راهنمای خرید دستگاهی که زندگی سالمندان را راحت‌تر می‌کند

در ادامه هر آنچه که بر روی قیمت بالابر پله تاثیر می‌گذارد را به شما معرفی خواهیم کرد.

عوامل موثر بر قیمت بالابر پله به عنوان یکی از تجهیزات مهم توانبخشی

با در نظر گرفتن افزایش روزافزون جمعیت و شهرنشینی، نیاز به استفاده از فضاهای عمودی بیشتر از قبل حس می‌شود. در این بین وجود پله‌ها در منازل مسکونی، محیط‌های اداری و تجاری می‌تواند برای جانبازان، سالمندان و افرادی با محدودیت‌های حرکتی چالش‌برانگیز باشد. به همین خاطر خرید بالابر پله به عنوان راه‌حلی نوین که امکان عبور و مرور آسان و ایمن این گروه از افراد را فراهم می‌کند، اهمیتی دوچندان دارد. در ادامه هر آنچه که بر روی قیمت بالابر پله تاثیر می‌گذارد را به شما معرفی خواهیم کرد.

یکی از عوامل موثر بر قیمت بالابر پله، مدل این تجهیز توانبخشی است

امکان ندارد که از عوامل موثر بر قیمت بالابر پله صحبت کنیم و نامی از مدل‌های مختلف این دستگاه به زبان نیاوریم. به طور کلی بالابر پله، وسیله‌ای کاربردی و ایمن برای بالا و پایین رفتن از پله‌ها در خانه‌ها، آپارتمان‌ها و مکان‌های عمومی است. این وسیله، عبور و مرور از پله‌ها را برای افراد کم‌توان، سالمندان و کسانی که مشکل حرکتی دارند به بهترین شکل ممکن آسان می‌کند. بالابر پله اساسا از یک ریل، یک موتور و یک صندلی یا سکوی متحرک تشکیل شده است. ریل بالابر پله به موازات پله‌ها نصب می‌شود و موتور بالابر، صندلی یا سکو را به بالا و پایین حرکت می‌دهد.

بالابر پله رو مدل نفر بر فضای کمی را اشغال می‌کند

به طور کلی بالابرهای پله رو که آن‌ها را در بازار با اسامی مانند بالابر پله آپارتمان و یا بالابر خانگی نیز می‌شناسند، راه‌حلی بسیار آسان و ایمن به منظور عبور و مرور افرادی کم توان، سالمندان و همینطور کودکان در پله‌ها هستند. خوب است بدانید که این محصولات با اشغال فضایی کم و همینطور نصب آسان برای استفاده در آپارتمان‌ها و منازل بهترین گزینه هستند. از بالابرهای پله رو در مدل نفربر معمولا در آپارتمان‌ها، محیط‌های اداری و همینطور اماکن عمومی به طور قابل توجهی استفاده می‌شود.

پله پیما چرخشی و بالابر پله ایستاده

پله پیما چرخشی در واقع نوعی بالابر پله به شمار می‌آید که به منظور عبور و مرور افراد در پله‌هایی پر پیچ و خم و گرد طراحی و ساخته شده است. از جمله مزایای این تجهیز توانبخشی می‌توانیم به حرکت روان و ایمن و امکان عبور از پله‌هایی با زاویه‌هایی مختلف اشاره کنیم. از این پله پیما به طور معمول در خانه‌ها، هتل‌ها و همینطور مراکز خرید استفاده می‌شود. بالابرهای پله ایستاده به افراد این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به نشستن بتوانند به سادگی از پله‌ها بالا یا پایین بروند.

نوع کاربری بالابر پله تاثیر مستقیمی بر قیمت آن دارد

بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت پله پیما، نوع کاربری آن است. به ‌طور کلی بالابرهای پله در دو مدل پله رو گردشی و مستقیم در دسترس هستند. مدل گردشی برای پله‌هایی مناسب است که یا مارپیچ بوده و یا دارای پاگرد هستند. این نوع بالابرهای پله در هر طبقه چرخیده و انتقال فرد را به طبقات بالاتر ممکن می‌کنند. در پله‌هایی که پاگرد ندارند و مستقیم هستند نیز می‌توان از بالابر پله مستقیم استفاده کرد.

از جمله کاربردهای متنوع بالابر پله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پله‌های ورودی یک ساختمان: در ورودی بسیاری از ساختمان‌ها پله‌هایی نصب شده‌اند که افراد سالمند و کم توان در زمان استفاده از آن‌ها دچار مشکل می‌شوند. در چنین پله‌هایی می‌توان از بالابر پله کمک گرفت. لازم به ذکر می‌باشد که این تجهیزات توانبخشی دارای کلیدی مخصوص هستند و صرفا افراد مجاز امکان استفاده از آن را دارند. ضمنا می‌توان گفت که با این بالابر پله مشکلی در مشاعات ساختمان به وجود نخواهد آمد
  • راه پله آپارتمان: از فضاهایی که بالابرهای پله در آن‌ها به‌شدت کاربردی هستند، آپارتمان‌های بدون آسانسور می‌باشند. شما می‌توانید تمام راه‌پله این ساختمان‌ها را به بالابر پله رو مجهز کنید تا سالمندان و افراد کم‌توان مشکلی برای استفاده از پله‌ها نداشته باشند
  • سازمان‌ها و ادارات دولتی: با در نظر گرفتن مراجعه حضوری افراد سالمند و کم توان به محیط‌های اداری، راه پله این مراکز باید به شکلی باشد که امکان عبور و مرور برای سالمندان و افرادی با محدودیت‌های حرکتی تسهیل کند
  • محیط‌های آموزشی: در مراکز آموزشی مثل دانشگاه‌ها و مدارس بعضی از محصلان ممکن است دچار مشکلات حرکتی باشند و یا اینکه بعضی از سالمندان به این مراکز برای انجام امور اداری و آموزشی مراجعه کنند. بنابراین نیاز به استفاده از بالابر پله در این محیط‌ها برای تسهیل رفت و آمد گروه‌های مذکور وجود دارد

با توجه به این نکات خریدی موفق را تجربه کنید

حال که با عوامل موثر بر قیمت انواع بالابر پله آشنا شدید و کاربردهای آن‌ها را مطالعه کردید ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که خرید کدام نوع از بالابر پله با در نظر گرفتن بودجه و کاربری مورد انتظار بهتر است. در ادامه با ذکر چند نکته مهم شما را در این زمینه یاری خواهیم کرد.

به نوع پله‌ها توجه داشته باشید

یکی از فاکتورهایی که باعث می‌شود قیمت بالابر پله دستخوش تغییرات مختلفی شود، کاربری مورد انتظار از این تجهیز توانبخشی برای پله‌های مختلف است. به شما توصیه می‌کنیم که برای پله‌های مستقیم از بالابرهای پله‎‌رو، بالابرهای پله ایستاده و همینطور بالابرهای پله دو منظوره کمک بگیرید. برای پله‌های پر پیچ و خم نیز می‌توانید از بالابرهای پله چرخشی استفاده کنید.

تعداد طبقات

یکی از فاکتورهای کلیدی که در زمینه خرید و استعلام قیمت بالابر پله باید به آن توجه داشته باشید، تعداد طبقات می‌باشد. برای 1تا سه طبقه بهتر است که از بالابرهای پله رو، بالابرهای پله ایستاده و بالابرهای پله 2 منظوره استفاده شود. برای تعداد طبقات بالاتر ( یعنی 4 طبقه و بیشتر ) بهتر است به سراغ بالابرهای پله چرخشی بروید.

فضایی که در اختیار دارید

متراژ فضا بر نوع دستگاه بالابرپله و طبیعتا قیمت آن تاثیرگذار است. در صورتی که فضای کافی را در کنار پله‌ها دارید می‌توانید از هر نوع بالابری استفاده کنید. اگر هم فضای شما محدود است، دستگاه بالابر پله رو مدل نفربر که قابلیت جمع شدن صندلی را دارد، بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

برترین دستگاه‌های بالابر پله رو را از همیار مکانیک کوشا خریداری کنید

در صورتی که می‌خواهید جابه‌جایی افراد کم‌توان و سالمند از طریق پله را در ساختمان خود تسهیل کنید، بالابرهای پله رو بهترین گزینه برای شما خواهند بود. مجموعه همیار مکانیک کوشا به ‌عنوان یکی از مراکز برتر تولیدکننده تجهیزات توانبخشی، از تولیدکنندگان اصلی بالابر پله در کشور به شمار می‌آید. شما می‌توانید انواع بالابر پله مستقیم و گردشی را با قیمتی بسیار مناسب، خدمات پس از فروش معتبر و کیفیت بالا از این مجموعه خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره پیشنهاد می‌کنیم که به وب‌سایت همیار مکانیک کوشا مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر