۱۶۳ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، از تشکیل تعداد ۱۶۳ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان خبر داد.

163 فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد

سعید نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: در سه‌ ماهه نخست سال‌جاری تعداد 163 فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان برای متخلفین تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی با اخذ حکم قضایی تعداد 85 فقره به مساحت 55 هکتار از عرصه‌های منابع‌طبیعی توسط نیروهای یگان حفاظت از دست متخلفین خلع و به اراضی ملی بازگردانده شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تصریح کرد: براساس قانون هرگونه تغییرکاربری، تخریب‌ و تصرف و ساخت وساز در اراضی که جز منابع‌طبیعی است ممنوع است، همچنین هرگونه قطع، آتش زدن، ریشه‌کن‌ کردن درختان جنگلی و گونه‌های گیاهی مرتعی ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود.

نجفی در پایان اضافه کرد: از اهم‌ اقدامات صورت گرفته این اداره‌کل جهت جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی می‌توان به گشت و مراقبت مستمر نیروهای حفاظتی در عرصه‌های منابع‌طبیعی، احداث 375 کیلومتر خط تنسیق بین اراضی ملی و زراعی، انجام اقدامات فرهنگی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، جهت جلب مشارکت مردمی در راستای کاهش عوامل تخریب و برقراری تلفن ارتباط مردمی 1504 بصورت شبانه‌روزی برای اخذ گزارشات مردمی آماده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر