واکنش به حمله به قلب تل آویو؛ از وحشت تا اذعان به ناکارآمدی رصدی

حمله موفق پهپادی نیروهای مسلح یمن به قلب تل آویو به شدت صهیونیستها را وحشت زده کرده است و همه از خود می پرسند که سامانه های رصد و رهگیری چرا عمل نکردند؟

واکنش به حمله به قلب تل آویو؛ از وحشت تا اذعان به ناکارآمدی رصدی

به گزارش خبرآنلاین، رسانه های رژیم صهیونیستی به حمله پهپادی به تل آویو و کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن هشت نفر دیگر واکنش نشان دادند.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: سیستم های رصد زمینی، دریایی و هوایی از رصد پهپاد از لحظه ورود به حریم هوایی تا رسیدن به تل آویو آنرا رصد نکردند و این اشتباه عملیاتی بزرگی است.

یدیعوت آحارونوت به نقل از یک شاهد عینی گزارش داد: تو در تل آویو هستی و فکر می کنی که همه چیز رو به راه است اما به یکباره یک شیء را مشاهده می کنی به سرعت به سمت تو می آید و منفجر می شود.

به گزارش مهر به نقل از المسیره، این شاهد عینی گفت: این موضوع ترسناکی است و عادی نیست. تو باید با اوضاع کنار بیایی. علت شنیده نشدن صدای آژیر را نمی فهمم.

این درحالی است که منابع رسانه ای از آسیب دیدن دفاتر وابسته به کنسولگری آمریکا بر اثر انفجار پهپاد در خیابان بن یهودا در تل آویو خبر دادند.

نیویورک تایمز به نقل از شاهدان عینی نوشت که انفجار به اندازه ای قوی بود که از مسافت چند مایلی قابل شنیدن بود.

آکسیوس آمریکا گزارش داد: حمله به تل آویو در بامداد امروز یکی از خطرناکترین حملات از هفتم اکتبر محسوب می شود.

مجله نیوزویک نیز حمله از یمن به تل آویو را یکی از خطرناکترین حملات تخریبی علیه رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر دانست.

یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: کابینه نتانیاهو توان تامین امنیت اسرائیلی ها را در هیچ نقطه ای ندارد.

وی افزود: انفجار پهپاد گواهی دیگر بر این است که کابینه توان حمایت از اسرائیلی ها را ندارد. بازدارندگی هم در تل آویو و هم در شمال از بین رفته است.

این درحالی است که پلیس رژیم صهیونیستی مانع از تصویربرداری از محل انفجار پهپاد در تل آویو شد.

ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش گشتی های هوایی برای تقویت حمایت این رژیم خبر داد.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که هر 15 دقیقه 6 جنگنده در برابر حملات پهپادی بر آسمان اراضی اشغالی به پرواز در می آیند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: طبق تحقیقات اولیه به عمل آمده، پهپاد رصد شده اما سرنگون نشده یا به عنوان تهدید تلقی نشده است و این به سبب اشتباه انسانی رخ داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: این پهپاد به ساختمانی اصابت کرد و در هوا منفجر نشده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: آنچه رخ داد شکستی برای ارتش و سامانه های دفاع هوایی و نیروی هوایی و جبهه داخلی است و سئوالاتی مشابه هفتم اکتبر وجود دارد که اینها کجا بودند؟

نوعم تحلیلگر صهیونیست گفت: خطرناکتر از اوضاع این است که با گذشت هفت ساعت و نیم از حمله پهپادی به تل آویو ارتش هنوز نمی داند چه رخ داده است یا نمی خواهد بگوید.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر