ماهان شبکه ایرانیان

وقتی زندانیان اوین خون خود را برای مجروحان جنگ هدیه کردند

همزمان با شروع جنگ تحمیلی علیه ایران در ۲۹ شهریور ۱۳۵۹، فضای همدلی بین مردم که نشات گرفته از پیروزی انقلاب اسلامی بود، تشدید شد.

وقتی زندانیان اوین خون خود را برای مجروحان جنگ هدیه کردند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اطلاعات در تاریخ نهم مهر 1359، خبری منتشر کرد مبنی بر اهدای خون توسط زندانیان اوین برای کمک به مجروحان جنگ تحمیلی.

بنابر روایت پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد اسلامی، در این خبر آمده است: زندانیان زندان اوین ضمن پشتیبانی از برادران سرباز و پاسدار خود که در جبهه‌های غرب کشور در جنگ هستند، آمادگی خود را برای هر نوع کمکی اعلام داشتند. این عده همچنین اعلام کردند که حاضرند مقادیری از خون خود را برای کمک به مجروحان جنگ اخیر هدیه کنند و به همین منظور زندانیان در محل زندان اوین از بامداد دیروز برای اهدای خون صفوفی تشکیل دادند.

در گفت‌وگویی با یکی از مسئولین سازمان انتقال خون مستقر در زندان اوین کسب اطلاع شد که وضعیت جسمانی و روحی زندانیان بسیار خوب بوده و تعداد مراجعه‌کننده‌ها تا ظهر دیروز به 92 نفر رسید.

زندانیان ضمن ابراز خشنودی از اینکه مثمرثمر واقع شده بودند و به این طریق به برادران رزمنده خود در جبهه‌های جنگ کمک کرده بودند، اعلام کردند حاضرند که در جوار آنان با دشمن‌ ستیز کنند و پوزه کفار ملحدین را به خاک بمالند.

29219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان