طرز تهیه آبغوره خانگی ترش و خوش طعم

آبغوره علاوه بر خوش طعم کردن انواع غذاها مانند آش و سوپ دارای مقدار زیادی ویتامین ث می باشد که این ویتامین برای بدن مفید است. در تهیه آبغوره فقط نیاز به نمک و غوره دارید و برای مدتی می توان آبغوره را نگهداری کرد.

طرز تهیه آبغوره خانگی ترش و خوش طعم

آبغوره یکی از بهترین چاشنی ها برای طعم دار کردن انواع غذا مانند قورمه سبزی است. این چاشنی را به راحتی می توان در خانه تهیه و برای مدتی نگه داری کرد تا در صورت نیاز برای غذاهای مختلف از این استفاده کرد. علاوه بر اینکه از آبغوره می توان در قورمه سبزی استفاده کرد می توان برای اناع آش و سوپ هم مورد استفاده قرار داد. طرز تهیه آبغوره در این مطلب قرار دارد.

از عنوان چاشنی می توان به ترشی آووکادو، ترشی نارنج و رب نارنج و به ترشی فلفل دلمه ای شکم پر اشاره کرد. تمامی این چاشنی های متفاوت و خوشمزه را می توان در کنار انواع غذاهای دلخواه مانند پلو و غذاهای نانی سرو کرد. برای تهیه این سه ترشی بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید. برای داشتن آبغوره ای ترش و خوش طعم شما می توانید از انواع غوره استفاده کنید اما باید دقت داشته باشید که غوره ای که از آن استفاده می کنید نارس و ترش باشد.

آبغوره خانگی ترش

مواد لازم

  • غوره عسکری به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم

آبغوره خانگی چاشنی خوش طعم

طرز تهیه آبغوره خانگی ترش

ابتدا برای تهیه آبغوره باید غوره ها را به خوبی بشویید و دم غوره را جدا کنید. دوباره در کاسه ای غوره ها را بریزید و به خوب بشویید و از آبکش رد کنید. حالا منتظر بمانید تا غوره ها خشک شوند و سپس به سراغ بقیه مرحله تهیه آبغوره بروید.

در ادامه اگر دیدید غوره ها خیس بودند یک دستمال کاغذی حوله ای بر روی غوره پهن کنید تا به خوبی خشک شود. حالا غوره ها را در مخلوط کن بریزید و به خوبی هم بزنید تا کاملا یک دست شوند. حالا می توانید آبغوره را از صافی رد کنید تا یک دست شود.

در ادامه آبغوره را درون ظرفی شیشه ای بریزید و 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا پوسته های باقی مانده ته نشین شود. حالا با استفاده از قیف آبغوره را درون شیشه مورد نظر خود برای نگهداری بریزید و درب شیشه را خیلی محکم ببندید تا باعث کپک نشود.

طرز تهیه آبغوره خانگی

 

یکی از روش های ساده برای اینکه آبغوره کپک نزند ترکیب آرد و آب و تهیه خمیر می باشد. با استفاده از آرد و آب خمیری تهیه کنید و به صورت در بر روی درب شیشه آبغوره را به خوبی بپوشانید. این کار از کپک زدن جلوگیری می کند و شما می توانید به مدت طولانی از آبغوره استفاده کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان