تاملاتی بر سخنان ظریف در رسانه ملی

تعیین ترکیب کارگروه ها توسط یک جناح اعتماد زا نخواهد بود ،چرا که "از کوزه همان تراود که در اوست".

تاملاتی بر سخنان ظریف در رسانه ملی

آقای ظریف سلام؛ در ارتباط با گفنگوی شما در رسانه ملی چند نکته قابل دقت است:

اول اینکه اصل مشاوره انقدر مهم است که توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) بدان دلالت شده و دوم اینکه در زمان های گوناگون با توجه به نوع کار فقط شکل برنامه بیانگر مشاوره ترسیم می شده.سوم ،الگویی که شما فرمودید برای اولین بار نیست که در جمهوری اسلامی جاری می شود ،این شیوه الگوی بسیار خوبی است ،اما به شرطها و شروط ها می تواند مقبول واقع شود.

چهارم اینکه مناسب و ضروری بود که تشریح این نظام مشاوره جهت تعیین وزرا توسط جناب آقای پزشکیان صورت می گرفت،حضور شما بعنوان نماینده جناح اصلاح طلب می تواند شبهه برانگیز باشد،این حرکات به نوعی بازی با افکار عمومی تلقی می شود .مخصوصا اینکه برخی از اصلاح طلب ها بر این باور هستند که پزشکیان با حکمرانی آشنایی ندارد و باید او را اداره کرد.

پنجم :تعیین ترکیب کارگروه ها توسط یک جناح اعتماد زا نخواهد بود ،چرا که "از کوزه همان تراود که در اوست". فهم سیاسی و بصیرت اعضاء کارگروه ها با طبقه بندی صنفی که فرمودید الزاما سازگاری ندارد .

ششم اینکه فرمودید کابینه ائتلافی نیست،کابینه وحدت ملی است که نتاقض صدر العینه آشکار است ،البته دیپلمات ها از این گفتارها در گفتگو با بیگانگان همیشه استفاده نموده اند ولی مردم ما با ترجمان این نوع گفتمان آگاه نیستند.

هفتم اینکه حضور متجاوز از 55 میلیون رای در انتخابات با تدابیرو هدایت مقام معظم رهبری صورت گرفته ،برخی از افرادی که نام بردید با تصور اینکه در بسیج مردم در پای صندوق رای موثر بودند که این از موضوعات مصادره مطلوب است.

هشتم اینکه در بیان خط قرمز احتمالا به علت خستگی تاکید بر جایگاه و رهنمودهای مقام معظم رهبری را فراموش کردید که گفتمان جناب پزشکیان که بارها تکرار فرمودند همان گفتمان رهبری است ،میزان و معیار ارزشیابی انتخاب وزرا بر اساس بیانیه 18 ماده ای جناب پزشکیان که اعلام فرمودند صورت می گیرد و چیزی اضافه بر آن یا کم کردن از آن مواردی که گفته شده دیگر نمی تواند جایز باشد.

ما دعا می کنیم که خداوند ریاست محترم جمهورمان را توفیقات روز افزون دهد و این کار سنگینی که قبول کرده و بر دوش ایشان گذاشته شده را انشالله بتواند به سلامت به هدف غایی برساند . انشاالله.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی

23212

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر