ماهان شبکه ایرانیان

آموزش دوخت کوله کیسه ای آسان در خانه

با یادگیری روش دوخت کوله کبسه ای در چند مرحله که در این مطلب انجام می شود، می توانید تنها با استفاده از وسایلی ساده و صرف زمانی کوتاه، یک کوله کیسه ای با رنگ و طرح و اندازه دلخواه داشته باشید. این واقعا لذت بخش است.

آموزش دوخت کوله کیسه ای آسان در خانه

کوله کیسه ای با استفاده از پارچه دوخته گردیده و می توان از آن در زمان باشگاه رفتن و نیز جابجایی وسایل کم وزن استفاده نمود. همچنین می توان از آن علاوه بر کیف باشگاهی به عنوان کیف ساحلی استفاده نمود. دوخت کیف کوله کیسه ای با جنس پارچه که در این مطلب اموزش می دهیم، بسیار آسان است و شما می توانید در منزل با هر جنس پارچه ای که می خواهید، فقط به شرط سبک بودن پارچه آن را بدوزید.

نحوه دوخت کوله کیسه ای آسان در منزل

کیف ها دارای انواع مختلفی هستند که از نظر جنس، نوع و نیز مدل متنوع هستند. یکی از انواع کیف ها، مدل های کیف کوله پشتی هستند که با متریال های مختلفی دوخته می شوند. کوله پشتی را می توان از الزامی ترین وسایل لازم برای مسافرت، رفتن به باشگاه، ساحل و حتی مدرسه و کلاس دانست که می توانید با یادگیری روش ساده دوخت کوله کیسه ای یکی از آن را بدوزید و از آن استفاده نمایید.

وسایل لازم

  • یک متر پارچه نخی
  • 3 متر نخ قیطان با ضخامت 1 و نیم سانتی متر
  • قیچی دالبر
  • نخ
  • خط کش
  • سوزن ته گرد
  • خودکار و یا ماژیک پارچه
  • سنجاق قفلی

مراحل دوخت

ابتدا مرحله اندازه گیری و برش است. دو مستطیل 40 در 45 سانتی متر بر روی پشت پارچه برش بزنید. مستطیل ها را با قیچی دالبر برش بزنید. به این خاطر می گوییم از قیچی دالبر استفاده کنید که پارچه نخ کش نشود.

حالا باید حلقه بالایی را بدوزید.نیم ساعت از بالای مستطیل ها را به داخل تا کنید و اتو بزنید، بعد 2/5 سانتیمتر دیگر تا کنید و اتو بزنید.

روش ساده دوخت کوله کیسه ای

به فاصله 0/5 سانتی متر از سر پارچه امتداد قسمت تاخورده را در هر دو مستطیل ها بدوزید.

هر دو قطعه پارچه را بر روی یکدیگر بگذارید و لبه ها و زیر قطعه ها را با یکدیگر سزون ته گرد بزنید.

سپس به نخ قیطان و یا همان بند سنجاق قفلی زده و از حلقه دوخته شده بالا عبور دهید،

آموزش دوخت کوله کیسه ای

پس از خارج شدن از سر این حلقه مجددا از درون حلقه بالایی مستطیل دیگر عبور دهید تا از حلقه دوم هم خارج شود به طوری که دو سر بند درون دست شما باشد.

 

دوختن کوله کیسه ای در خانه

دو طرف بند را بگیرید و از داخل کیف بیرون بدهید به طوری که به اندازه دو سانتی متر از کیف بندها خارج شده باشد. ( در واقع این مقدار بند پس از پشت و رو کردن کیف به درون کیف می رود و دیده نمی شود)

دوختن کوله کیسه ای در خانه

و در مرحله آخر برای دوخت کوله باید از بالا از زیر حلقه با فاصله یک سانتی متر از لبه پارچه دوختن را آغاز می کنید تا دورتادور کیف را بدوزید و به زیر حلقه طرف دیگر برسید. در اینجا کار را محکم کاری می کنید و تمام.

چگونه در منزل کوله کیسه ای بدوزیم؟

بندها را نیز به طول 2/5 تا 3 سانتی متر (البته دلخواهی است) نگه داشته و باقی را برش بزنید.

به همین سادگی کوله کیسه ای شما آماده است.

چگونه در منزل کوله کیسه ای بدوزیم؟

در این مطلبی که با همراهی شما به پایان رسید روش دوخت کوله کیسه ای را آموزش دادیم تا بتوانید با استفاده از آن یک کیف کوله کیسه ای زیبا و کاربردی با پارچه دوخته و استفاده نمایید. همچنین با کلیک کردن و مطالعه مطالب آموزش دوخت کیف کمری و دوخت کیف تغذیه می توانید روش های دوخت این کیف ها را نیز بیاموزید و تجربه دوخت آنها را نیز به تجارب خود بیفزایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان