ماهان شبکه ایرانیان

پنج شهربازی روباز تهران که تابستان امسال باید تجربه کنید

شهربازی‌ها مکان‌های تفریحی، عمومی و همه‌پسند در شهرها هستند. لذت بالارفتن آدرنالین و تجربه هیجان لحظه‌ای ناشی از قرارگیری در معرض سرعت، ارتفاع یا وارونگی دلیل طراحی وسایل شهربازی و رونق شهربازی‌ها محسوب می‌شوند.

پنج شهربازی روباز تهران که تابستان امسال باید تجربه کنید

شهربازی‌ها مکان‌های تفریحی، عمومی و همه‌پسند در شهرها هستند. لذت بالارفتن آدرنالین و تجربه هیجان لحظه‌ای ناشی از قرارگیری در معرض سرعت، ارتفاع یا وارونگی دلیل طراحی وسایل شهربازی و رونق شهربازی‌ها محسوب می‌شوند.

امروزه شهربازی‌ها به دو صورت روباز و سرپوشیده وجود دارند. در شب‌های خنک تابستان شهربازی‌های روباز رونق بیشتری می‌گیرند. شهربازی‌های روباز تهران با وسایل مدرن و استاندارد، گزینه‌هایی عالی برای تفریحی پرهیجان و سرگرم‌کننده برای همه اعضای خانواده هستند. 

شهربازی پارک ارم

پارک ارم یکی از قدیمی‌ترین (تاسیس سال 1350 هجری شمسی) و بزرگ‌ترین (بیش از 70 هکتار) پارک‌ها و شهربازی‌ های تهران و ایران است که در کیلومتر چهار آزادراه تهران - کرج یا بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری (بعد از پل شهید باکری)، شرق مجموعه ورزشی آزادی و حاشیه رودخانه کن قرار دارد. کنارگذر ویژه پارک ارم در ابتدای بزرگراه شهید باکری (برای دسترسی خودرویی) و ایستگاه متروی ارم سبز، ساده‌ترین راه‌ها برای دسترسی به این شهربازی هستند.

پارک ارم علاوه بر فضای سبز و جنگلی وسیع و زیبا برای پیک‌نیک و امکانات رفاهی مطلوبی همچون چندین پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه، بوفه و رستوران، امکانات تفریحی متعددی همچون سه شهربازی روباز (لونا پارک یک، دو و سه)، شهربازی سرپوشیده (قلعه جادویی)، دریاچه مصنوعی (با امکان قایق‌رانی و ماهیگیری)، باغ وحش (با بیش از 110 گونه جانوری) و تله سیژ دارد. تله سیژ پارک ارم در مسیری رفت و برگشتی و با گذر از بالای دریاچه، دو شهربازی لونا پارک یک و دو را به هم وصل می‌کند. 

در سه شهربازی روباز و استاندارد مجموعه ارم بیش از 80 دستگاه تفریحی برای تمام سنین تعبیه شده است. این شهربازی‌ها همه‌روزه از ساعت17:30 تا 23 پذیرای گردشگران هستند.

فریزبی، ستاره گردان، پاراتاور، آستروجت، تاپ اسپین، سقوط آزاد 85 متری، غول تاب، اسکیت یو، ترن هوایی، چرخ‌وفلک 65 متری، سورتمه، ترن هوایی، زیپ لاین، بوستر، کاترپیلار، ماشین برقی و سینما چهار بعدی بخشی از دستگاه‌های مناسب بزرگسالان و اسب گردان، تشک بادی، مینی جت، ماشین فضایی، استخر توپ، قطار شادی، کشتی کودک و سرسره آبشاری تعدادی از بازی‌های مناسب کودکان در شهربازی‌های پارک ارم هستند.

شهربازی استارلند برج میلاد

برج میلاد نماد پایتخت و یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های فرهنگی و تفریحی تهران است که در قلب شهر (محله کوی نصر) قرار دارد. مجموعه شهربازی، بولینگ و بیلیارد استارلند بخشی تفریحی، پرطرفدار و تازه تاسیس (شهریور سال 1400) در ضلع غربی محوطه برج میلاد است.

ایستگاه متروی برج میلاد برای دسترسی با وسایل حمل و نقل عمومی و خروجی برج میلاد در بزرگراه شیخ فضل الله نوری برای دسترسی خودرویی به استارلند پیشنهاد می‌شوند. شهربازی استارلند برج میلاد همه‌روزه از ساعت 16 تا 24 آماده میزبانی از گردشگران است.

پنج شهربازی روباز تهران که تابستان امسال باید تجربه کنید

از نقاط قوت شهربازی استارلند در نظر گردشگران می‌توان به دسترسی راحت، وسایل تفریحی مناسب برای کودکان و بزرگسالان، دستگاه‌های استاندارد، مدرن و متنوع و قیمت‌های مناسب اشاره کرد. ماشین برقی، سافت پلی، فریزبی، یوفو، چرخ‌وفلک، کشتی کودک، تاب اسکای، کشتی هیجان، ترن هوایی و آبشار توپ بخشی از تجهیزات تفریحی این شهربازی هستند. بوفه، کافه، رستوران، سرویس بهداشتی و پارکینگ امکانات رفاهی و خدماتی شهربازی روباز استارلند محسوب می‌شوند. 

شهربازی دریاچه چیتگر

مجموعه چیتگر یا شهدای خلیج فارس در منطقه 22 و محدوده غرب تهران قرار دارد. دریاچه مصنوعی و زیبای 130 هکتاری و امکانات تفریحی عالی این مجموعه، فرصتی متفاوت و جذاب برای سرگرمی و ورزش پایتخت‌نشینان و گردشگران فراهم آورده است. دسترسی به پارکینگ دریاچه چیتگر از طریق خروجی بزرگراه شهید خرازی و بلوار دریاچه امکان‌پذیر است. ایستگاه چیتگر نزدیک‌ترین ایستگاه متروی تهران به دریاچه و شهربازی محسوب می‌شود. 

قایق‌سواری در دریاچه، تاب، رالی، قطار، آکروجت، کارتینگ، اسکیت هوایی، پرش در آسمان، ماشین دریفتینگ، سینمای تفنگدار، سافاری وحشت، چرخ‌وفلک، ماشین برقی، برج هیجان و رول گلایدر (نوعی زیپ‌لاین) بخشی از دستگاه‌های استاندارد شهربازی روباز دریاچه چیتگر تهران هستند. پرش آزاد روی تشک بادی و اسکای فلایر نیز از تجهیزات تفریحی پرهیجان مجموعه بام لند چیتگر محسوب می‌شوند. 

شهربازی سرزمین افسانه ها

بوستان بسیج در منطقه 14 شهرداری، محله فرح آباد تهران و حاشیه غربی بزرگراه بسیج (حدفاصل تقاطع بزرگراه محلاتی و خیابان گلستان) قرار دارد. این بوستان یکی از فضاهای سبز شهری محبوب در محدوده جنوب شرق تهران محسوب می‌شود. پارکینگ بوستان بسیج در تقاطع بلوار ابوذر و بزرگراه محلاتی (ضلع شمال شرقی بلوار ابوذر) واقع شده است. ایستگاه متروی بسیج در فاصله بسیار کمی از این بوستان قرار دارد.

پنج شهربازی روباز تهران که تابستان امسال باید تجربه کنید

شهربازی بسیج یا سرزمین افسانه ها از شهربازی های تهران است. این شهربازی در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 18 تا 24 و در روزهای پنجشنبه و جمعه در ساعات 17 تا یک بامداد فعالیت دارد. استفاده از امکانات تفریحی این پارک در روزهای شنبه تا سه‌شنبه شامل 30 درصد تخفیف است. پارکینگ، سرویس بهداشتی، بوفه و فودکورت از امکانات رفاهی سرزمین افسانه های پارک بسیج هستند. 

از وسایل تفریحی سرزمین افسانه های پارک بسیج می‌توان از فریزبی، ماشین برقی، چرخ‌وفلک، اسکیت یو، سینما 9 بعدی، تاب هوایی، استخر توپ، یوفو، رودخانه وحشی، ترن خانوادگی، قالیچه پرنده، میمون فضایی، ماشین لیزری و سورتمه نام برد.

شهربازی نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه یکی از بهترین پارک‌های تهران در میان دره فرحزاد در غرب پایتخت و منطقه دو شهرداری است. رودخانه پونک از میان این بوستان دره‌ای می‌گذرد. بوستان نهج البلاغه چهار فاز دارد که فاز یک و دو آن به بهره‌برداری رسیده‌اند. شهربازی نهج البلاغه و پل معلق آسمان از بخش‌های تفریحی و جذاب فاز دو بوستان هستند. پارکینگ غربی بوستان نهج‌البلاغه در انتهای بلوار عربشاهی قرار دارد. ایستگاه‌های یادگار امام و اشرفی اصفهانی نزدیک‌ترین ایستگاه‌های متروی تهران به بوستان نهج البلاغه هستند. 

پل معلق آسمان با 65 متر ارتفاع، 285 متر طول و دو متر عرض از فراز دره و رودخانه پونک می‌گذرد و بوستان نهج البلاغه را به پارک پردیسان وصل می‌کند.

شهربازی روباز نهج البلاغه همه‌روزه از ساعت 16 تا 24 میزبان مراجعان است. سافاری وحشت، راپل هوایی، پیست پرش در آسمان، قایق پرش در آب، کشتی صبا، تاب دلقک، ترامپولین، استخر توپ، هاکی، فوتبال‌دستی، دربی، هند اسپید و ماشین تکان‌دهنده از دستگاه‌های استاندارد این شهربازی تهران هستند. امکانات رفاهی شهربازی نهج البلاغه شامل رستوران، کافه، بوفه، سرویس بهداشتی و پارکینگ می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان