طرح گالانت برای تقسیم نوار غزه به ۲۴ منطقه

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طرحی را برای آنچه آن را روز پس از جنگ علیه نوار غزه خوانده است، تهیه کرده که بر اساس آن، نوار غزه به ۲۴ منطقه تقسیم خواهد شد.

طرح گالانت برای تقسیم نوار غزه به 24 منطقه

به گزارش خبرآنلاین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته برای ترویج طرح «روز پسا جنگ غزه» که مبتنی بر قرارداد مبادله اسیران بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس نیست، با مقامات آمریکایی گفت و گو کرد.

به نقل از ایرنا بر اساس طرح گالانت، این طرح تحت نظارت کمیته ویژه ای به ریاست آمریکا و کشورهای عربی موسوم به «میانه رو» خواهد بود و یک نیروی بین المللی متشکل از نظامیانی از مصر، اردن، امارات و مغرب مسئولیت امنیت نوار غزه را بر عهده خواهد داشت و نظامیان آمریکایی مسئولیت پشتیبانی، فرماندهی و کنترل را بر عهده خواهند گرفت و به تدریج، یک نیروی فلسطینی مسئولیت امنیت محلی را بر عهده خواهد گرفت.

به نوشته واشنگتن پست، بین گالانت و آمریکایی ها توافق شده است که نیروهای امنیتی فلسطینی تحت آموزش های ویژه به عنوان بخشی از برنامه کمک های آمریکا قرار گیرند.

بر اساس این گزارش، به رغم اظهارات علنی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه مشارکت تشکیلات خودگردان فلسطین در دوره پسا جنگ علیه نوار غزه، گالانت نماینده نهاد امنیتی رژیم اسرائیل است.

واشنگتن پست با اشاره به اینکه این طرح به صورت مرحله ای اجرا می شود، افزود: این طرح از شمال نوار غزه شروع می شود و تا آنجا که شرایط اجازه بدهد به سمت جنوب گسترش می یابد.

برپایه این گزارش، گالانت حضور 24 منطقه اداری فعال در غزه را متصور است اما با این حال، در آمریکا نسبت به امکان اجرای سریع این طرح برای گسترش آن به بسیاری از مناطق نوار غزه تردید وجود دارد.

مقامات آمریکایی به روزنامه واشنگتن پست گفتند که از طرح گالانت حمایت می کنند اما کشورهای عربی از آن حمایت نخواهند کرد؛ مگر اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین بصورت مستقیم در این طرح شرکت کند.

این منابع افزودند که کشورهای عربی خواهان یک چشم انداز سیاسی برای تشکیل کشور فلسطین هستند که گالانت با آن مخالف است.

پیشتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود که در سفر اخیرش به آمریکا با مقام‌های این کشور درباره دوره پسا جنگ علیه نوار غزه رایزنی کرده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود: روی پیشنهادی برای نوار غزه پس از جنگ کار می‌کنم که شامل ایفای نقش فلسطینی‌ها، شرکای منطقه‌ای و آمریکا می‌شود.

نتانیاهو در طرح اولیه خود بدنبال اداره نوار غزه پس از پایان جنگ علیه این منطقه و به زعم خود نابودی حماس، از سوی برخی شخصیت های عشایری نوار غزه بود اما این طرح با مخالفت قاطع عشایر شکست خورد. نتانیاهو یکشنبه هفته جاری اذعان کرد که برای یافتن جایگزینی از بین عشایر از داخل نوار غزه به منظور اداره آن به جای جنبش حماس تلاش کرده اما این تلاش شکست خورده است.

عشایر نوار غزه نیز سپس بار دیگر با پافشاری بر موضع خود در حمایت از مقاومت فلسطین و پاسخ قاطع به تلاش نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه اش برای یافتن جایگزینی از داخل نوار غزه به جای جنبش حماس به منظور اداره این منطقه تاکید کردند: جایگزینی برای جنبش حماس جهت اداره نوار غزه وجود ندارد. آنها بار دیگر تاکید کردند که جایگزین شدن هرگونه گروه یا حزب سیاسی به جای جنبش حماس برای اداره نوار غزه را نمی پذیرند.

نتانیاهو پس از ناکامی در این نقشه خود بدنبال اداره نوار غزه پس از جنگ با حضور نیروهای نظامی از برخی کشورهای عربی است و در همین ارتباط نیز مسئولان نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی اخیرا با برخی مسئولان نظامی چند کشور عربی در شهر منامه پایتخت بحرین در حضور مسئولان نظامی آمریکایی دیدار کردند.

ترویج این طرح درحالی است که «آمون ایالون» رئیس اسبق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» با انتقاد از عملکرد کابینه این رژیم به ریاست نتانیاهو گفت که طرح نتانیاهو برای نحوه اداره نوار غزه بعد از پایان جنگ پوچ است و او نجات حیات سیاسی خود را بر آینده رژیم اسرائیل ترجیح می دهد.

وی اضافه کرد: نتانیاهو، فلسطینی ها را می شناسد و می داند که آن ها به مبارزه ادامه می دهند و می داند که آن ها اعتقاد دارند که هیچ کدام از مقامات اسرائیل، آزادی و پایان اشغالگری را برای آن رقم نخواهد زد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان