طرز تهیه فتیر مسکه غذای متفاوت و محلی خراسان

یکی از انواع فتیر های محلی خراسان که طرفداران بسیاری دارد و با روش بسیار ساده تهیه می شود، فتیر مسکه می باشد. این فتیر را می توان در تمامی وعده ها از جمله صبحانه و عصرانه به دلخواه سرو کرد.

طرز تهیه فتیر مسکه غذای متفاوت و محلی خراسان

در ایران انواع مختلفی از نان و یا شیرینی های محلی وجود دارد که با استفاده از انواع خمیر های خانگی و بیرونی تهیه می شوند. یکی از خمیر های محلی محبوب در خراسان فتیر مسکه می باشد. روش تهیه این فتیر خوش طعم بسیار ساده بوده و می توان از این در وعده های صبحانه، عصرانه و حتی سحری استفاده کرد. روش رایج طرز تهیه فتیر مسکه، فتیری خراسانی در این مطلب قرار دارد.

از انواع فتیر و نان های سنتی ایران می توان به نان پاسکا، نان کندو و نان شنبلیله اشاره کرد. تمام این نان های مقوی و خانگی با دستور تهیه ای ساده قابل پخت می باشند. برای مشاهده روش تهیه این نان های سنتی خوش طعم بر روی لینک ها کلیک نمایید. همانطور که گفته ایم از فتیر مسکه می توان به عنوان عصرانه و صبحانه استفاده کرد و می توان از این فتیر به همراه پنیر برای افطار سرو کرد.

فتیر مسکه با شکر

مواد لازم

  • آرد گندم 1 کیلوگرم
  • شکر 1 قاشق غذا خوری
  • خمیر مایه 2 قاشق غذا خوری
  • نمک 2 قاشق غذا خوری سر خالی
  • آب گرم به مقدار لازم
  • زردچوبه به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

فتیر مسکه خراسان

طرز تهیه فتیر مسکه با روش محلی

ابتدا برای تهیه این فتیر باید در کاسه ای مناسب خمیر مایه را به همراه شکر و 1/2 پیمانه آب گرم بریزیم و مخلوط کنیم. در ادامه باید صبر کرد تا خمیر مایه به عمل بی آید. سپس آرد و نمک را به مخلوط خمیر مایه می افزاییم و کم کم مقداری آب به کاسه اضافه می کنیم تا خمیری نرم که به دست نمی چسبد به دست بی آید.

در ادامه خمیر را باید حدود 30 دقیقه به خوبی ورز دهیم و به مدت 1 ساعت در جایی گرم قرار دهیم تا خمیر استراحت کند. حالا باید از خمیر به اندازه یک چانه کوچک برداریم و بر روی سطحی که آرد پاشیده ایم به صورت دایره ای پهن کنیم. در کاسه ای مقداری روغن و زردچوبه را مخلوط می کنیم.

مخلوط روغن و زردچوبه را با فرچه مخصوص بر روی خمیر می مالیم تا خمیر خوش رنگ شود. حالا باید خمیر را لول کنیم. پس از لول کردن خمیر را به صورت حلزونی و یا مارپیچ می پیچیم. خمیر را مقداری با دست باز می کنیم و بر روی سینی فر از قبل چرب شده می گذاریم.

طرز تهیه فتیر مسکه محلی

فر را از قبل بر روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنطیم می کنیم تا گرم شود. سپس خمیر هایی را که در سینی فر گذاشته ایم، در فر قرار می دهیم. مدت زمان پخت فتیر بستگی به فر بستگی دارد و معمولا حدود 30 الی 35 دقیقه پخت فتیر طول می کشد. در آخر می توانیم فتیر خراسانی خوش طعم خود را به همراه انواع کره و پنیر سرو کنیم. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان