طرز تهیه کوکی نیویورکی خوش پخت با دستور اصلی

اگر می خواهید بیسکوییتی خانگی و خوشمزه ای در منزل تهیه کنید یکی از بهترین گزینه های موجود انواع کوکی ها می باشد. یکی از ساده ترین نوع کوکی، کوکی نیویورکی بوده که روش تهیه این کوکی خوشمزه را در ادامه مطلب مشاهده می کنید.

طرز تهیه کوکی نیویورکی خوش پخت با دستور اصلی

کوکی ها یکی از بیسکوییت هایی می باشد که در اکثر کشور ها طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده اند. با دستور های تهیه مختلف می توان انواع کوکی ها را به سادگی در منزل تهیه کرد. از انواع شیرینی و بیسکوییت هایی مانند کوکی برای پذیرایی از مهمان و یا برگذاری جشن ها استفاده می شود. طرز تهیه کوکی نیویورکی با دستور تهیه اصلی در این مطلب قرار گرفته است.

همانطور که گفته ایم کوکی ها انواع مختلف و بسیاری دارند و با دستور تهیه ای ساده در منزل شما می توانید کوکی های خانگی و بدون ضرر را تهیه کنید. کوکی شکلاتی و یا نیویورکی دو نوع محبوب کوکی می باشد که در اکثر فروشگاه ها می توان این کوکی را پیدا نمایید. از انواع کوکی های خوشمزه و متنوع می توان به کوکی دبل چاکلت، کوکی خیس و کوکی رژیمی اشاره کرد.

کوکی نیویورکی خوشمزه

مواد لازم

  • کره 115 گرم
  • شکر سفید 40 گرم
  • شکر قهوه ای 160 گرم
  • شکلات چیپسی نسوز 250 گرم
  • شکلات تخته ای 250 گرم
  • آرد 1 قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
  • عصاره وانیل 2 قاشق چای خوری
  • نمک 1/2 قاشق چای خوری
  • جوش شیرین 1 قاشق چای خوری
  • تخم مرغ بزرگ 1 عدد

کوکی نیویورکی با روش اصلی

طرز تهیه کوکی نیویورکی به روش اصلی

ابتدا برای تهیه این کوکی خوشمزه باید فر را بر روی دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید و روشن کنید تا در حین تهیه کوکی فر گرم شود. حالا باید در کاسه ای مناسب شکر قهوه ای و شکر سفید را به همراه کره به دمای محیط رسیده بریزید و با دور تند هم زن هم بزنید.

در ادامه زمانی که مواد شما کرمی رنگ شد همزن را خاموش کنید و عصاره وانیل را به همراه تخم مرغ به کاسه اضافه کنید و دوباره به مدت 5 دقیقه با همزن برقی به خوبی هم بزنید. حالا جوش شیرین را اضافه و مجدد هم بزنید تا مواد یک دست شوند.

طرز تهیه کوکی نیویورکی خوشمزه

حالا باید بکینگ پودر و آرد الک شده را در طی 2 مرحله به کاسه اضافه کنید. از این به بعد مواد را باید با استفاده از یک لیسک هم بزنید. سپس خمیر را به دست ورز دهید تا زمانی که خمیری چسبناک به دست آورید. زمانی که خمیری چسبناک به دست آوردید ریختن آرد را متوقف کنید.

در این مرحله باید شکلات تخته ای خرد شده را به همراه شکلات چیپسی نسوز به کاسه اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا شکلات ها و خمیر با هم مخلوط شوند. سینی فر مورد نظر خود را با کاغذ روغنی بپوشانید و برای راحت تر جدا شدن کمی روغن بر روی کاغذ بزنید.

کوکی نیویورکی خوش طعم

در مرحله آخر گلوله هایی گرد 50 گرمی از مواد را بردارید و در سینی فر با فاصله بچینید. سینی را در قسمت وسط فر قرار دهید و مدت زمانی حدود 15 دقیقه صبر کنید تا کوکی ها بپزند. پس از گذشت 15 دقیقه سینی فر را خارج کنید و صبر کنید تا کوکی ها خنک شوند. زمانی که کوکی ها خنک شدند از کاغذ جدا کنید و در ظرف مورد نظر برای سرو بچینید. این کوکی را می توان به همراه انواع نوشیدنی های دلخواه مانند چای و آبمیوه سرو کرد. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان