احداث معدن ذغال‌سنگ با ظرفیت ۴ میلیون تن در شرق گلستان

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرف یک سال و نیم آینده معدن ازداران با ذخیره حداقل چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن ذغال سنگ در حومه شرق گلستان، محدوده مینودشت احداث می‌شود.

احداث معدن ذغال‌سنگ با ظرفیت 4 میلیون تن در شرق گلستان

به گزارش خبرآنلاین به نقل از فارس سید نجیب حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران در مینودشت اظهارکرد: معدن ذغال سنگ تخت با اشتغال حدود 400 نفر در شهرستان مینودشت فعال است و با توجه به اینکه، خط تولید این معدن به انتها رسیده بود، مجوز چند تونل دیگر برای تولید ذغال سنگ گرفته شد تا کارگران این معدن بیکار نشوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مجوز تونل هفت گرفته شد و با راه‌اندازی خط تولید چند تونل دیگر علاوه بر تثبیت اشتغال 400 نفر ، اشتغالزایی دیگر نیز افزوده می‌شود.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مطالعات احداث معدن لزداران در سال‌های گذشته انجام شده و تا حدود دو سال آینده این معدن با ذخیره حدود چهار میلیون و 500 هزار تن ذغال سنگ راه‌اتدازی و فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: جاده ارتباطی معدن تخت مینودشت که بسیار ناهموار است تا یکماه آینده اصلاح و زیرسازی می‌شود.

حسینی با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید و آغاز فعالیت مجلس دوازدهم گفت: یکی از آرزوهای بنده این است که دولت فراگیر شده و افراد توانمند بدون در نظر گرفتن جناح و جریان سیاسی برای اقتدار داخلی و خارجی ایران اسلامی پای کار آمده و برای مردم کار کنند.

وی بیان کرد: مردم از جریان‌های سیاسی تند راست و چپ خسته شدند و مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری، لبیک به یک جریان سیاسی خاص نبود، بلکه لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بود.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه مهم، تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه مینودشت، گالیکش به جنگل گلستان ابراز کرد: بخشی از جاده بین‌المللی بهشهر به خراسان شمالی و رضوی، در محدوده حوزه انتخابیه بنده واقع شده است.

وی افزود: تعریض و ایمن‌سازی این پروژه مهم از سال 90 در دستور کار قرار گرفته است و متاسفانه تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

حسینی خاطرنشان کرد: متاسفانه در پایان سال 1402، مبلغ 160 میلیارد تومان اعتبار به بزرگراه بهشهر به جنگل گلستان از محل اعتبارات ملی تخصیص پیدا کرد که به دلیل عدم توانایی جذب مدیران استان گلستان، این اعتبار در خراسان شمالی جذب شد.

وی یادآورشد: حدود 100 میلیارد تومان پیمانکاران این پروژه از دولت طلبکار هستند و به صورت دیون کار در حال انجام است.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: پروژه این بزرگراه در محدوده مینودشت به گالیکش باید ظرف مدت دو سال به بهره‌برداری می‌رسید که متاسفانه پیمانکار انتخاب شده توان انجام کارهای بزرگ را ندارد و در حال تغییر این پیمانکار هستیم.

وی در خصوص اجرا و طراحی پروژه سه راهی کلاله ادامه داد: ایراد و مشکل این پروژه در اجرا، به ضعف نماینده وقت مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی مرتبط نیست، بلکه تیم فنی و کارشناسان وزارت راه مقصر هستند که به صورت کارشناسی این پروژه را طراحی و اجرا نکردند.

حسینی بیان کرد: اجرای این پروژه باعث شده تا علم، دانش کارشناسان معماری و عمران کشور به سخره گرفته شود و به زودی جلسه‌ای با مجری این پروژه برای رفع مشکلات آن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی مردم شرق گلستان از میانگین استان هم پایین‌تر است، گفت: بجز مراوه‌تپه در شهرستان‌های شرق گلستان،مینودشت،گالیکش و کلاله جاده سلامت وجود ندارد و پارک شهرستان مینودشت هم به علت تعمیرات و ایجاد تغییردر فضای آن تعطیل است.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با استفاده از ظرفیت کارخانه سیمان پیوند گلستان،استخر ورزشی در شهرستان گالیکش احداث کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر