

  • استعمال خارجی
  • دور از دسترس کودکان قرار داده شود
  • در دمای کمتر از بیست  پنج درجه نگهداری شود
  • از تماس مستقیم استرادرم با غشا موکوس و چشم ها پرهیز شود
  • از این محصول بر روی زخم های باز و سوختگی های درجه سه استفاده نشود

نحوه مصرف

در صورتی که به درستی از این محصول استفاده شود، باید در طی پنج تا هفت دقیقه خشک شود. چنانچه خشک شدن آن بیش از این اندازه طول بکشد، به این معنا می باشد، که مقدار مورد استفاده بیشتر از حد توصیه شده است. در چنین مواقعی پیشنهاد می شود، مقدار اضافی را با کمک دستمال تمیز و نرم بدون پرز پاک کنید.

این نکته را به خاطر داشته باشید، که استفاده بیش از مقدار توصیه شده نمی تواند، تضمینی برای بهبود سریع تر اسکار باشد. طول درمان باید بین شصت تا نود روز باشد، تا محل زخم به خوبی درمان شود. قبل از استعمال ژل استارادرم بررسی کنید، که محل زخم خشک و تمیز باشد.

معمولا استفاده از این ژل استرادرم روزی یک بار توصیه می شود، با این وجود در صورتی که پزشک تجویز کرده باشد، می توانید روزی دوبار نیز از آن استفاده نمایید. برای افزایش اثر بخشی توصیه می شود، لایه ای نازک از آن دائما به صورت بیست و چهار ساعته در تماس با زخم باشد. می توان از کرم ضد آفتاب و مواد آرایشی روی ناحیه آغشته به استرادرم یک بار در روز استفاده کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان