۵ ماده غذایی ممنوعه برای مبتلایان به کم‌کاری تیروئید

اصلاح رژیم غذایی، معاینات منظم، ورزش، مدیریت استرس و مصرف دارو تحت نظر پزشک می‌تواند به طور مؤثر مشکلات تیروئید را برطرف کند.

5 ماده غذایی ممنوعه برای مبتلایان به کم‌کاری تیروئید

به گزارش خبرآنلاین، کم‌کاری تیروئید وضعیتی است که طی آن، غده تیروئید به اندازه کافی هورمون‌های تیروئید را تولید نمی‌کند و در نتیجه متابولیسم کندتر می‌شود. در دوران کم‌کاری تیروئید باید از مصرف موارد زیر اجتناب کرد:

سویا: سویا یا شیر سویا حاوی ترکیباتی هستند که می‌توانند در تولید هورمون تیروئید اختلال ایجاد کنند. افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید باید مصرف سویا و محصولات متشکل از آن را محدود کنند.

سبزیجات چلیپایی: سبزیجات چلیپایی، مانند کلم بروکلی، جوانه بروکسل و گل کلم، حاوی گواتروژن هستند و ممکن است در تولید هورمون تیروئید اختلال ایجاد کنند. افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید باید این سبزیجات را در حد تعادل مصرف کنند.

گلوتن: گلوتن پروتئینی است که به طور طبیعی در برخی غلات از جمله گندم، جو و چاودار یافت می‌شود. گلوتن به طور کل می‌تواند در تولید هورمون تیروئید اختلال ایجاد کند. بنابراین توصیه می‌شود افراد مبتلا به مشکلات تیروئیدی، چه کم‌کاری و چه پرکاری، مصرف گلوتن را به حداقل برسانند.

قند: مواد غذایی شیرین مانند کیک، شیرینی و آب نبات باعث افزایش قند خون و متعاقباً افت قند خون می‌شوند؛ که این موضوع می‌تواند علائم کم‌کاری تیروئید را تشدید کند. افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید باید مصرف غذاهای شیرین را محدود کنند.

غذاهای پرچرب: غذاهای پرچرب می‌توانند در تولید و جذب هورمون تیروئید اختلال ایجاد کنند. افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید باید مصرف غذاهای پرچرب مانند غذاهای سرخ‌شده، گوشت‌های فرآوری‌شده (سوسیس، کالباس و ...) و لبنیات پرچرب را محدود کنند.

منبع: socialboat

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان