منطقه‌ای پر از حفره‌های عجیب/ پای یک جانور دریایی در میان است!

در سواحل بیگ سور، کالیفرنیا، در اعماق امواج، منظره اسرارآمیزی وجود دارد؛ حفره‌های بزرگی که در خاک رس، لجن و ماسه بستر اقیانوس پراکنده شده‌اند.

منطقه‌ای پر از حفره‌های عجیب/ پای یک جانور دریایی در میان است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با گذشت چند دهه از کشف حفره‌های اسرارآمیز، دانشمندان مؤسسه تحقیقاتی آکواریوم خلیج مونتری و دانشگاه استنفورد فکر می‌کنند که الگوی عجیب حفره‌های بستر اقیانوس را پیدا کردند.

نظریه عمومی پذیرفته شده این است که حفره‌های کف اقیانوس محصول گاز متان یا حتی مایعات داغ هستند که به سمت بالا از داخل زمین جریان می‌یابند. در حالی که این گفته ممکن است در مورد حفره‌های بستر اقیانوس در برخی از نقاط جهان صادق باشد، همیشه اینطور نیست و استثناءهای قاعده در حال افزایش هستند.

میدان Sur Pockmark در سواحل کالیفرنیا بزرگترین در نوع خود در آمریکای شمالی است. تقریباً به اندازه لس آنجلس است و بیش از 5200 حفره دارد. این سایت برای یک مزرعه بادی دریایی در نظر گرفته شده است، اما نگرانی‌هایی وجود دارد که وجود متان می‌تواند ثبات زیرساخت ها را تضعیف کند.

رازگشایی از حفره‌های مرموز در بستر اقیانوس/ عکس

در یک سفر اخیر به Pockmarks Sur، که در عمق 500 تا 1500 متری قرار دارد، یک ربات زیر آب که توسط محققان MBARI اداره می‌شود، "شواهد کمی" از دریچه‌های متان یا سایر جریان‌های سیال پیدا کرد. در عوض، تیم فکر می‌کند که حفره‌ها احتمالاً از گرانش محض ایجاد شده‌اند.

نمونه‌های کف دریا جمع‌آوری‌شده توسط ربات نشان می‌دهد که رسوبات حداقل در 280000 سال گذشته به‌طور متناوب از یک شیب سرازیر شده‌اند. آخرین جریان بزرگ 14000 سال پیش، احتمالاً از یک زلزله یا فروریختن شیب رخ داده است.

محققان MBARI استدلال می‌کنند که چنین رویدادهایی می‌تواند منجر به فرسایش شود؛ گفته می‌شود که میدان Sur Pockmark یکی از بهترین بسترهای دریا در سواحل غربی آمریکای شمالی است که به خوبی مطالعه شده است. با این حال محققان تا همین اواخر، نمی‌دانستند این خوک‌ماهی‌ها و مارماهی‌ها هستند که کوچک‌ترین سوراخ‌هایی را که در مزرعه‌ای مشابه در دریای شمال دیده می‌شوند، ایجاد می‌کنند.

منبع: SCIENCE ALERT

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان