سید حسن نصرالله: آینده ملت‌ها و حکومت‌ها به تحولات جمهوری اسلامی ایران وابسته است

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در چهلمین روز شهادت شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش به ملت ایران مجددا تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله: آینده ملت‌ها و حکومت‌ها به تحولات جمهوری اسلامی ایران وابسته است

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی که در مراسم چهلمین روز شهادت شهدای خدمت پخش شد، گفت: از طریق صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران با شما صحبت میکنم. ما همانطور که در ایام حادثه اشاره کردیم از همان لحظه اول در کنار شما بودیم و در غم شما شریک شدیم. از طرف خودم و به نیابت از مقاومت و ملت لبنان و همچنین همه جنبش‌های محور مقاومت همبستگی همدردی و تسلیت خود را به محضر آقایمان رهبر معظم انقلاب دام ضله الشریف و حوزه‌های عملیه و مسئولین محترم جمهوری اسلامی و یکایک ملت عزیز ایران و خانواده‌های گرامی و شریف عرض می‌کنم.

دبیرکل حزب‌الله گفت: ما بر اهمیت تبدیل تهدید به فرصت تاکید می‌کنیم. ما با رویداد بزرگی روبرو شدیم و رهبرانی را از دست دادیم، اما تهدیدها به فرصت تبدیل شدند و این باعث نهضت و زندگی جدید شد.

وی با اشاره به ترور 2 فرمانده بزرگ شهید سلیمانی و ابو مهندس آن را خیزش و قیام و زندگی دوباره برای انقلاب اسلامی ایران و مقاومت و همه جنبش‌های منطقه دانست و آنها را به برکت مدیریت حکیمانه رهبر ایران دانست.

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: الحمدالله ملت ایران با حضور مستقیم و نحوه برخورد با این حادثه و آرامش و ثبات در ایران به الگویی برای همه دنیا تبدیل شد. دشمنانی که در کمین نشسته و منتظر بودند، دیدند که ایران با تمام شرایط سختی که مواجه بود آرام، باثبات و متحد است. تشییع میلیونی برای شهید رئیسی، امیر عبداللهیان و دیگر شهدا را جهان شاهد بود. این حضور عظیم و گسترده حامل پیامی قوی برای دوستان و دشمنان بود. در جهان هر حادثه مشابهی ممکن است به ناآرامی‌ها نگرانی‌ها پیامدهای خطرناک در بخش‌های سیاسی اقتصادی و مالی و معنوی منجر شود اما الحمدلله به برکت رهبری مسئولانه و ملت ایران جمهوری اسلامی ایران مجددا از این حادثه سربلند بیرون آمد و الگویی پیشرفته از این نظام ارائه داد که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است و اینکه چگونه بر سختی‌ها فائق می‌آید و پیروز می‌شود و به فعالیت و راه خود ادامه می‌دهد، طبیعتا حالا همه منتظر رفتار و عملکرد ملت ایران هستند که بازتاب حضور بزرگ آنها در مراسم تشییع شهید رئیسی و همراهان است. حضوری که در انتخابات رئیس جمهوری نمود پیدا خواهد کرد.

سید حسن نصرالله گفت: ما از خداوند مسئلت داریم که ایران ملت عزیز فداکار و کربلایی مجاهد مبارز و دوستدار و پشتیبان همه مستضعفان و ستمدیدگان جهان را در مسیر انتخاب صحیح موفق کند و رئیس جمهور مناسب را به قدرت برساند تا به همین راه و شیوه ادامه دهد و این امیدها را محقق کند. امروز جمهوری اسلامی و این نظام فقط مسیر ایران را معین نمی‌کند بلکه با تمام صداقت، صراحت و شفافیت مسیر و سرنوشت ملت‌ها و حکومت‌ها و آینده منطقه و تحولات و رویدادهای آینده جمهوری اسلامی ایران وابسته است.

وی افزود: تصور کنید اگر مثلا مصر وارد کمپ دیوید می‌شد و از نزاع برای مساله فلسطین خارج می‌شد، انقلاب اسلامی در سال 1979 به رهبری امام خمینی رضوان الله علیه پیروز نمی‌شد، تصور کنید اسرائیل سال 1982 به لبنان تجاوز می‌کرد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و سپس رهبر ایران دام ضله الشریف وجود نداشت، تمام رویدادهایی که در منطقه افتاد را تصور کنید، طوفان الاقصی را تصور کنید که سرنوشت فلسطین و منطقه را تعیین خواهد کرد، اگر این حادثه اتفاق می‌افتاد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی ایران نبود و ایران دیگری بود؛ نیاز به استدلال بیشتری وجود ندارد و فقط به این سخنان اکتفا می‌کنم.

ایشان سپس با همدردی و تسلیت دوباره در غم این شهدای بزرگ و گرامی به ملت ایران گفت: مسیر راه و حضور و تحمل شما به کل منطقه و همه ملت‌های منطقه مربوط است، لذا جمهوری اسلامی فقط مسیر و آینده ملت ایران نیست، بلکه آینده و مسیر همه ملت‌های منطقه و دژ مستحکم در مقابل ظالمان و غارتگران و استعمارگران و سلطه‌جویانی است که سرزمین منطقه ما را از ظلم و ستم و فساد و تجاوز پر کرده است. ما بعد از خداوند متعال به این کشور اسلامی و رهبری و ملت و مسئولان و مراجع و حوزه‌های علمیه امیدواری یزرگی داریم و از خداوند متعال تمنا داریم که همه آنها را حفظ کند.

وی در پایان یک بار دیگر به خانواده‌های شهدا صمیمانه تسلیت گفته و با آنها ابراز ههدردی کرده و تاکید داشت: آنها به خوبی می‌دانند که این شهدا برای ما برادر و دوست و نزدیک بودند و ما هم برای آنها همان بودیم. از خداوند مسئلت داریم آنها را با رسول خدا و اهل بیت مطهرشان محشور و درجات عالی در کنار پیامبران و اوصیا و شهدا و صدیقین نصیبشان کند.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان