واکنش مکرون به پیروزی راست‌افراطی در انتخابات پارلمانی فرانسه

پس از پیروزی «مارین لوپن» از حزب راست افراطی «اجتماع ملی» در انتخابات پارلمانی فرانسه، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور این کشور گفت در مرحله دوم انتخابات حتی یک رای هم نباید به راست‌افراطی‌ها تعلق پیدا کند.

واکنش مکرون به پیروزی راست‌افراطی در انتخابات پارلمانی فرانسه

به گزارش خبرآنلاین، رئیس‌جمهور فرانسه طی جلسه‌ای با اعضای دولت فرانسه گفت: «ما نباید اشتباه کنیم. راست‌افراطی در مسیر خود برای رسیدن به بالاترین مراتب است.»

هم‌چنین 2 تن از وزرای دولت فرانسه که در این نشست شرکت داشتند، در گفت‌وگو با رسانه فرانسوی بی‌اف‌ام‌تی‌وی فضای حاکم در سیاست فرانسه را «متشنج» توصیف کردند.

یکی دیگر از شرکت‌کننده‌ها به روزنامه فیگارو گفته است که «هیچ خط مشخصی برای دنبال کردن وجود ندارد.»

بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی وزارت کشور فرانسه از انتخابات پارلمانی فرانسه، حزب راست افراطی متعلق به «مارین لوپن» با کسب 34.2 درصد آرا صدرنشین شد و توانست حزب مکرون را شکست دهد.

«مارین لوپن» از حزب «اجتماع ملی»؛ حزبی که در انتخابات اول شد، از مردم خواسته برای تعیین تکلیف کرسی‌های باقیمانده در دور دوم انتخابات که برای هفت ژوئیه (17 تیر) برنامه‌ریزی شده، با قدرت شرکت کنند تا در نهایت «جردن باردلا» برای پست نخست‌وزیری انتخاب شود.

امانوئل مکرون در واکنش به پیروزی حزب رقیبش در انتخابات پارلمانی فرانسه گفت: «حتی یک رای هم نباید در مرحله دوم به سمت راست‌افراطی برود.» اما او دستورالعمل مشخصی را درباره اینکه نامزدهای بلوک او باید برای مرحله دوم چه اقداماتی انجام دهند، ارائه نداد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر