طرز تهیه کسمک آبنبات خوش طعم و محبوب شمالی

یکی از بهترین جایگزین های قند بدون شک آبنبات کسمک می باشد. روش تهیه این آبنبات بسیار ساده بوده و در هنگام تهیه می توان از انواع مغزیجات های مفید استفاده کرد. در ادامه این مطلب سایت آرگا روش تهیه این آبنبات را با فوت و فن های مخصوص به آبنبات قرار داده است.

طرز تهیه کسمک آبنبات خوش طعم و محبوب شمالی

کسمک یک نوع آبنبات شیری متعلق با مازندران و گرگان می باشد که با روش تهیه ای ساده تهیه می شود. از این آبنبات می توان به جای قند استفاده کرد و از طعم خوب آبنبات لذت برد. یکی از بهترین جایگزین های متفاوت برای قند این آبنبات شمالی می باشد که در کنار چای و انواع نوشیدنی های خنک و گرم قابل سرو است. طرز تهیه کسمک، آبنباتی مازندرانی در این مطلب قرار دارد.

در آبنبات کسمک می توان از انواع مغزیجات مانند گردو و یا حتی کنجد که بسیار برای بدن مقوی می باشند استفاده کنید. درست کردن آبنبات کمی برای افرادی که برای بار اول می خواهد تهیه کنند کمی دشوار است زیرا باید غلظت را به خوبی در آورد وگرنه سفت نمی شود اما دارای فوت و فن های خاصی می باشد که ما در این مطلب برای راحت تر شدن کار شما فوت و فن های خاص این آبنبات خوشمزه را قرار داده ایم. از جمله انواع شیرینی هایی که به همراه چای می توان سرو کرد ما توان به ترافل نارگیلی، شیرینی پسته ای و لوکوم شیر اشاره کرد.

کسمک با کنجد

مواد لازم

  • شکر 2 لیوان
  • شیر پر چرب 2 لیوان
  • پودر وانیل نوک قاشق چای خوری
  • پودر کاکائو 1 قاشق چی خوری
  • گردو و یا کنجد به دلخواه به مقدار لازم

کسمک آبنبات خوشمزه

طرز تهیه کسمک، آبنبات خوش طعم مازندرانی

ابتدا برای تهیه این آبنبات باید شیر و شکر را در قابلمه ای مناسب بریزید و بر روی حرارت بگذارید. زمانی که شیر جوش آمد حرارت را کمتر کنید تا سر نرود. حدود 45 دقیقه باید صبر کنید تا شیر به غلظت مورد نظر برسد. زمانی که شیر به غلظت رسید حرارت را خاموش کنید.

وانیل را در قابلمه بریزید و هم بزنید تا حباب هایی روی شیر ایجاد شود و مقداری غلیظ تر شود. حالا به دلخواه می توانید گردوی خرد شده و یا مقداری کنجد در شیر و وانیل بریزید تا طعم و ظاهری بهتر داشته باشد اما این کار دلخواه است و می توانید انجام ندهید.

سینی مورد نظر را به خوبی چرب کنید و مایع غلیظ کسمک را در سینی بریزید و با قاشق روی آبنبات را صاف کنید. حالا باید کسمک را در جایی خنک مانند یخچال قرار دهید تا سفت و ترد شود. پس از سفت و تر شدن می توانید جدا کنید و به همراه نوشیدنی های دلخواه این آبنبات خوشمزه را سرو کنید. نوش حان.

طرز تهیه کسمک خوشمزه و ساده

نکات کلیدی در تهیه کسمک

  • اگر می خواهید کسمک بافت خیلی سفتی داشته باشد به جای شیر می توان از آب استفاده کرد زیرا شیر باعث می شود بافتی نرم تر داشته باشد.
  • پس از نیم ساعت هم زدن باید مواد وسط قابلمه جمع شود در غیر این صورت نیاز به مدت زمان بیشتری برای روی حرارت بودن دارد.
  • اگر می خواهید آبنبات ترد بماند باید در جایی خنک مانند یخچال نگهداری کنید.
  • ریختن کنجد و انواع مغزیجات به دلخواه است اما برای داشتن طعم و طاهری بهتر حتما استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر