درخشش دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایگاه بین المللی رتبه بندی تایمز

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این دانشگاه موفق به کسب رتبه ۳۵۰-۳۰۰ در Young University Rankings ۲۰۲۴، کسب رتبه ۵۰۰-۴۰۱ در بین Asia Rankings و کسب رتبه ۱۷ در بین دانشگاههای ایران در Impact Rankings ۲۰۲۴ شد

درخشش دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایگاه بین المللی رتبه بندی تایمز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر سید محمد عمرانی در تشریح این خبر اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش رتبه بندی دانشگاه‌های جوان(Young University Rankings 2024) در پایگاه بین المللی آموزش عالی تایمز، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در جایگاه 350-300 دانشگاه های جوان دنیا قرار گرفت.

وی افزود: همچنین دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در بین دانشگاههای آسیا در جایگاه 500-401 دانشگاههای آسیا و در اولین سال درخواست ورود به Impact Rankings 2024 در پایگاه تایمز توانست در جایگاه 1500-1000 دانشگاه های جهان و رتبه 17 در بین دانشگاه های ایران قرار گیرد.

دکتر عمرانی درخصوص رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز (Young University Rankings 2024) گفت: در این رتبه بندی عواملی مانند تدریس، تحقیق، استنادات، چشم انداز بین المللی و درآمد حاصل از صنعت در دانشگاه‌های دارای 50 سال سن یا کمتر ارزیابی می‌شوند.

وی هدف از این رتبه‌بندی‌ها را برجسته کردن دستاوردهای دانشگاه‌های جوان و ارائه دیدگاهی متفاوت درباره رتبه‌بندی سنتی دانشگاه‌ها که اغلب به نفع مؤسسات قدیمی‌تر با شهرت بیشتر است عنوان کرد و افزود: رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان فرصتی را برای مؤسسات جدیدتر فراهم می‌کند تا پیشرفت و نوآوری خود را به نمایش بگذارند و نشان دهند که با وجود سن نسبتاً جوان، تأثیر قابل توجهی در آموزش عالی دارند.

در ادامه دکتر عمرانی به شاخص های ورود به رتبه بندی دانشگاه های جوان آموزش عالی تایمز اشاره نمود: تاسیس دانشگاه در سال 1972 یا پس از آن، دانشگاه جامع و دارای چند دانشکده که طیف وسیعی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه دهد، دانشگاه باید حداقل 500 مقاله در اسکوپوس بین سال های 2017 تا 2021 داشته باشد و حداقل 1000 مقاله در مدت مشابه منتشر کرده باشد.

وی درخصوص رتبه بندی دانشگاه در بین دانشگاه های آسیا نیز گفت: در این رتبه بندی بر اساس آیتم هایی همچون تعداد دانشجویان بین المللی، نسبت جنسیتی دانشجویان، آموزش، پژوهش، صنعت و ...، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در جایگاه 500-401 دانشگاه های آسیا قرار گرفت.

دکتر عمرانی با اشاره به رتبه‌بندی تاثیر آموزش عالی تایمز (Impact Rankings) نیز افزود: این رتبه بندی ارزیابی سالانه دانشگاه‌های سراسر جهان است که تأثیر تحقیقات و آموزش آنها را بر جامعه و محیط زیست می‌سنجد. این رتبه‌بندی با سیستم‌های رتبه‌بندی سنتی که عمدتاً بر شهرت دانشگاهی و برتری پژوهشی تمرکز دارند، متفاوت است، زیرا تأثیر اجتماعی و اقتصادی کار مؤسسات را نیز در نظر می‌گیرد.

وی یادآور شد: این رتبه بندی شامل شاخص هایی مانند اهداف توسعه پایدار، آموزش با کیفیت، مدیریت انرژی، حفاظت از محیط زیست، صنعت، نوآوری و زیرساخت، رشد اقتصادی و ... است که هدف از این رتبه‌بندی تأثیر ارائه دیدگاهی جامع‌تر و فراگیرتر از بخش آموزش عالی و نقش آن در رسیدگی به چالش‌های مهم جهان است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان ضمن اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای ارتقای رتبه دانشگاه در نظام های رتبه بندی بین المللی از همکاران محترم گروه کتب و نشریات این معاونت که وظیفه جمع آوری، ترجمه و بارگذاری اطلاعات و مستندات در بازه زمانی مربوطه در سال 2023 میلادی را بر عهده داشتند، تقدیر و تشکر نمود و کسب این موفقیت را به جامعه دانشگاهی تبریک گفت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان