پکیج چیست؟

وظیفه پکیج آبگرم در فصل زمستان متفاوت است. چون علاوه بر گرم کردن آب مصرفی باید رادیاتور و مدارهای گرم کننده را نیز گرم نماید.

در گذشته هزینه‌های بسیاری جهت گرمایش تولیدی توسط موتورخانه‌ها هزینه می‌شد. علاوه بر هزینه، سوخت و نگهداری آنها کار سخت و زمان بری بود. مثلا تعمیر پکیج بسیار ساده‌تر از یک موتورخانه با حجم بزرگ و پیچیده است. همچنین در مصرف هزینه‌ها بسیار صرفه جویی می‌شود. پکیج‌ها فضای کمی اشغال می‌کنند، مخصوصا پکیج‌های دیواری. بازدهی بالایی دارند . هر واحد از پکیج جداگانه‌ای استفاده می‌کند که این باعث استقلال واحد‌های مسکونی می شود. مزیت‌های بیشمار پکیج‌های دیواری سبب محبوب شدن آنها در ارگان‌های اجرایی هم شده است. به گونه‌ای که این روزها کمتر استفاده از موتورخانه‌ها مشاهده می‌شود.

عملکرد پکیج در حالت تابستانی چگونه است؟

در این حالت هنگامی پکیج شروع به فعالیت می‌کند که نیاز به آب گرم باشد، این عملیات به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. هنگامی که شیر آب گرم باز می‌شود، سنسور فشار، مشعل را روشن می‌کند و بعد از بستن شیر آب گرم، پکیج خاموش می‌شود. این دستور از طریق برد کنترل الکترونیک صادر می‌شود. مبدل حرارتی ثانویه پوسته-لوله فورا آب گرم را تولید می‌کند.

عملکرد پکیج در حالت زمستانی چگونه است؟

وظیفه پکیج آبگرم در فصل زمستان متفاوت است. چون علاوه بر گرم کردن آب مصرفی باید رادیاتور و مدارهای گرم کننده را نیز گرم نماید. در این سیستم اولویت با آب گرم مصرفی است. وقتی شیر آب گرم باز می‌شود. سنسور برقی مدار رادیاتور را تا زمانی که آب گرم مصرفی باز است قطع می‌نماید. اما این موقت است و با بسته شدن شیر آب گرم مدار آبگرم رادیاتور وصل می‌گردد. به این گونه همیشه آب گرم به صورت آنی در دسترس است.

سوخت پکیج چیست؟

در پاسخ به سوال سوخت پکیج چیست بهتر است که بدانید، پکیج هم مانند سایر سیستم‌های گرمایشی، جهت گرم کردن آب از یک منبع سوختی بهره می‌گیرد. پکیج‌های مدرن و امروزی از انرژی برق و گاز جهت گرم کردن آب استفاده می‌کنند. اگرچه این سیستم‌ها از دو نوع انرژی و سوخت استفاده می‌کنند، اما در مقایسه با سایر سیستم‌های گرمایشی همچون بخاری، داکت اسپیلت، کولرهای گازی و … کم مصرف‌تر هستند.

این کم مصرف بودن به این معناست که نسبت به کاربردی که دارند، مصرف کمی دارند چرا که این سیستم‌ها هم آب گرم مصرفی شما را تامین می‌کنند و هم از آب گرم را به واسطه‌ی شوفاژ و رادیاتور برای گرم کردن محیط، تامین می‌کنند.

روش کار پکیج

روش کار پکیج به این صورت است که وقتی شما شیر آب گرم خانه را باز می‌کنید، پیام باز شدن شیر آب از طریق سنسورهای مختلف به کار رفته در سیستم پکیج از جمله فلوسوئیچ و یا فلومتر به برد دستگاه اعلام می‌شود و در نتیجه طی یک سری اقدامات مشعل پکیج روشن شده و آب سرد ورودی به دستگاه در داخل مبدل گرم می‌شود تا از طریق خروجی به داخل شیر آب هدایت شود.

اگر پکیج خود را در حالت زمستانه تنظیم کرده باشید، در صورتی که دمای محیط کاهش پیدا کند، سنسور پکیج آن را تشخیص داده و در نتیجه آب گرم را در مسیر رادیاتورها و یا سیستم گرمایش از کف خانه هدایت می کند تا حرارت آب گرم تولید شده در این وسیله از طریق جریان همرفتی به محیط منتقل شود. در ادامه وقتی آب گرم مسیر گرمایش یک دور به گردش در بیاید، از حرارت آن کاسته می‌شود، بنابراین با استفاده از سیستم لوله کشی برگشت، آب به مبدل دستگاه وارد می‌شود تا دوباره گرم شده و در مسیر گرمایش بچرخد.

این چرخه تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که هیچ کدام از شیرهای آب گرم مصرفی در خانه باز نشوند، به محض اینکه اولین شیر آب گرم باز شود، چرخش آب گرم در مسیر گرمایش با کمک شیر برقی بسته می‌شود تا آب گرم به شیر آب برسد. در نتیجه هر زمان شما به آب گرم نیاز داشته باشید، پکیج می تواند آن را به صورت فوری برای شما تامین کند.

انواع پکیج چه هستند؟

پکیج‌ها را با توجه به نوع سوخت مصرفی، تعداد مبدل‌ها و همچنین طریقه عملکرد سیستم احتراق آن‌ها به مدل‌های مختلفی دسته بندی می‌کنند.

به عنوان مثال پکیج‌ها یا تک مبدل هستند یا دو مبدل؛ که از پکیج‌های تک مبدل بیشتر در خانه‌های کوچک با مصرف پایین استفاده می‌شود، اما برای ساختمان‌هایی که آب گرم بیشتری مورد نیاز است یا سیستم گرمایشی باید توان حرارتی بالایی داشته باشد و یا آب منطقه سختی دارد، پکیج دو مبدل گزینه بهتری است، چون ظرفیت حرارتی بیشتری داشته و همچنین دیرتر رسوب می‌گیرد.

با این همه، پکیج‌ها به دو دسته بزرگ پکیج دیواری و زمینی تقسیم بندی می‌گردند که هر کدام از این مدل‌ها کارایی خاص خود را داشته و با توجه به ویژگی‌های خود در ساختمان‌های مختلفی قابلیت نصب و راه اندازی دارند.

پکیج زمینی

پکیج‌های زمینی شباهت‌های بیشتری به موتورخانه دارند و در واقع می توان گفت این وسیله یک باکس کوچک شده از سیستم موتورخانه است، بنابراین توان حرارتی بسیار بالایی دارند و می‌توانند هم آب مصرفی و هم سیستم گرمایش ساختمان را گرم کنند.

پکیج دیواری

ساده ترین مدل پکیج نوع دیواری آن است که در اکثر خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله بر روی دیوار نصب می‌شود، بنابراین نه تنها از لحاظ ابعاد کوچک‌تر از پکیج زمینی است، بلکه صدای کمتری هم تولید می‌کند. پکیج وسیله‌ای است که به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم‌های موتورخانه گرمایشی منازل مورد استفاده قرارمی‌گیرد. پکیج دیواری از اندازه و حجم بسیار کوچکی (به اندازه آبگرمکن دیواری) برخوردار است که این امر از مزایای بسیار مهم این وسیله می‌باشد.

انواع پکیج دیواری به دو مدل تک مبدل و دو مبدل طراحی و تولید می‌شوند. پکیج شوفاژدیواری به دلیل مصرف انرژی پایین تر، قیمت خرید کم تر و همچنین سهولت در نصب محبوبیت بالاتری به نسبت نوع زمینی دارد. این دستگاه اغلب گاز سوز است.

اجزای تشکیل دهنده پکیج چیست؟

مهمترین اجزاء تشکیل دهنده پکیج عبارتند از:

  • برد کنترل الکترونیک
  • مشعل
  • مبدل حرارتی اولیه
  • ترموستات حد
  • سنسورهای کنترل آب‌گرم و شوفاژ
  • پمپ سیرکوله برای ایجاد جریان
  • اگزاست فن پکیج
  • منبع انبساط
  • شیر برقی کنترل گاز ورودی
  • مبدل ثانویه

ابعاد پکیج و مقدار فضایی که اشغال می کند چه اندازه است؟

ابعاد پکیج یعنی طول، عرض، عمق این وسیله است که باید با محلی که برای نصب دستگاه در نظر گرفته‌اید متناسب باشد. اگر پکیج شما زمینی باشد، به فضای بیشتر نیاز دارد.

شرکت ایرتمپ از سال 1400، با بهره‌گیری از امکانات کارخانجات صنعتی جنرال و با راه‌اندازی خطوط تولید و مونتاژ محصولات سرمایشی و گرمایشی تحت نظارت و طراحی شرکای خارجی خود ( فرولی، هایتما و سیتال کلیما )، در فضایی به مساحت 12هزارمترمربع تلاش می‌نماید تا مشتریان گرامی با آسودگی خاطر از محصولات داخلی، با کیفیت روز اروپا استفاده نمایند و با ارائه قطعات اصلی و گارانتی معتبر ایرتمپ، ایمنی مشتریان و مدت زمان کارکرد محصولات را افزایش دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان