درمان انحراف بینی با چه روش هایی انجام می شود؟

در این مطلب شما را با انواعی از روش های موثر در درمان انحراف بینی آشنا می کنیم و اطلاعاتی به شما خواهیم داد تا بتوانید با این مورد بیش تر آشنا شوید.

درمان انحراف بینی با چه روش هایی انجام می شود؟

درمان انحراف بینی بار ساده می باشد و جای هیچ نگرانی برای افرادی که دارای این مشکل می باشند نیست. در واقع انحراف داشتن بینی می تواند مشکل های زیادی را برای تنفس فرد ایجاد کرده و فرد در حین خواب مشکلاتی را نیز تجربه خواهد کرد.

    از بین بردن انحراف بینی در خانه

آشنایی با روش های درمان انحراف بینی

به صورت کلی بینی دارای یک تیغه به نام سپتوم می باشد و این تیغه از جنس استخوان و غضروف می باشد. در واقع این مورد باعث می شود تا سوراخ های بینی از یک دیگر جدا شود. همچنین باید بدانید که این مورد می تواند در مرکز بینی باشد و بنابراین اگر این تیغه دچار انحراف باشد مسیر ورودی هوا مختل می شود و فرد دچار مشکلاتی خواهد شد. در واقع این مورد دارای نشانه هایی است و باید بدانید که اگر این انحرافات در شما وجود داشته باشد می تواند یک طرفه و یا دوطرفه باشد. عفونت های مکرر و عفونت های سینوسی می توانید از نشانه های بسیار واضح این مورد باشد با این حال این مورد دارای نشانه های دیگری نیز می باشد و این نشانه ها عبارت اند از :

  •  سردرد های شدید و مکرر
  • درد در صورت
  • تنفس با صدای بسیار زیاد
  • خونریزی های بینی
  • خروپف کردن
  • آپنه در خواب

نکته : یادتان باشد که آپنه در خواب یکی از مشکلات جدی خواب می باشد و می تواند منجر به قطع تنفس فرد در خواب شود و حال بدی را برایش ایجاد نماید از این رو سعی کنید به دنبال راهی برای درمان باشید.

روش تشخیص

برای این که بتوانید این بیماری را در بینی خود تشخیص دهید باید از یک متخصص کمک بگیرید. اگر این انحراف ها در بخش جلویی بینی تان باشد شما می توانید با استفاده از یک آینه این مورد را به درستی مشاهده کنید و با این حال اگر این مورد در بخش های عقبی بینی باشد باید از متخصص کمک بگیرید.

البته در بسیاری از موارد متخصص می تواند با شرح حال گیری متوجه این مشکل در افراد شود و تنها برای تشخیص دقیق تر از معاینه های فیزیکی استفاده نماید و در سخت ترین حالت ممکن است از سی تی اسکن برای این بیماری استفاده شود تا تشخیص ها دقیق تر باشند.

درمان انحراف بینی

عارضه های منحرف بودن بینی

انحراف داشتن در بینی می تواند عارضه هایی را برای افراد درگیر داشته باشد و این عارضه ها شامل موارد زیر می باشد :

  • بروز مشکلات شدید تنفسی
  • مسدود شدن مجرای تنفسی
  • سینوزیت های مزمن
  • سرماخوردگی های شدید
  • مشکلات تنفسی پی در پی

علت های ایجاد شدن انحراف در بینی

انحراف در بینی می تواند مادرزادی و یا در اثر ضربه باشد. بسیاری از فاراد هستند که در حین تولد دارای این مشکل می باشند و سپتوم در استخوان صورت این افراد به صورت نامتقارن رشد کرده است و همین مورد مشکلاتی را برای نوزاد ایجاد خواهد کرد. البته در برخی از موارد این نامتقارنی ها می تواند به دلیل ضربه ها و تروما ها باشد زیرا این بخش از بدن آسیب پذیری بالایی در صورت دارد و هر ضربه ای می تواند انحرافاتی را ایجاد نماید.

افراد مناسب برای درمان

در صورتی که انحراف بینی در افراد تشخیص داده شود با توجه به میزان انحراف فرد می تواند کاندید مناسبی برای سپتوپلاستی باشد. در واقع این جراحی روشی از درمان های انحرافات بینی می باشد و یک سری از شرایط در این زمینه بسیار اهمیت دارند. شرایطی که باید از نظر تخصص بررسی شود و فرد را مناسب برای جراحی می سازد عبارت است از :

  • بررسی کردن تیغه بینی از هر دو سمت
  • سن فرد
  • سلامت روحی فرد
  • سلامت جسمی فرد
  • سوابق بیماری های پیشین فرد
  • میزان استفاده فرد از دخانیات
  • میزان استفاده فرد از نوشیدنی های الکلی

انحراف بینی و علل آن

روش های درمانی

برای درمان انحراف بینی سه روش وجود دارد و در ادامه این سه روش را به صورت کامل برایتان بررسی می کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه به شما عزیزان خواهیم داد.

درمان های تزریقی

این مدل از درمان های انحرافات بینی تزریقی می باشد و نیاز خاصی به جراحی وجود ندارد. در واقع در این روش پزشک از ژل و یا چربی برای پر کردن اطراف خالی سپتوم استفاده می نماید و میزان انحرافات را به حداقل می رساند. این روش ایمن تر از جراحی می باشد و می توان گفت به صورت سرپایی نیز انجام می گیرد.

ماساژ دادن بینی

از دیگر روش هایی که به شما کمک می کند تا انحراف بینی را کاهش دهید استفاده غاز ماساژ می باشد. در این روش فرد با استفاده از یک سری از حرت های خاص می تواند فرم بینی خود را اصلاح نماید. این روش بیش تر برای کودکان می باشد زیرا غضروف ببینی ان ها بسیار نرم بوده و قابلیت شکل پذیری را دارد.

البته باید بدانید که استفاده از این روش ساده نخواهد بود و سریعا تاثیرات خود را اعمال نخواهد کرد از این رو نیاز است تا زمان زیادی برای این کار وقت بگذارید. همچنان بهتر است بدانید که در برخی از شرایط امکان دارد شما از این روش درمانی هیچ نتیجه ای دریافت نکنید بنابراین بهتر است این درمان ها را به متخصص بسپارید تا در کم ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را دریافت کنید.

درمان با ماساژ دادن بینی

جراحی کردن

در برخی از شرایط این انحرافات به شدت گسترده می باشد و فرد برای این که بتواند بهتر نفس بکشد و مشکلات خواب خود را کاهش دهد باید از جراحی استفاده نماید. جراحی انحراف بینی را سپتوپلاستی می گویند و معمولا تنها ترین و بهترین راه درمان این اختلال خواهد بود.

این جراحی به صورت باز یا بسته انجام می شود و برش کوچکی در بخش سپتوم داده می شود و معمولا بخش اضافی این استخوان که منجر به ایجاد انحراف شده است را بر می دارند. در واقع در این جراحی فرم اصلی بینی تان تغییر نخواهد کرد و تنها موانع انحرافی برداشته می شود. این جراحی باعث بهبود حالت بینی و رفع کج بودنش نخواهد شد.

سن مناسب

برای این که بتوانید این جراحی را انجام دهید نیاز است تا به سن مناسبی برسید. آقایان برای رفع این مشکل باید تا پایان 18 سالگی و خانم ها تا پایان 16 سالگی صبر نمایند. البته اگر این مورد در اثر ضربه ایجاد شود پزشک در هر زمانی می تواند برای درمان اقدام نماید.

راه های بهبود انحراف در بینی

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در جراحی بینی گوشتی و درمان طبیعی پولیپ بینی  نیز مشاهده کرده و آگاهی خود را در این زمینه ها نیز افزایش دهید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این میان استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر