مراسم اربعین شهدای خدمت در کرمانشاه برگزار شد

مراسم اربعین شهدای خدمت با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و همچنین استاندار کرمانشاه برگزار شد.

مراسم اربعین شهدای خدمت در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، مراسم اربعین شهدای خدمت صبح امروز چهارشنبه (ششم تیرماه) با حضور امام جمعه و استاندار کرمانشاه در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این مراسم، اظهار کرد: تقدیر الهی بر این قرار گرفت که ما مردم ایران در 40 روز گذشته یک امتحان الهی مهم و بزرگ را سپری کنیم و به لطف الهی و به برکت نفس قدسی حضرت امام (ره) و با رهبری پیامبرگونه نایب بر حق امام زمان(عج) این مملکت بدون خدشه ای و یا لحظه ای توقف در مسیر رشد و تعالی مسیر خود را طی کند.

وی افزود: در حدود 40 روز انقلاب اسلامی و این نظام مقدس در حال شکل دهی به یک دولت تازه نفس بعدیست و امید است که در جمعه پیش رو همه ما سرنوشت خود را با الگو گرفتن از این شهید گرانقدر و آرمان ها و روحیه انقلابی که او نماینده آن بود رقم بزنیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: خداوند متعال در طول یک دوره کوتاه تقریبا 3 ساله یک اسوه و حجت جدید را با ما معرفی فرمود و با ما نشان داد که راه خدمت، راه صداقت و راه قدرشناسی واقعی از این مردم شریف و عزیز در یک انسان شریف چگونه می‌تواند روشن و متبلور باشد و همه ما تکلیفی در برابر این حجت داریم، آن تکلیف هم انتخاب یک فرد اصلح و شایسته است که لایق نام جمهوری اسلامی ایران و ادامه دهنده ی راه رئیس جمهور شهید مان باشد.

صحرایی در پایان با تشکر از مردم انقلابی برای شرکت در مراسم چهلم شهید جمهور از تمام همشهریان و هم استانی ها از تمامی مذاهب و ادیان، شیعیان و اهل تسنن و برادران و خواهران اهل حق و یارسان و همه ی اقوام و عشایر غیور درخواست کرد فردا با مشارکت پر شور در انتخابات با آرمان های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و رئیس جمهور شهید، آیت رئیسی تجدید پیمان کنند و با اتحاد خود دشمنان این کشور را بار دیگر مغلوب سازند.

راه شهید رئیسی فردا با حضور حداکثری مردم ادامه خواهد یافت

در ادامه ی این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، آیت الله حبیب الله غفوری بعد از تلاوت چند آیه از سوره ی بقره اظهار کرد: امروز 6 تیر ماه که سالروز سوقصد منافقان کوردل به رئیس جمهور وقت و نماینده حضورت امام (ره) در شوری انقلاب ، مقام معظم رهبری است و همچنین مصادف شده با 43 سالگرد شهادت شهید بهشتی و 72 تن یار با وفای انقلاب و چهلم شهید جمهور، آیت الله رئیسی که رئیس جمهور محبوب کشورمان بودند.

وی افزود: آیاتی که در ابتدا قرائت کردم، آیات 154 به بعد سوره بقره است که در مورد قتال و جنگ نیست، در آیه شریفه خداوند متعال می‌فرماید: به کسانی که در راه خدا کشته شده اند نگویید مرده، بلکه این افراد در راه خدا به فیض شهادت رسیده اند زنده اند در نزد خدای خود، اما شما درک نمی‌کنید.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: در آیات بعدی این سوره خداوند از امتحان الهی میگوید و میفرماید: ما حتما شما را امتحان میکنیم، با ترس و گرسنگی و گرفتن مال و جان هایتان، به منظور سنجیدن صبر شما.

غفوری ادامه داد: صبر به معنای ماتم گرفتن انسان نیست، ملت شریف ما به خوبی فراگرفته است که صبر در چنین شرایطی به معنای ساختن حماسه از مصیبت وارده است.

وی افزود: خداوند ملت شریف و عزیزما و رهبر مقتدر و گرانقدر ما و نیرو های نظامی و دفاعی ما را در این آزمون الهی قرار داد تا از این مصیبت پیش آمده حماسه ای بسازند و به آمریکای جنایت کار و خونخوار و رژیم صهیونسیتی کودک کش اعلام کنند که ما همچنان بر مسیر انقلاب و مبارزه مقابل جنایت کاران جهان ایستاده ایم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: شهید رئیسی در واقع حاج قاسم عرصه جهاد و دیپلماسی اجرائی کشور و دیپلماسی بین المللی بود و دیپلماسی قدرت و حکمت را به رخ تمام دنیا کشید، ضمن اینکه ایشان مسائل داخلی کشور را هم به خوبی و درستی پیش می‌بردند.

غفوری ادامه داد: از جمله ی خدمات شهید آیت الله رئیسی به عضویت در پیمان های منطقه ای و بین المللی مهم و احیای روابط دیپلماتیک با کشور های همسایه و منطقه ای بود که در زمان دولت های قبلی این ارتباطات تقریبا قطع شده بود اما شهید رئیسی با اقتدار و صلابت این روابط را برقرار کردند.

وی افزود: شهید رئیسی شجاعانه در سازمان ملل و مقابل چشم آمریکایی ها و تمام جهان عکس حاج قاسم سلیمانی را بالا برد و گفت: این شخص بزرگترین فرمانده در مبارزه با تروریسم در دنیا بود که آمریکایی های جنایت کار او را به شهادت رساندند.

همچنین ایشان از نقش آیت الله رئیسی در بالا بردن و احیای جایگاه قرآن در جهان سخن گفت: شهید جمهور ما در سازمان ملل قرآن را سر دست گرفت و به عنوان منشور حرکت جهان اسلام و مبارزه محرومان عالم بر علیه مستکبران غرب معرفی کرد و دیدید که بعد از آن حرکت ایشان چقدر نرخ مطالعه و علاقه ی به قرآن و حتی چاپ قرآن در اروپا و آمریکا بالا رفت و افزایش چند برابری داشت.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: همان طور که رهبر حکیم ما فرمودند: شهادت شهید رئیسی سطح انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران را چند پله جلو برد و ارتقا داد، امروز کشور ما بعد از 45 سال جنگ و توطئه کشور های مختلف در اوج قدرت و صلابت خود قرار دارد در حدی که هیچ کشوری در جهان جرات تعرض به این کشور را ندارد.

غفوری افزود: ملت شریف ما تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری مسیر شهدای خدمت را باز هم در انتخابات پیشرو انتخاب می‌کند و بر آرمان ها و اهداف آن شهیدان والا مقام پافشاری کرده و نام اباعبدالله الحسین را به عنوان فرمانده ی بسیجیان عالم فریاد میزنند تا زمانی که فرزندش امام زمان (عج) ظهور کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان