راهنمای خرید خط چشم و نگاهی به انواع خط چشم های مختلف

خط چشم یکی از محصولات آرایشی مهم و پرطرفدار است که می تواند جذابیت چشم های شما را دو برابر کند. امروزه خط چشم ها در انواع و مدل های مختلفی به بازار عرضه می شوند

راهنمای خرید خط چشم و نگاهی به انواع خط چشم های مختلف

حتی اگر به آرایش کردن علاقه ای نداشته باشید استفاده از خط چشم به صورت شما آراستگی می بخشد و در کنار آن، جذابیت چشم های شما را چند برابر افزایش می دهد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و انواع مختلف محصولات آرایشی در بازار، انتخاب خط چشم مناسب تبدیل به یک چالش شده است. زیرا لازم است در ابتدا انواع آن را بشناسید و بعد به نکات مهم در زمان خرید توجه کنید. خط چشم خوب ویژگی های منحصر به فردی دارد. به همین دلیل شناخت مدل های گوناگون به ما کمک می کند تا از آن به راحتی استفاده کنیم. در راهنمای خرید خط چشم تا حد قابل توجهی اطلاعات لازم را کسب خواهید کرد. به کمک یک راهنمای خرید خط چشم می‌ توانید با توجه به نیازی که از خرید یک خط چشم دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بهترین خط چشم را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با انواع خط چشم

زمانی که با انواع خط چشم در فروشگاه لوازم آرایشی آشنا می شوید باید بدانید که این نوع لوازم آرایشی، انواع متعددی دارند. در ادامه رایج ترین مدل های بازار را بررسی می کنیم.

  • خط چشم های ژله ای و کرمی

این نوع خط چشم ها بافت غلیظی دارند به همین خاطر استفاده از آن ها سخت نیست. خط چشم های ژله ای این ویژگی را دارند که بعد از خشک شدن روی پلک، در مقابل محو شدن مقاومت بالایی از خود نشان دهند. در حقیقت می توان گفت که این نوع خط چشم ها به اندازه مدل های مدادی در استفاده آسان و به اندازه مدل های مایع در کشیدن خطوط واضح به شدت حرفه ای هستند. یک عیب این نوع خط چشم ها این است که بعد از کشیدن، به زمان کمی نیاز دارند تا خشک شوند. این نوع خط چشم به طور معمول در ظروف کوچک مخصوص به همراه یک برس جداگانه به فروش می رسد که موجب می شود نسبت به انواع دیگر خط چشم ها حمل آسان تری داشته باشند.

چگونگی خرید و انتخاب خط چشم

  • خط چشم پودری

یکی از بهترین انتخاب ها برای ایجاد خط چشم های دودی، نمونه های پودری آن هستند. زیرا با استفاده از این محصولات می توانید به جای خطوط مشخص و واضح، جلوه های تار و ملایم ایجاد کنید. به طور معمول مدل های پودری با استفاده از یک برس نرم و نازک مورد استفاده قرار می گیرند، بهتر است بدانید که بیشتر آرایشگران مایل هستند که از سایه چشم یا هر نوع مواد آرایشی پودری شکل با رنگ دانه برای این کار استفاده کنند. بهتر است بدانید که این نوع خط چشم ها به علت داشتن بافت پودری دوام بالایی ندارند.

  • خط چشم مایع

یکی از بهترین و محبوب ترین گزینه ها برای کشیدن خط چشمی جذاب و زیبا استفاده از خط چشم های مایع است. به طور کلی خط چشم های مایع دوام بالایی دارند و با وجود غلظت زیاد و رنگ دانه ها خطوط زیباتری را ایجاد می کنند. علاوه بر این با وجود این نوع ابزار می توانید طرح های زیبایی روی پلک خود طراحی کنید.

راهنمای خرید خط چشم و نکاتی پیرامون آن

  • خط چشم مدادی

خط چشم های مدادی معمولا به یک مداد معمولی شباهت دارند و استفاده از آن ها با امنیت (عدم پخش شدگی یا فرو رفتن در چشم) و راحتی بیشتری همراه است. این محصول برای افرادی که تازه کار هستند گزینه مناسبی محسوب می شود. زیرا استفاده از آن ها سخت نیست. در حقیقت ساختار خط چشم مدادی به شما اجازه می دهد که روی پشت پلک خود متمرکز شوید. علاوه بر این قوام مومی و جنسی که این خط چشم دارد، یک عامل مهم برای ایجاد راحتی است و برای افرادی که پوست حساس دارند ایجاد حساسیت نمی کند.

خط چشم های ماژیکی و مدادی جزو پرفروش ترین خط چشم ها در بازار هستند. زیرا در رنگ های گوناگون به فروش می رسند. به غیر از استفاده آسان بیشتر افراد به علت قیمت پایین طرفدار مدل های مدادی هستند. خط چشم های مدادی در مدل های مختلفی از سخت تا نرم در بازار موجود هستند. بنابراین می توان گفت مدل های سخت آن ماندگاری بیشتری دارند، اما مدل های نرم بسیار ملایم تر هستند و در هنگام کشیدن، پلک شما را آزار نمی دهند. البته باید بدانید که نمونه های سخت، خط را تمیزتر و صاف تر می کشند، در صورتی که مدادهای نرم باعث ایجاد لکه بیشتری می شوند.

راهنمای خرید بهترین خط چشم موجود در بازار

راهنمای خرید خط چشم

ممکن است در نگاه اول هنگام انتخاب و خرید خط چشم به فاکتورهای مهم نیاز نداشته باشید، اما بهتر است بدانید که این محصول مانند محصولات دیگر به نکات حرفه ای زیادی نیاز دارد. اکنون می خواهیم بدانیم که یک خط چشم خوب چه ویژگی هایی دارد؟ بنابراین باید به سراغ راهنمای خرید خط چشم برویم. برای خرید بهترین خط چشم به موارد زیر توجه کنید:

1. باید به فرمولاسیون محصول توجه داشته باشید

همان طور که می دانید خط چشم در مجاورت چشم های شما قرار دارد، به همین خاطر بهتر است محصول انتخابی شما بدون عطر و مواد غیر ضروری باشد تا چشم های تان کمتر دچار تحریک شود. علاوه بر این خط چشم مایعی که فرمولاسیون مناسب داشته باشد، به هیچ عنوان در زمان استفاده روی پوست پخش نمی شود و به هیچ عنوان حساسیتی ایجاد نخواهد کرد.

2. به رنگ چشم ها و خرید سایه فکر کنید

بهتر است بدانید یک سایه خوش رنگ به همراه یک خط چشم چقدر می تواند به جذابیت چشم های شما کمک کند. به طور کلی در بازار انواع گوناگونی از سایه ها با رنگ های متعدد وجود دارند، اگرچه معمولا رنگ مشکی به هیچ عنوان زیبایی و جذابیت خود را از دست نمی دهد، اما ممکن است قصد داشته باشید رنگ های دیگر را برای هماهنگی بیشتر با خط چشم خود در نظر بگیرید.

سایه هایی به رنگ قهوه ای، جگری و خاکستری به سادگی می توانند ظاهری ساده بدون پوشاندن جزئیات چشم را نشان دهند. علاوه بر این استفاده از سایه هایی با رنگ های خنثی بهترین گزینه برای استفاده در محل کار هستند. سایه هایی که رنگ های بنفش و آبی دارند برای مراسم عصرانه مناسب هستند، به خصوص اگر از رنگ سفید در امتداد لبه داخلی پلک تان استفاده کنید. به طور کلی می توان گفت این ترکیب با خط چشم رنگی، چشم ها را معصوم تر و درشت تر نشان می دهد.

  • اگر چشم های آبی دارید: خط چشم های برنزی زیبایی چشم های شما را چند برابر نشان می دهد.
  • اگر چشم های قهوه ای تیره دارید: خط چشم های آبی، مشکی و قهوه ای تیره به چشم های شما شکل درخشان تر و عمیق تر می بخشند.
  • اگر چشم های سبز دارید: می توانید با خط چشم صورتی تیره و بنفش چشم های خود را زیباتر نشان دهید.
  • اگر چشم های قهوه ای روشن یا کهربایی دارید: مدل های بنفش، سبز و آبی تیره باعث می شوند چشم های شما برجسته تر به نظر برسد و آن ها را واضح تر و شفاف تر نشان می دهد.

توجه به نکات مهم راهنمای خرید خط چشم

3. به ماندگاری محصول توجه کنید

در حالت کلی می توان گفت، بیشتر خط چشم های مایع به طور طبیعی دارای ماندگاری بالا هستند. اما در این میان به دلیل تفاوت در فرمولاسیون، برندهایی در بازار وجود دارد که طول عمر بیشتری دارند. در این بین برخی از برندها تا 24 ساعت ماندگار هستند. با این حال بهتر است از محصولی استفاده کنید که ماندگاری متوسط دارد.

4. خط چشمی را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست تان باشد

بهتر است زمان خرید خط چشم به نوع پوست خود توجه کنید. توجه به نوع پوست، یکی از نکات مهم زمان خرید خط چشم است. اگر پوست حساسی دارید باید خط چشمی را تهیه کنید که در آن مواد شیمیایی کمتری به کار رفته است و ضد حساسیت باشد و اگر پوست خشکی دارید بهتر است خط چشمی را بخرید که دارای مواد مرطوب کنند باشد، زیرا اگر از مواد سفت استفاده کنید چشم های تان اذیت می شود.

5. به ضد آب و ضد پخش بودن خط چشم توجه کنید

توجه داشته باشید ضد پخش بودن و ضد آب بودن یکی از ویژگی های مهم خط چشم برای بالا بردن ماندگاری آرایش چشم است. کالایی که دارای واترپروف باشد به شما این امکان را می دهد تا آرایش چشم تان زمانی که در معرض رطوبت، آب و تعریق قرار می گیرد به سادگی پاک نشود. این ویژگی در زمان آرایش روزانه با تعریق بالا و شنا به شدت مفید است. محصولات با قابلیت ضد پخش فرمول خاصی دارند که از پخش شدن خط چشم جلوگیری می کنند. این محصولات دارای دوام و ماندگاری طولانی تری هستند و به تمدید مکرر نیاز ندارند.

راهنمای خرید بهترین مارک خط چشم

6. خط چشم مات می خواهید یا براق؟

اگرچه معمولا خط چشم ها رنگ های مات دارند اما در میان مدل های متعدد، گزینه هایی برای پوشش چشم ها با حالت درخشان و پر زرق و برق نیز وجود دارد. به طور کلی می توان گفت خط چشم های مات بهترین انتخاب برای استفاده روزمره هستند. اما اگر علاقه دارید که چشم های شما بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، نمونه های براق انتخاب خوبی به شمار می روند.

7. ضخامت نوک خط چشم

یک اصل مهم در انتخاب خط چشم بررسی ضخامت نوک آن است. نوک های مختلف این کالا کارایی مختلفی را ارائه می دهند.

نوک تیز یا بلند

  • برای آرایش روزمره به شدت مناسب است.
  • باعث می شود خطوط نازک و دقیق تری بکشید.

خط چشم نوک متوسط

  • استفاده از آن برای کسانی که به تازگی با خط چشم آشنا شده اند مناسب است.
  • خط چشم با نوک متوسط تعادلی بین دقت و سرعت در طراحی و ترسیم خطوط چشم ایجاد می کند.

نوک پهن یا نرم

  • برای آرایش شبانه مناسب است.
  • این نوع خط چشم موجب می شود تا خطوط عریض تری بکشید و چشم های تان درشت تر به نظر برسد.

راهنمای خرید بهترین خط چشم

8. خط چشم باید پس از کشیدن سریع خشک شود

نکته مهمی که زمان آرایش چشم ها باید به آن توجه داشته باشید این است که خط چشمی که کشیده می شود زود خشک شود. چرا که اگر پس از کشیدن خط چشم خشک نشود، ممکن است آرایش تان زیبا به نظر نرسد. به همین دلیل زمان خرید حتما به این نکته دقت کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان