ماهان شبکه ایرانیان

جابجایی ۱۱۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن اینچه‌برون گلستان

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ (گلستان) از جابجایی ۱۱۰ هزار و ۶۸۴ تُن انواع کالا در قالب «واردات، صادرات و ترانزیت» از طریق راه‌آهن بین‌المللی اینچه‌برون طی سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: انتقال این کالا با هزار و ۸۰۵ واگن انجام شد.

جابجایی 110 هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن اینچه‌برون گلستان

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا محمدرضا حبیبی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از میزان کالای جابجا شده توسط خط ریلی اینچه برون 106 هزار و 618 تُن مربوط به کالاهای صادراتی با هزار و 692 واگن، هزار و 84 تُن کالای وارداتی با 19 واگن و 2 هزار و 982 تُن کالای ترانزیتی با 94 واگن بود.

وی اضافه کرد: همچنین در سه ماه نخست امسال 30 پارت ترانزیت عبوری شامل 270 واگن با حجم بار هفت هزار و 491 تُن از طریق این خط ریلی بین‌المللی جابه‌جا شد.

حبیبی، آرد، گندم، روغن آفتابگردان، لوازم یدکی، نشاسته، روغن موتور خودرو، گرانول، کاشی و سرامیک و گاز هیدروژن را از مهمترین کالاهای ترانزیت عبوری از طریق راه‌آهن اینچه برون برشمرد و ادامه داد: این کالاها از مقصد کشورهایی مانند «ترکیه، ترکمنستان، روسیه و امارات متحده عربی» بارگیری و از مرز اینچه‌برون عبور کردند.

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 (گلستان) همچنین از بارگیری و تخلیه 796 واگن با ظرفیت 44 هزار و 605 تُن کالا و بار داخلی در سه ماه نخست امسال نیز خبر داد و گفت: از این 372 واگن با ظرفیت 20 هزار و 811 تُن کالا بارگیری و 424 واگن با ظرفیت 23 هزار و 794 تُن کالا نیز تخلیه شده است.

حبیبی افزود: راه‌آهن گلستان، مسئولیت جابجایی بخشی از اضافه بار «گندم» تولیدی سال زراعی جاری (1403 -1402) این استان را به دیگر نقاط کشور برعهده دارد.

استان گلستان حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد و راه‌آهن بین المللی اینچه برون - ترکمنستان و قزاقستان در آذرماه 1393 باحضور روسای جمهور سه کشور به بهره‌برداری رسید.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان